מיגון מפני נגיף הקורונה, בית כנסת (צילומים: מוטי מילרוד, Djampa-מתוך ויקיפדיה)
מיגון מפני נגיף הקורונה, בית כנסת (צילומים: מוטי מילרוד, Djampa-מתוך ויקיפדיה)

המאבק בהתפשטות הקורונה | הרב פוירשטיין, מראשי ארגון 'צהר': "לסגור מיידית את בתי הכנסת"

נתוני משרד הבריאות מראים כי יותר ויותר אנשים נחשפים לנגיף הקורונה בבתי הכנסת. בשיחה עם "כל העיר" קורא הרב רפי פוירשטיין, מראשי ארגון רבני צהר ורב קהילה בשכונת הר נוף, למשרד הבריאות ולעירייה לסגור את בתי התפילה לאלתר

פורסם בתאריך: 22.3.20 20:01

בתי הכנסת הפכו למוקד משמעותי לחשיפה לנגיף הקורונה – כך עולה מדיווחי משרד הבריאות בשבועיים האחרונים אודות המקומות שבהם שהו חולי קורונה רבים. אם מוסיפים לכך את המגבלות האחרונות של משרד הבריאות, שאוסרות על כל התקהלות ואף אוסרות פעילות ספורטיבית של יותר משני אנשים, לא ברור מדוע עדיין לא ניתנה הוראה לסגור את בתי הכנסת.

בשיחה עם "כל העיר" הערב קורא הרב רפי פוירשטיין, מראשי ארגון רבני 'צהר' ורב קהילה בהר נוף, לעיריית ירושלים ולמשרד הבריאות לסגור לאלתר את בתי הכנסת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"יש לסגור מיידית את בתי הכנסת. חד משמעית", אומר הרב פוירשטיין ומוסיף: "אני באופן אישי סגרתי את בית הכנסת של הקהילה בהר נוף כבר ביום ראשון שעבר. בנוסף, ביום שישי ארגנתי עצומה גדולה של 40-30 רבנים מכל קצוות הציונות הדתית הקוראת לציבור להתפלל ביחידות".

לדברי הרב פוירשטיין, "עמדה מאוד חדה ביהדות שמה בראש סולם העדיפויות את החיים. היהדות אוהבת ומעריכה חיים ורואה בזה את הערך העליון ביותר, והיא דוחה למעשה את כל העבירות למעט 3 העבירות החמורות ביותר משום חיי אדם. לקראת יום כיפור אין אף רב בישראל שלא פוסק על אנשים עם בעיות שונות לאכול ולא לצום. ואם יום כיפור נדחה בשל פיקוח נפש, בוודאי שגם תפילה במניין צריכה להידחות. לכן אנחנו בארגון רבני צהר יצאנו בקריאה החד משמעית וההלכתית שלא להתפלל בבתי הכנסת".


הרב רפי פוירשטיין (צילום: אלי איתקין)

הרב רפי פוירשטיין (צילום: אלי איתקין)


למרות זאת, בתי כנסת רבים בירושלים ובכלל פתוחים – מה לדעתך עיריית ירושלים ומשרד הבריאות צריכים לעשות?
"לסגור את בתי הכנסת – אין פה בכלל שאלה. אני לא מבין את ההחרגה של בתי הכנסת מההוראות. זו לא החרגה הלכתית. זו החרגה שאין לי מושג מה מקורה. אני מבין שיש הרבה ריספקט וכבוד לתפילה ואני שמח על כך, אבל זה לא הלכה, ההלכה קובעת שפיקוח נפש דוחה הכל, ולכן עיריית ירושלים ומשרד הבריאות צריכים מיד לבטל את ההחרגה הזאת".

"אגב", מבקש הרב פוירשטיין להוסיף, "בארצות הברית נסגרים בתי כנסת, באנגליה – הרב הראשי סגר את כל בתי הכנסת, היהדות האורתודוקסית סוגרת את בתי הכנסת כי היא חפצה בחיים, ולכן אני שוב מבקש וקורא למשרד הבריאות, לעיריית ירושלים ולכל מי שנוגע לעניין לבטל את ההחרגה של בתי הכנסת, ולקרוא לאנשים להתפלל בבתיהם ולשמור על עצמם ועל משפחותיהם".

למרות הקריאה החד משמעית לסגור את בתי הכנסת, הרב פוירשטיין קורא לציבור לשמור על הקהילתיות. "בקהילה שלנו הקמנו ועדת תמיכה הדדית, שסורקת את כל משפחות הקהילה ובוחנת מי צריך עזרה טכנית, מי נמצא בבדידות, אנשים מבוגרים, משפחות חד הורייות וכו'", הוא מסביר. "אני חושב שכל מתנ"ס, ובעיקר בציבור הכללי שלא מתארגן בבתי הכנסת אני קורא לכל גוף שלא יהיה – להקים את הרשתות השכונתיות של מתנדבים, שיידעו לתת תמיכה לאנשים במצוקה".




אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר