נשות הכותל (צילום: הילה שילוני)
נשות הכותל (צילום: הילה שילוני)

נשות הכותל עתרו לבית המשפט בטענה לבידוק בטחוני מפלה: "נועד להשפיל ולמנוע כניסתנו"

נשות הכותל הגישו לבית משפט השלום בירושלים תביעה כנגד רב הכותל והמקומות הקדושים, ונגד הקרן למורשת הכותל, בשל בידוק גופני מפלה, משפיל ופוגעני שהתבצע לטענתן על גופן בראש חודש כסלו. הקרן למורשת הכותל המערבי בתגובה: "תביעה קנטרנית למטרת יחסי ציבור"

פורסם בתאריך: 7.1.21 17:16

״הבידוק על גופן של נשות הכותל בוצע באופן בלתי חוקי וללא סמכות. הגיע הזמן שרב הכותל והקרן למורשת הכותל ישלמו על התנהלותם הבלתי חוקית״. כך טוענות נשות הכותל, שהגישו היום (חמישי) תביעה לבית משפט השלום בירושלים כנגד רב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ׳, והקרן למורשת הכותל. זאת בעקבות חיפוש גופני מפלה, משפיל ופוגעני, לכאורה, שנדרשו לעבור שתיים מנשות הכותל, ענת הופמן ותמר גוטליב, בראש חודש כסלו, 17.11.20.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


על פי התביעה, הדרישה לחיפוש גופני הועלתה לאחר שהנשים עברו במכונת המגנומטר ונערך חיפוש מדוקדק בתיקן, אשר לא העלה כל ממצא מחשיד. משעמדה ענת הופמן על אי חוקיות הדרישה לעבור חיפוש גופני, נמנעה כניסתה אל הכותל. התביעה הוגשה על סך 133,938 שקלים והנתבעים התבקשו לשלם גם הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין.

עו״ד אורלי ארז לחובסקי ואורי נרוב, מהמרכז הרפורמי לדת ולמדינה, באי כוחן של התובעות: ״מזה זמן רב שרב הכותל עושה שימוש לרעה בסמכותו, כאשר הוא מורה למאבטחי הקרן למורשת הכותל לחטט בתיקיהן ולבצע בידוק גופני משפיל לנשות הכותל במטרה אחת בלבד – למנוע מהן להכניס ספר תורה לכותל. זאת למרות שזכותן להתפלל כמנהגן אושרה בפסיקה ובית המשפט העליון אף אסר על ביצוע בדיקות מיוחדות כלפי נשות הכותל.

"המאבטחים מוצבים בכניסה לכותל למטרה אחת בלבד – מטרה בטחונית, ואין להם כל סמכות לחפש ספרי תורה, בדיוק כמו שלמאבטחים בבתי חולים אין סמכות לחפש חמץ בתיקי המבקרים בחג הפסח. הגיע הזמן שרב הכותל והקרן למורשת הכותל ישלמו על התנהלותם הבלתי חוקית״.


הרב שמואל רבינוביץ (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

הרב שמואל רבינוביץ (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


ענת הופמן, אחת מן התובעות ויו״ר הנהלת נשות הכותל הוסיפה: ״ככל אזרח ואזרחית, אני מוכנה לבידוק ביטחוני ומבינה את חשיבותו, אבל במקרה הזה הבידוק שימש כתירוץ בכדי להשפיל אותי ולמנוע את כניסתי לכותל. העילה הביטחונית לחלוטין לא עומדת פה״.

מטעם הקרן למורשת הכותל המערבי נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה קנטרנית למטרת יחסי ציבור שדינה להידחות. הקרן למורשת הכותל המערבי פועלת ותמשיך לפעול על פי הנחיות הביטחון, היועץ המשפטי לממשלה וממשלת ישראל".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר