קידום אתרים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
קידום אתרים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

איך בוחרים חברה לקידום אתרים שלא תחרטט אתכם?

במאמר הזה ריכזנו עבורכם מספר נקודות למחשבה טרם ההתקשרות מול חברת קידום אורגני. באילו מקרים צריכה להידלק נורה אדומה? ומתי נדרש בירור מעמיק יותר?

פורסם בתאריך: 29.11.20 11:04

תחום קידום האתרים נחשב, ולא מעט פעמים בצדק, לתחום ידוע לשמצה.

הסיבה היא שלצד חברות מקצועיות אשר פועלות באופן אחראי ומקצועי, קיימות לא מעט חברות המעסיקות שרלטנים, ואלו מפעילים טקטיקות שונות ליצירת הישגים מהירים אך זמניים בלבד. שימוש לא נכון בטקטיקות כאלו, עלול לגרור ענישה ידנית מצד מנועי החיפוש, ולהוריד לטמיון שבועות ארוכים של עבודה על האתר.

במאמר הזה ריכזנו עבורכם מספר נקודות למחשבה טרם ההתקשרות מול חברת קידום אורגני. אלו מקרים בהם צריכה להידלק נורה אדומה, ונדרש בירור מעמיק יותר.

הבטחות למיקומים

מאחר שתהליך קידום אורגני מושפע מאינספור משתנים, ובהם עדכונים לאלגוריתם של מנוע החיפוש, פעילות המתחרים ושיתוף פעולה מלא מצד הלקוח, אזי הבטחה למיקום ספציפי של האתר בדף תוצאות החיפוש איננה מעשית.

אם מדובר בהבטחה שמספר ביטויים מתוך מלאי ביטויים שנבחרו יתקדמו לעמוד הראשון, יש בכך הגיון כלשהו, אולם אם חברת קידום האתרים מבטיחה לכם הגעה למקום הראשון בביטוי המפתח הפופולרי ביותר בנישה שלכם – אל תמהרו להתקשר איתה. עם זאת, חשוב יהיה להבין שתוכלו להגיע להבנות עם חברת קידום האתרים לגבי אילו ביטויים הם חשובים לכם יותר ואילו פחות בהקשר של הקידום.

דחיסת מילות מפתח

כחלק בלתי נפרד מן ההתקשרות מול חברה לקידום אתרים, תירצו ודאי שחברת קידום האתרים תספק לכם דוגמאות מעשיות לאתרים שקידמה. כאשר אתם בוחנים את האתרים האלו, נסו להבחין בטקטיקות ספאמיות, כמו דחיסת מילות מפתח.

אם תמצאו טקטיקות כאלו באתרים שהחברה עצמה בחרה שישמשו דוגמה למקצועיות עבודת הקידום שלה, שוב, אל תמהרו להתקשר מולה.

קידום לקוי של אתר החברה עצמה

רגע לפני שאתם לוחצים ידיים, גם אם באופן וירטואלי, ומתחילים בעבודת הקידום, כדאי יהיה שתקפצו לאתר של חברת הקידום ותנסו להבין עד כמה האתר הזה מדורג באופן ראוי בדפי תוצאות החיפוש, עבור ביטויי מפתח עיקריים.

אם הסנדלר שלכם הולך יחף, יש בהחלט סיבה טובה לא לרכוש ממנו נעליים.

קבלת דוח לדוגמה

כדי להבין היטב מהו האינפוט שצפויה לתת לכם חברת הקידום, כדאי יהיה לבקש דוח לדוגמה. באמצעות דוח לדוגמה כזה, תוכלו להבין מהי רמת הפירוט אליה יורדת חברת הקידום, עד כמה פרטניות הן ההמלצות והאם מנהל האתר שלכם או מתכנת מטעמו מסוגלים להתמודד עם ההמלצות האלו, מה רמת המקצועיות של מי שעוסק בתחום מטעם החברה, וגם האם הדוחות הם קריאים, מעוצבים בצורה אסטטית שמזמינה קריאה של הדוחות, וכתובים בשפה מקצועית ולא עילגת.

בקשת הסבר לגבי התהליך באתר שלכם

גם אם החברה תיארה בפניכם את התהליך הכללי שבו היא מתקשרת מול לקוחות ומקדמת את האתרים שלהם, חשוב יהיה שתנסו להבין כיצד תהליך כזה יראה באתר שלכם. בין היתר, חשוב יהיה שתנסו להבין מאילו אזורים תתחיל חברת הקידום באתר שלכם, היכן יושקעו המשאבים, וגם, ואולי חשוב הרבה יותר – האם תוכנית הקידום תתבצע תוך התאמה לאתר הספציפי שאתם מעוניינים לקדם, או שמא מדובר בתוכנית גנרית, שמופעלת על כל סוג אתר וכל סוג לקוח שמתקשר עם החברה.

קידום אתרים אוטומטי

ישנן לא מעט חברות שמבטיחות הבטחות המתייסחות לשימוש ברובוטים על מנת לבצע תהליך קידום אוטומטי. ובכן, בעוד שהקדמה היא בהחלט צעד מבורך, קידום אתרים אורגני שמטרתו לשפר את הנראות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש, לא יכול באמת להתבצע בצורה אוטומטית.

במהלך קידום אתר חברה נדרש מקדם האתרים או חברת קידום האתרים לקבל החלטות באשר למבנה האתר, לסגנון כותרות המטא המוטמעות באתר, לניהול משא ומתן עם בעלי אתרים רלוונטיים שיכולים להוציא קישור אל האתר שלכם, לגיבוש אסטרטגיית תוכן באתר ועוד ועוד.

החלטות כאלו לא באמת יכולות להתקבל על ידי תוכנה אוטומטית לקידום אתרים, טובה ומוצלחת ככל שתהיה.

בניית פרופיל קישורים

בעוד שלרוב מנועי החיפוש לא יענישו אתכם על הטמעת תוכן איכותי ובעל ערך מוסף בכמות גדולה מאוד באתר, הרי שבניה של פרופיל קישורים מלאכותי עלולה לגרום לא מעט נזק לאתר. ענישה ידנית של מנוע חיפוש כזה או אחר עלולה לגרום לפגיעה בדירוגים של האתר עבור ביטויי מפתח ספציפיים, ולעיתים אפילו להסיר את עמודי האתר מן האינדקס.

זאת הסיבה, שחשוב יהיה כל כך לשמוע מן החברה כיצד היא מתכוונת לבנות את פרופיל הקישורים שלכם. אם לחברה ישנה רשת פרטית של אתרי לקוח – מה טוב, מדובר בשיטה יעילה ואפקטיבית לקידום האתר, גם אם יש בה מספר סיכונים.

אם החברה מתכוונת לרכוש את הקישורים האלו, יש לנסות ולהבין באילו אתרים יהיה מדובר ומהו החוזק שלהם. אם החברה מתכוונת להשיג קישורים כאלו באמצעות החלפה של קישורים מול בעלי אתרים אחרים, חשוב יהיה שתבינו מהו המחיר שאתם עתידים לשלם באתר שלכם: אילו מאמרים תתבקשו על ידי חברת קידום האתרים להטמיע באתר שלכם, וכיצד נראים המאמרים האלו בפועל.

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר