תומר בלס, "הלחם של תומר" (צילום: דניאל חנוך)
תומר בלס, "הלחם של תומר" (צילום: דניאל חנוך)

בעלי "הלחם של תומר": "סגר נוסף הוא וידוא הריגה לעסקים"

תומר בלס, הבעלים של "הלחם של תומר" – הרשת שהפכה לאימפריה ירושלמית, מספר בשיחה עם "כל העיר" כי לדעתו האופטימיות היא זו שתביא לשיקומו של ענף המסעדנות לאחר הקורונה, וקורא לכולם לשמור על ההנחיות

פורסם בתאריך: 10.9.20 19:32

תומר בלס התחיל לאפות לחם בשנת 2003, אחרי שלמד במשך שנה את סודות האפייה בצרפת. את לחמיו הראשונים, אותם חילק לשכנים וחברים, הכין במרתף קטן בדירתו בירושלים. במקביל עבד בערבים במטבחים של המסעדות הנחשבות ביותר בעיר. "אני והמשפחה היקרה שלי, ירושלמים שמאוד מחוברים לעיר, ו'הלחם של תומר', הוא עסק שקרם עור וגידים ממש כאן. בתחילת דרכי מכרתי לחמים למעדניות ולמסעדות, ולאט לאט העסק נוצר וגדל. ירושלים היא בדם שלי, ולכן כאן גם נישאר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מאז ועד היום, שמו של בלס הולך לפניו והוא נחשב כבר זמן רב לאחד מהקונדיטורים המובילים בישראל. את עסקיו הוא בוחר להשאיר בירושלים והאזור, כאשר סניפיו של "הלחם של תומר" פרוסים בכל רחבי העיר: תלפיות, רחביה, קטמון וארנונה, כאשר חנויות נוספות נפתחו באזור מודיעין. כירושלמי ותיק, מספר בלס על הקושי לצפות בשינוי שעברה העיר בעקבות הקורונה. "כמובן שפרוץ המגפה הביאה איתה גם ירידה בהכנסות. לא היה קל לראות את העיר האהובה שלנו רדומה, ובמיוחד את ימי הרפאים שכמותם לא חווינו הרבה זמן. למזלנו, עבדנו גם במהלך הסגר בגלל שאנחנו מאפייה, ולחם הוא מוצר בסיסי. עם זאת – הקהל היה בפאניקה ואנחנו היינו בחוסר וודאות, ונאלצנו לעבוד על אש קטנה".


מאפיית הלחם של תומר (צילום: דניאל חנוך)

מאפיית הלחם של תומר בתלפיות (צילום: דניאל חנוך)


"כיום כבר מרגישים את החזרה של הלקוחות, אבל עדיין זה לא מה שהיה. אנחנו לא יכולים לפתוח שולחנות בתוך החנות, ומגבילים את הכניסה אליה על פי התקנות. אנחנו מתמודדים עם מה שיש ומאוד חשוב לנו לשמור על קהל הלקוחות שלנו, לשמור על הנאמנות אליהם ולהמשיך לייצר את המוצרים האיכותיים ביותר עבורם על אף הקשיים".

על אף הטלטלה שעובר עולם המסעדנות בעיר ובארץ, בלס מדגיש כי הגישה האופטימית ושמירה על ההנחיות הן הדרך ליציאה מהמשבר. "כירושלמים, עברנו ללא ספק תקופה לא קלה ואנחנו עדיין בעיצומה, אך חשוב לזכור שהמצב השתפר וחשוב שננקוט בגישה חיובית. אני מאוד רוצה שיהיו חגים שמחים לעיר, שלא יהיה סגר ושנדע לכבד את החגים בשביל לא להגיע למצב הזה. סגר נוסף עשוי להיות וידוא הריגה להרבה עסקים גוססים. חשוב מאוד, במיוחד בתקופה הזו, להדגיש את השמחה שלנו, לזכור שאנחנו חזקים, שהעיר שלנו עברה הרבה משברים ומכולם יצאנו. בסופו של דבר, אם נהיה מאוחדים נתמודד עם הכל".

לסיכום, מדגיש בלס, את החשיבות של עידוד התיירות לעיר: "בימים אלו עולה התוכנית החדשה שלי בערוץ האוכל 'סיפור על אהבה ולחם', שגם בה אני מדגיש את הייחודיות של העיר המדהימה שלנו בתקווה לכך שעוד אנשים ייחשפו אליה ויגיעו".



מתכון ללחם שאור מלא (100% מלא) של תומר בלס

מצרכים:
– 1,000 גרם קמח מלא
– 400 גרם מחמצת מלאה
– 30 גרם מלח
– 680 גרם מים

אופן ההכנה
– מערבבים את הקמח עם המחמצת והמים עד איחוד החומרים. מוסיפים את המלח, ושמים במיקסר בין 4-5 דקות (לישה ידנית בין 9-7 דקות) עד לגמישות הבצק. שימו לב שהבצק יהיה פחות גמיש מכיוון שהוא פחות עשיר בגלוטן.

– מניחים לתפיחה ראשונה בין 10-8 שעות

– מחלקים ל- 4 חלקים ומעצבים לכיכרות, מניחים לתפיחה שנייה בין 7-6 שעות.

– מחממים תנור עם קערת מים ל-230 מעלות, מכניסים לאפייה ב- 210 מעלות.

– לאחר 10 דקות מוציאים את קערת המים וממשיכים לאפות עוד 15 דקות ( סך הכל – 25 דקות על 220 מעלות).

– הופכים את הכיכרות וממשיכים לאפות עוד 25 דקות על 170 מעלות.

בתיאבון!


לחם שאור מלא של הלחם של תומר (צילום: דניאל חנוך)

לחם שאור מלא של הלחם של תומר (צילום: דניאל חנוך)



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ירושלמי

    חסר אחריות. אנחנו המדינה הכי אדומה בעולם כבר. הפרנסה תפגע הרבה יותר אם נהפוך לאחת ממדינות האסון שבתי החולים קרסו בהן. לא אקנה אצלך יותר לעולם, ואני הייתי לקוח קבוע. חבל.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם סוף סוף החרדים יפסיקו לעשות דווקא וישמרו כמו הציבור כולו על כללים (לא לסוע לאומן, לא לפתוח בתי ספר למרות סגר וכו׳) ולא רק להתבכיין שמשמיצים אותם, לא היה צריך להרוס טוטאלית
    את הכלכלה. הם הכתובת על הקיר וראש הממשלה שמאפשר להם

  3. מוטי

    לא הבנתי על מה העסקים מדברים אם המדינה מחזירה להם את כל ההוצאות ויש גם דמי אבטלה אז איך הם יקרסו??

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר