הפגנה גלריה ברבור בירושלים

פרשת סגירת גלריה ברבור בירושלים: הסערה נמשכת

בעקבות צו הסגירה בתוך 90 יום שהוציאה עיריית ירושלים, סגן ראש העיר דב קלמנוביץ' פועל להפסיק כבר כיום את הפעילות בגלריה בנחלאות. מנגד, עו"ד יוסי חביליו המייצג את מנהלי הגלריה חוזר ומדגיש: "ההחלטה לא תעמוד בבית המשפט"

פורסם בתאריך: 22.2.17 08:54

הסערה סביב פרשת שוברים שתיקה וסגירת גלריה ברבור בנחלאות בירושלים נמשכת גם השבוע. בשבוע שעבר נערכה בגלריה הרצאה של שוברים שתיקה, מחוץ למקום הפגינו פעילי ימין שהתנגדו להרצאה, מולם הפגינו פעילי שמאל בתמיכה להרצאה.
ביום ראשון שלח המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ' (הבית היהודי) מכתב ליועץ המשפטי לעירייה עו"ד אלי מלכה, שבו הוא דורש לפעול למען הפסקת השימוש של גלריה ברבור, וכן להטיל קנסות על המקום, לטענתו בשל קיום אירועים פוליטיים אסורים, גם לאחר קבלת צו סגירה.

דב קלמנוביץ. צילום: נעה קסטל

דב קלמנוביץ. צילום: נעה קסטל

מנגד, שיגר עו"ד יוסי חביליו, יו"ר עמותת צחור שמסייעת לגלריה ברבור, מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ולמשנה ליועץ בנושא סגירת הגלריה, בו הוא טוען כי פעילותה נמצאת בגבולות הפעילות האמנותית החוקית וכי הרקע לסגירה הוא למעשה פוליטי תוך מניעה של חופש הביטוי. "ההחלטה הזאת לא תעמוד בבית המשפט", אמר חביליו בשבוע שעבר ל"כל העיר" וכך גם השבוע, "סגירת גלריה ברבור זו פגיעה בחופש הביטוי. יש כאן שיקול פוליטי, והרצון של ברקת למצוא חן בעיני מתפקדי הליכוד. ביום שלישי מירי רגב פונה בתלונה על הרצאה של שוברים שתיקה במקום, בבוקר מזמנים לשימוע ובערב מודיעים על סגירה".
כזכור, בשבוע שעבר הוציאה העירייה צו סגירה בתוך 90 יום לגלריה. העירייה למעשה הודיעה ביום רביעי שעבר על סגירת המקום, מספר שעות לפני קיום הרצאה מטעם שוברים שתיקה, וזאת בעקבות מכתב ששלחה שרת התרבות מירי רגב (ליכוד) לראש העיר ניר ברקת, בדרישה לבטל את ההרצאה. באותו ערב זומנו מנהלי הגלריה לשימוע בעירייה, לבוקר שלאחר מכן. כאמור, בזמן קיום ההרצאה, צבאו על המקום מאות מפגינים, מימין ומשמאל.

מחזיק תיק התרבות סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' (התעוררות), מגיב ואומר השבוע כי "גלריה ברבור היא מוסד תרבותי חשוב, ההחלטה להוציא אותה מהנכס חריפה מדי, והעיתוי של קבלתה מעלה סימני שאלה לגבי המניעים. אנחנו מתנגדים להחלטה. לצד זאת, ההתנהלות של אנשי הגלריה בתקופה האחרונה, כאשר עברו פעם אחר פעם על הנחיות היועץ המשפטי לעירייה בנוגע לנכס העירוני שניתן להם, איננה סבירה. ברבור היו צריכים לקבל את ההנחיה לפחות בתקופת הביניים, עד הסדרת השימוש במבנה. ניסיונותיי לתווך בין הצדדים התחילו לפני קבלת ההחלטה, ואני ממשיך אותם גם כעת".

עו"ד יוסי חביליו. צילום: תומר אפלבאום

ראש העיר ניר ברקת ציין "אני מגבה את החלטת היועץ המשפטי לעירייה, צר לי שהעמותה בחרה לצפצף ולהפר שוב ושוב את הוראותיו בכל הנוגע למותר ולאסור במבנה העירוני. אין לכך כל קשר לחופש הביטוי. העירייה זקוקה למבנה לצרכים עירוניים אחרים ותתייעץ בין השאר עם נציגי השכונה לגבי שימושו העתידי".
מהעירייה נמסר: "בתום הליך שימוע שהחל לפני כשנה החליטה  עיריית ירושלים להורות על פינוי המבנה המשמש כגלריית ברבור ולהשבת המבנה לידי העירייה ולצרכיה תוך 90 יום. ההחלטה התקבלה לאור עמדת היועץ המשפטי לעירייה, זאת מאחר שהשימוש המותר במקום על פי דיני התכנון והבנייה אינו מאפשר שימוש כגלריה והיות ועמותת בר-קיימא אינה מחזיקה בנכס כדין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר