השריפה ונזקיה (צלומים: פרטי)
השריפה ונזקיה (צלומים: פרטי)

אישום נגד הרוכל שהצית את בניין העירייה: הנזקים מוערכים בשווי מיליוני שקלים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד רוכל, בן 42, שהצית חלק ממבנה עיריית ירושלים לאחר שקיבל דוח מהפיקוח העירוני על מכירת מסכות מגן ללא רישיון - בכתב האישום מצוין כי היקף הנזקים בשריפה מוערכים במיליוני שקלים

פורסם בתאריך: 3.5.20 09:30

ההצתה בבניין עיריית ירושלים – פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד רוכל, בן 42, בגין עבירת הצתה וזאת לאחר שמספר שעות קודם לכן הוא קיבל דוח מהפיקוח העירוני בגין רוכלות של מסכות מגן. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם ב"כל העיר" מדובר ברוכל שניסה למכור מסכות מגן שהכין בעצמו לעוברים ולשבים ברחבת עיריית ירושלים – פקח עירוני שהבחין בו חילק לו דוח בסך 475 שקלים, לאחר מכן הרוכל החליט לנקום בעירייה ובתגובה הצית חלק מקומה בבניין.

בכתב האישום מתואר כי ביום 22.4.20 הגיע הנאשם ג'ריב אבו רוכב לרחבת עיריית ירושלים, כיכר ספרא, ופרס על ספסל במקום מסיכות פנים מבד שהכין מבעוד מועד במטרה למוכרן לציבור. בסמוך לשעה 14:50 הגיע למקום פקח מטעם עיריית ירושלים אשר נתן לנאשם קנס בסך 475 שקלים, בשל עיסוקו של הנאשם ברוכלות ללא שהיה בידו רישיון לעשות כן.

הנאשם, שכעס על כך שקיבל קנס, "גמר בליבו להצית את בניין העירייה בכיכר ספרא בירושלים כנקמה על הקנס שקיבל מהפקח", כך נכתב בכתב האישום. "במטרה להוציא לפועל את תכניתו להצית את העירייה, רכש הנאשם שני בקבוקי שתייה של ליטר וחצי ורוקן אותם מתוכנם. סמוך לשעה 18:28 הגיע הנאשם לתחנת הדלק דור אלון ברחוב עאמר אל אעלס בירושלים ומילא את הבקבוקים בבנזין".


הדוח שקיבל החשוד על סך 475 שקלים על מכירת מסכת מגן

הדוח שקיבל הנאשם על סך 475 שקלים על מכירת מסכות מגן


בכתב האישום מצוין כי הנאשם הגיע סמוך לבניין העירייה בשעה 18:47, נעמד מאחורי בניין מספר 2 מבחוץ, "ומשסבר לאחר שבחן, שאין בקומה אנשים, השליך אבן גדולה לעבר חלון הזכוכית וניפץ את החלון. לאחר מכן, שפך הנאשם לתוך המבנה את הבנזין שהביא עימו והדליק אותו באמצעות מצית שהיתה ברשותו".



בכתב האישום מודגש כי כתוצאה ממעשיו של הנאשם, פרצה שריפה בקומה הראשונה של בניין 2. במעשיו אלה גרם הנאשם לנזקי שריפה קשים בכל המשרדים בקומה שהוצתה, ולנזקי פיח ועשן שהתפזרו בכל הבניין. הנזקים אותם גרם הנאשם מוערכים בשווי של מליוני שקלים. "במעשיו המתוארים לעיל, שילח הנאשם אש בדבר לא לו במטרה לפגוע בנכס של המדינה והמשמש את הציבור", נכתב בכתב האישום.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אבי אוחנה

    לא היו אנשים ? אני הייתי בקומה ושתי דקות לפני כן היתי בדיוק במקום שזרק את הבקבק

  2. אפרת אסף

    זה הזמן להזכיר את הגישה הבריונית של עיריית ירושלים לרוכלים בכלל ולרוכלים ערבים בפרט. אזכיר את מעשי ההתעללות שלהם במוכרי הבייגלה בעיר העתיקה כולל מאסר בפועל כפושע מסוכן ררול קשיש. הם
    הם הפקחים הפקודת העירייה גורמים בכך נסקים קשים יותר מפגיעה בבניין. הם פגעים באנשים פרנסתם נפשם ומשפחתם.

  3. אורית

    למה צריך רשיון למכור מסיכות??? שמוכרים דגלים ברמזורים זה בסדר??! הבנאדם רוצה לעשות כמה שקלים להאכיל את הילדים שלו, אני מגנה את מה שעשה…. אבל באמת איפה הרגש?!

  4. תושב

    המעשה חמור ומוגזם אך העיריה תאוות בצע מתסכלת אנשים בדו"חות במצב כה קריטי לפרנסה
    יכלה לתת לו אזהרה ובטח שלא,קנס,גבוה מתסכל עד למעשה של איבוד,עשתונות
    תפיקו לקחים רשויות עושק

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כדאי שתלמדו לא לחלק דוחות לאנשים שגם כך קשה להם הפרנסה

  6. אדם

    עושים את זה לטובת הכלל כי יצאו סרטונים שהם עושים מסכות תוצרת בית שזה בכלל לא סטרלי אז לפני שאתם כותבים תבדקו לעומק וצריך לתת לו קנס של החיים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר