הדמיה של קו הארכת הרכבת להדסה סמוך לקרית מנחם, הדמיה של הנת"צ בכביש בגין(הדמיות: תוכנית אב לתחבורה)
הדמיה של קו הארכת הרכבת להדסה סמוך לקרית מנחם, הדמיה של הנת"צ בכביש בגין(הדמיות: תוכנית אב לתחבורה)

בתקופת הקורונה: האצת עבודות התשתיות בפרויקטים ברחבי העיר

בזמן שבחוץ התנועה דלילה - עבודות התשתיות בעיר עוברות להילוך גבוה: השבוע החלו העבודות להארכת קו הרכבת הקלה להדסה ולנוה יעקב ולסלילת הנת"צ בכביש בגין

פורסם בתאריך: 29.4.20 19:22

בימים אלה, שבהם התנועה בכבישי ירושלים היא דלילה, ניתן לקדם את הפרויקטים ברחבי העיר – ראש העיר משה ליאון הנחה השבוע את גורמי המקצוע להאיץ את מיזמי התשתיות בעיר.

הפרויקט הראשון והמשמעותי שכבר מקודם – הארכת תוואי הרכבת הקלה, הקו האדום, להדסה עין כרם בדרום ולנוה יעקב בצפון. כידוע, הרכבת הקלה שפועלת כיום בעיר מאז אוגוסט 2011, היא באורך 13.8 ק"מ – עד כה פרויקט ההארכה התעכב בעיקר בשל סכסוכים משפטיים בין המדינה לבין סיטיפס. כפי שפורסם ב"כל העיר" הזכיינית שתבצע את הארכת הקו היא חברת שפיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"עיריית ירושלים, משרד התחבורה, צוות תכנית אב לתחבורה וחברת מוריה יקדמו בימים הקרובים עבודות תשתית להארכת הקו האדום של הרכבת הקלה", מציינים בעירייה ומוסיפים כי "העבודות יתבצעו באמצעות זכיין רשת JNET חברת שפיר, במטרה לנצל את תנועת הרכבים הדלילה בעת זו לעבודה אינטנסיבית, וצמצום זמני ההפרעה לציבור בעתיד, בעיקר בצמתים שבתוואי".

העבודות יכללו חפירה והנחת תשתית תקשורת מסילתית, לאחר מכן יושב המצב התנועתי לקדמותו. הפועלים יתמקדו בימים הקרובים ברחובות הנטקה והנרייטה סאלד ובשכונת נוה יעקב. "העבודות המורכבות בצמתים באזורים אלה היו אמורות להתחיל בחודש אוקטובר והן הוקדמו ויחלו בימים הקרובים", מדגישים בעירייה.

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "אנו מאיצים את תנופת בניית התשתית בעיר, ומנצלים את העת הפחות סואנת הזו כדי לקדם ככל שניתן את לוחות הזמנים של הפרויקטים והעבודות הצפויות בעיר. המטרה – להקדים את סיום הפרויקטים ולצמצם למינימום את אי הנוחות לתושבים".

פרויקט משמעותי נוסף שייצא לדרך כבר בשבוע הבא תהיה סלילת הנתיב לתחבורה ציבורית בכביש בגין. בעירייה מציינים כי מדובר בהקדמה של כחצי שנה בלוחות הזמנים. המקטע הראשון שבו יוקצה הנת"צ יהיה בין מחלף בן ציון ועד לצומת יגאל ידין.

במסגרת העבודה יורחב כביש בגין והנת"צ שאורכו כ-2.5 ק"מ יוקם על נתיב חדש, ולא על חשבון הנתיבים הקיימים כיום לרכבים פרטיים. העבודה תכלול, בין היתר, הסדרת תשתית הצבת שלטי בקרה ומידע, תאורה, מעקות בטיחות ועוד. סך ההשקעה בפרויקט כ-30 מיליון שקלים.

כמו כן, בעירייה פעלו השבוע להאיץ את שדרוג הרחובות בעיר. עבודות השדרוג כוללות, בין היתר: שדרוג הכבישים והמדרכות, לרבות שינויים גאומטריים, שדרוג התאורה, שתילת עצים ופרחים והצבת ריהוט רחוב בסכום כולל של 66 מיליון שקלים. העבודות יבוצעו ברחובות – אחד העם, ברנר, ברטנורה, שופן, הדף היומי, האדמור מילובביץ, יוסף שנברגר, אדם, נתיב המזלות, ברוריה, רבי צדוק, רבי זעירא, רמב"ן, קדימה, ומלחה הישנה ברחובות: ולוס, קדושי סטרומה, עמשא, פטרייה ויציאת מצרים.

בנוסף, בעירייה מספרים כי מקודמות העבודות בפרויקטים מרכזיים בעיר ביניהם – כריית המנהרות בצומת הגבעה הצרפתית; פרויקט הכניסה לעיר – קידום ההפרדה המפלסית והקמת החניונים התת- קרקעיים ברחוב שז"ר; פרויקט מחלף גינות סחרוב בכניסה לעיר; הקמת התחנה המרכזית החדשה ומסוף הנוסעים סמוך לשכונת רמות; ופרוייקט מורדות ארנונה הכולל עבודות פיתוח ותשתית של השכונה החדשה שתכלול כ-1,800 דירות חדשות.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רחלי

    מה עם התקנות נורות הרחוב g5 שמתקינים בזמן הזה שזה מסוכן לציבור עם קרינה שפוגעת בציבור יש כתבות על כך מישהו יכול לתת את הדעת על כך.

  2. ע.ע.

    ועבודות הרכבת הקלה בין האוניברסיטאות אינה
    פרוייקט שאפשר והיה צריך להמשיך ולתת לו תנופה בימים שקטים אלה על הכביש.
    החפירות הגבעת שפירא וליד הדסה הר הצופים
    פתוחות כבר למעלה מ10 חודשים ללא תזוזה בעבודות.
    אולי ראש העיר יזרז גם עניין זה.

  3. האחד

    יפה! רכבת ישראל כבר מסיימת את כל הפרוייקטים המעוכבים שלה, כמו חשמול המסילות, בניית גשרים והנחת מפלגים וראש עיריית ירושלים רק "נזכר להורות" לגורמי הביצוע להזיז סוף סוף את התחת ולהתחיל לנצל את הכבישים הריקים.

    מי אמר שאין תמורה לארנונה?

  4. בני קדם

    אחד המקומות העמוסים והמוזנחים ביותר הוא אזה"ת תלפיות. לא ברור למה משפצים רחובות קטנים ברחביה שהתנועה בהם דלילה לפני שמטפלים במקומות שבהם יש עומס.

  5. אני

    טוב שהוא נזכר באמת, עכשיו כשהדברים מתחילים לחזור לפעילות..

  6. קובי

    מה עם העבודות בדרך חברון? איםה שהמגדלים הגבוהים?
    ראיתי שהפכו שם את האדמה, הורידו קירות תמך, שופלים יציקות בטון וחומות
    מה הולך שם?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר