בית צפאפה (צילום: Ranbar-מתוך ויקיפדיה)
בית צפאפה (צילום: Ranbar-מתוך ויקיפדיה)

שישה חולי קורונה וכ-150 מבודדים – בבית צפאפה מודאגים: "הודענו מיוזמתנו על מצב חירום"

בשיחה עם "כל העיר" מתאר מוחמד עליאן, מוכתר בית צפאפה ויו"ר המינהל הקהילתי, כי "התושבים לא הבינו והמשיכו להסתובב ברחובות; מנסים להשפיע על אנשים להישאר בבית; צריך פה סגר מוחלט"

פורסם בתאריך: 29.3.20 13:42

בבית צפאפה מודאגים מהתפרצות חמורה של נגיף הקורונה בשכונה. בשיחה עם "כל העיר" מספר המוכתר של בית צפאפה מוחמד עליאן, שמשמש גם כיו"ר המינהל הקהילתי, כי בשבוע שעבר עלה מספר חולי הקורונה מהשכונה לשישה. בנוסף, כך לדברי עליאן, ישנם כ-150 איש שחייבים בידוד על פי הוראות משרד הבריאות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשל הנתונים הללו, מביע עליאן חשש כבד מהתפרצות גדולה ומשמעותית של נגיף הקורונה בקהילה. "אנחנו רואים שבשטח אנשים לא לוקחים את הנושא ברצינות", הוא מדגיש. "התושבים לא הבינו את המצב והמשיכו להסתובב ברחובות. בשבוע שעבר, לאחר שהתגלו אצלנו שישה חולים וישנם עשרות תושבים בבידוד הודענו על מצב חירום בכפר. זה יוזמה שלנו ולא הנחיה שקיבלנו".


מוממד עליאן (צילום: פרטי)

מוממד עליאן (צילום: פרטי)


עליאן מוסיף ומציין כי "הכרזנו על מצב החירום במסגדים, פרסמנו את זה ברשתות החברתיות וגם התקשרנו לאנשים בעלי השפעה – כדי שהם ידברו עם התושבים וישכנעו אותם שלא לצאת מהבית. אין לנו תרופה אחרת כרגע למצב חוץ מלהישאר בבית ולשמור על מרחק אחד מהשני. אני חושב שצריך פה סגר מוחלט עם צבא ומשטרה. פשוט שלא ייתנו לצאת מהבית. אף אחד לא ימות מרעב אם יהיה סגר".



משרד הבריאות חשף אתמול, שישי בערב, את מספר חולי הקורונה לפי חלוקה ליישובים. לפי הנתונים בירושלים נרשם מספר הנדבקים הגבוה ביותר – 352 חולים בקורונה. במקום השני, לפי הנתונים, ממוקמת בני ברק עם 267 חולים מאומתים.

מוקדם יותר השבוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", משרד הבריאות מסר כי 30 אחוזים מחולי הקורונה בארץ נדבקו בבתי כנסת, בישיבות ובאירועי קריאת מגילה שהתקיימו במהלך חג הפורים האחרון. רק השבוע הורתה הממשלה לסגור את בתי הכנסת וכלל בתי התפילה ברחבי הארץ, על מנת לצמצם את מעגלי ההדבקות.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר