שביל האופניים (הדמיה: מורדגן - באדיבות חברת מוריה)
שביל האופניים (הדמיה: מורדגן - באדיבות חברת מוריה)

פרויקט שביל האופניים ממלחה ועד התחנה המרכזית, יוצא לדרך

בחודש הבא יחלו העבודות לסלילת שביל האופניים "מתחנה לתחנה", שיחבר את תחנת הרכבת במלחה לתחנה המרכזית. ההשקעה בפרויקט מוערכת בכ-45 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 28.5.17 12:55

פרויקט שביל האופנים "מתחנה לתחנה" יוצא לדרך. פרויקט האופנים הייחודי של עיריית ירושלים, משרד התחבורה והרשות לפיתוח ירושלים – באמצעות חברת מוריה, שביל אופנים אשר יחבר את תחנת רכבת מלחה לתחנה המרכזית שברחוב יפו.

 תוואי הפרויקט "מתחנה לתחנה" יעבור מתחנת הרכבת מלחה דרך מחלף גולומב לכיוון עמק הצבאים, עמק המצלבה, שדרות חיים הזז, יחצה את דרך רופין (יתחבר לשביל אופניים המתוכנן ברופין), גן סאקר, שדרות שז"ר, נורדאו ויתחבר לרחוב יפו עד לתחנה המרכזית.

 ההשקעה בפרויקט תמומן על ידי משרד התחבורה, עיריית ירושלים, הרל"י – קרן גוטסמן, ועומדת על-סך 45 מיליון שקלים. אורכו הכולל של השביל הינו 5.5 ק"מ.

 שביל האופנים "מתחנה לתחנה" יהווה חוליה נוספת בטבעת הפנימית של שביל האופניים העירוני, העובר במרכז העיר, משכנות שאננים ופארק המסילה.  בשל מורכבותו הרבה יבוצע הפרויקט בשלבים ויחולק למקטעים שונים, עם חיבור לשבילי אופנים קיימים שבוצעו בעבר, כדוגמת שביל האופנים מתחנת מלחה ועד לדרך גולומב שבוצע במסגרת פרויקט הארכת כביש בגין דרום.

שביל האופניים (הדמיה: מורדגן - באדיבות חברת מוריה

שביל האופניים (הדמיה: מורדגן – באדיבות חברת מוריה)

 ביצוע שלב א' של הפרויקט יחל כבר בחודש הקרוב, כאשר העבודות בשלב הראשון יבוצעו בקטע שבין צומת גבעת מרדכי ועד לעמק המצלבה ויכללו שביל הולכי רגל חדש ושדרוג משמעותי לשביל האופניים הקיים. אורכו של המקטע הראשון בפרויקט הינו 1.8 ק"מ ועבודות הביצוע בשלב זה צפויים להימשך כשנה. חלק מהקטע הנ"ל, מצומת גולומב ועד צומת גבעת מרדכי (אזור "סולם יעקב") יבוצע במסגרת פרויקט הרכבת הקלה. במקביל להתחלת ביצוע שלב א', החל שלב התכנון של שלב ב' בפרויקט, הכולל את הקטע שבין עמק המצלבה דרך גן סאקר, סמוך לבית החייל והעבודות בשני המקטעים הללו מתוכננות להיות באופן רציף. תכנון שלב ג' של הפרויקט שיכלול את החיבור לשדרות שז"ר, רחוב נורדאו ועד לרחוב יפו  צפוי להתחיל בחודשים הקרובים.  

שביל האופניים (הדמיה: מורדגן - באדיבות חברת מוריה

שביל האופניים (הדמיה: מורדגן – באדיבות חברת מוריה)

 התכנון האדריכלי בוצע על-ידי  מנעד אדריכלות נוף, על התכנון והביצוע אמונה חברת מוריה, מחלקת תחום אורבני  באגף ההנדסה וניהול הפרויקט הוא של חברת עדי הדר.

 ראש העיר ניר ברקת: "שביל האופנים ממלחה לתחנה המרכזית הינו שלב נוסף ברישות ירושלים בשבילי אופנים. מעבר לנוחות ואפשרות ההגעה המהירה ממקום למקום, מניסיון אישי אני יכול להעיד שהרוכבים יוכלו לחוות כך תוך כדי רכיבה את נופי הטבע והמורשת של ירושלים. תרבות האופניים הולכת ומתעצמת בבירה בקרב כל המגזרים. זהו תהליך מבורך שתורם הן לבריאות הרוכב והן לבריאות הסביבה".

 מנכ"ל חברת מוריה, דורון נויוירט: " חברת מוריה שמחה להיות שותפה בפרויקט שביל האופנים מתחנה לתחנה המהווה נדבך חשוב נוסף במערך שבילי האופנים בירושלים והסביבה וחוליה נוספת במכלול הפרויקטים בתחום פיתוח המרחב הציבורי שמקדמות עיריית ירושלים והתחום האורבני בחברת מוריה. הפרויקט הייחודי ישרת את תושבי העיר , יתרום לאיכות הסביבה ואיכות החיים ויהווה זרז נוסף בתנופה האדירה של תחום רכיבת האופנים בירושלים. אנו גאים להמשיך ולפתח את העיר ירושלים למען תושביה".  

***

"זה היה פרויקט מהיר, תוך שנתיים-שלוש בניין מובילאיי יעמוד"

דיירי עין כרם מוחים: "הדרך הראשית בשכונה הפכה לכביש ראשי" 

כחודש לאחר ההשקה – הקאנטרי החדש בארמון הנציב סגור

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד זוהר

    מקווה שלא יסגרו את תחנת הרכבת במלחה. כשהקו החדש לתל אביב יופעל כי הקו הישן הרבה יותר יפה ויש לו נוף במקום חושך של מינהרות וגם יוכל לשמש להעברת מטענים במקום המשאיות בכביש מספר 1

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר