גן התקומה ברובע היהודי (צילום: שלומי הלר)
גן התקומה ברובע היהודי (צילום: שלומי הלר)

גן התקומה ברובע היהודי יעבור לניהול החברה לפיתוח הרובע: המינהל הקהילתי מתנגד

העירייה החליטה להעביר לתקופה של 24 שנים את גן התקומה ברובע היהודי לניהול החברה לפיתוח הרובע, לטובת קיום אירועים במתחם; יו"ר המינהל הקהילתי שושנה שה-לבן: "מה פתאום העירייה מעבירה את זה לידי חברה ממשלתית שדואגת לעצמה? הם רוצים להקים שם עסק ריווחי ולפתוח גן אירועים"

פורסם בתאריך: 6.10.20 20:46

גן התקומה ברובע היהודי יעבור לניהולה של החברה לפיתוח הרובע, לתקופה מוגבלת של 24 שנים, לטובת קיום אירועים במתחם. המינהל הקהילתי מתנגד למהלך ונערך למאבק.

מדובר בשטח ציבורי, שממוקם בפאתי הרובע היהודי בעיר העתיקה ברחוב מעלה השלום, אשר משמש את תושבי השכונה כאתר לבילוי ולפנאי. ניהול המתחם מצוי בידי העירייה. לפני כשבועיים, כפי שנודע ל"כל העיר", ללא ידיעת התושבים אישרו ועדת הכספים העירונית ומועצת העירייה את העברת ניהול הגן מידי העירייה לחברה הממשלתית. בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי "החברה לפיתוח הרובע תבצע שיקום והשמשה של האמפיתיאטרון שבשטח גן התקומה, תשמיש את חללי הקמרונות לביקורי קבוצות ותציב מתקני משחקים ומגרשי ספורט לטובת כלל הציבור".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


גן התקומה ברובע היהודי (צילום: שלומי הלר)

גן התקומה ברובע היהודי (צילום: שלומי הלר)


מנגד, במינהל הקהילתי מתנגדים למהלך. "מדובר בשטח ירוק של השכונה", אומרת שושנה שה-לבן , יו"ר המינהל ברובע היהודי בשיחה עם "כל העיר". "החברה לפיתוח הרובע היא חברה ממשלתית, צריך לשמור על השטחים הירוקים של ירושלים, מדובר בשטח שפתוח לכלל התושבים. מה פתאום העירייה מעבירה את זה לידי חברה ממשלתיתלטובת שדואגת לעצמה? הם רוצים להקים שם עסק ריווחי ולפתוח גן אירועים. מדובר  מהלך שלא נעשה בשיתוף פעולה ידח איתנו, העירייה חייבת לשתף את המינהל הקהילתי בכל החלטה הנוגעת לשכונה לפני שזה מגיע לוועדת הכספים ולפני שזה מובא להכרעת מועצת העירייה. איך אתם מעבירים נכס מידי העירייה לידי חברה ממשלתית? איך זה יכול להיות טוב לתושבים ולעיר?".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "גן התקומה יועבר ברשות שימוש, לתקופה מוגבלת, לחברה לפיתוח הרובע לצורך אחזקתו וקיום אירועים  תושבי השכונה וכלל תושבי העיר. רשות השימוש אושרה כדין בפורום נכסים בראשות מנכ"ל העירייה, גזבר העירייה, היועץ המשפטי ומהנדס העיר, ההחלטה אושרה במועצת העיר. יודגש כי מדובר בתהליך שמטרתו להייטיב עם הציבור ולעודד את השימוש בגן".


גן התקומה ברובע היהודי (צילום: שלומי הלר)

גן התקומה ברובע היהודי (צילום: שלומי הלר)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יודע דבר

    צריך לפרק את חברת הרובע היהודי ורשם החברות יעשה שם בדיקה מדוקדקת בכספים! אני מכיר את האנשים שם.

  2. תושב הרובע

    הדבר האחרון שמעניין את החל"פ-הם תושבי הרובע! דואגים רק לכסאות ולמשכורות שלהם

  3. לוי

    מדוע לא סוגרים את החרבה לשיקום הרובע שסיימה את תפקידה לפני עשרות שנים ואם בשביל לשפץ בית כנסת יכולה חברת מוריה לבצע זאת טוב יותר תוך חיסכון של מליונים רבים מכספי הציבור.
    על תושבי הרובע לפנות לבגץ על מנת לסגור באופן סופי את החברה וחבל על כל יום שהיא קיימת!!!!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראינו כמה אכפת לחברה מהרובע! רק כסף מעניין אותם. והרבה. ולסחוט לתושבי הרובע את המיץ שאין להם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר