עמדת טעינה לרכבים חשמליים (צילום: יח"צ)
עמדת טעינה לרכבים חשמליים (צילום: יח"צ)

קידום הרכבים החשמליים בירושלים: חברת סונול EVI תקים בעיר כ-100 עמדות טעינה

חברת סונול EVI תקים ותפעיל בשלב הראשון כ-100 עמדות טעינה ברחבי העיר, במטרה להרחיב את השימוש ברכבים חשמליים במרחב העירוני ולצמצם משמעותית את זיהום האוויר

פורסם בתאריך: 10.12.20 15:56

עיריית ירושלים, באמצעות חברת 'עדן', החברה הכלכלית העירונית, בחרה בחברת סונול EVI כזוכה במכרז להקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים, שיוקמו בנקודות שונות במרחב הציבורי ברחבי העיר ובחניונים העירוניים.

היקף העסקה בה זכתה חברת סונול EVI במכרז, בשלב הראשון והמיידי, הוא 3 מיליון שקלים בעבור הקמת כ-100 עמדות טעינה ברחבי העיר. בהמשך, תפרוס החברה עמדות נוספות בהתאם לביקוש, שלפי העירייה צפוי לגדול בשנים הקרובות, ותהיה אחראית גם לתפעולן ותחזוקתן של כל העמדות.



מהעירייה נמסר כי מטרת המיזם היא לבסס תשתית ציבורית עירונית לטעינת רכבים חשמליים, כיוון שהתקנת העמדות העירוניות והגדלת זמינותן במרחב הציבורי תעודד ותתמרץ שימוש ברכבים חשמליים בקרב תושבי העיר ובכך תתרום להקטנת זיהום האוויר בעיר.

מהעירייה נמסר כי מסלול ההתקשרות הייחודי שגובש מול חברת סונול EVI, הנמצאת בבעלות משותפת של חברת סונול וחברת משק אנרגיה, יאפשר לעירייה להיות הבעלים של עמדות הטעינה ובכך יתאפשרו גמישות תכנונית ארוכת טווח ויכולת הצעה של מחירי טעינה תחרותיים עבור תושבי העיר בכל זמן נתון. המיזם ימומן, בין היתר, באמצעות מענק בסך מיליון שקלים שניתן לעירייה ממשרד האנרגיה.

מהלך זה של העירייה מצטרף לשורה של צעדים בתחום ההתייעלות האנרגטית בעיר, ביניהם ניתן למנות מכרז להקמת פאנלים סולאריים על גגות העיר ירושלים בהיקף של 24 מיליון שקלים, שיאפשרו הפקת אנרגיה חשמלית מקרינת השמש ויחסכו בצורה משמעותית בעלויות החשמל.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מוסר כי "זהו שלב נוסף בקידום תשתיות ירוקות ובהתייעלות אנרגטית בעיר וכן שימוש באנרגיה ירוקה לצרכים שונים. העירייה תמשיך בקידום מיזמים ירוקים במטרה להפחית את זיהום האוויר ולשמור על בריאותם של תושבי העיר".

מנכ"ל סונול EVI, עמית אקשטיין, מוסיף כי "אנו מודים לחברת עדן ולעיריית ירושלים על הבחירה בנו להקמת כ-100 עמדות טעינה בירושלים, אשר תהנה מהיקף הסבסוד הגדול ביותר מבין הרשויות המקומיות במסגרת מכרז משרד האנרגיה. זכיה זו, בשיאה של תקופה בה הוגבר מאוד קצב פריסת עמדות הטעינה ברחבי הארץ, תסייע בהאצת מהפכת הרכב בישראל, מגמה הצוברת תאוצה בכל העולם גם על רקע משבר האקלים המניע צרכנים לחפש אלטרנטיבות ידידותיות יותר לסביבה. ירושלים נחשבת כעיר מובילה בישראל בתחבורה חכמה ופריסה נרחבת של עמדות טעינה בעיר מהווה מהלך מתבקש. אנו נפעל במהירות על מנת לספק לתושבי בירת ישראל שרותי טעינה מעולים ובמחיר תחרותי, כך שיוכלו לקחת חלק בהתפשטות המואצת של רכבים חשמליים הצפויה במהלך שנת 2021".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר