נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה בירושלים, ביוני (צילום: POOL New/רויטרס)
נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה בירושלים, ביוני (צילום: POOL New/רויטרס)

בעיצומו של המשבר – איך ייתכן ששרי הממשלה לא מקצצים את שכרם? | דעה

בשעה שהעצמאיים קורסים ומאות אלפי עובדים בחל"ת - אין כל סיבה ששרי הממשלה לא יקצצו בשכרם הגבוה וירוויחו, לכל הפחות, "שכר חל"ת" | טור דעה מאת עצמאי בירושלים

פורסם בתאריך: 11.1.21 10:14

שרי ממשלה מכובדים,

בסוף השבוע האחרון הכנסתם את המדינה לסגר שלישי בתוך פחות משנה, כלומר החלטתם להוציא מאות אלפים לחל"ת (עם פיצוי עתידי בגובה דמי אבטלה) ועוד מאות אלפים לסגירת עסקיהם והתמודדות עתידית עם פיצויים מסוימים ממס הכנסה.

אני לא מתווכח על נחיצות הסגר ומטרתו. אין לי ספק שהנושא הבריאותי ועצירת התפשטות נגיף הקורונה עמדו לנגד עינכם והיו בראש סדר העדיפויות, כאשר הצבעתם שוב, בעד הטלת הסגר.

אם נעשה סקר בקרב האוכלוסיה – יש לי תחושה שרובו המוחלט של העם מסכים שיש לעשות, שוב, צעד קיצוני כדוגמת הסגר על מנת למנוע נדבקים נוספים וחלילה עוד מתים.

רוב האנשים שאני מכיר, מבינים ומסכימים עם הצורך להישאר בבתים, לסגור את עסקיהם ולהתפרנס מהחל"ת (שכירים) ומהפיצויים שהמדינה נותנת (עצמאיים). גם בסגרים הקודמים כולנו "נשכנו שפתיים", התעצבנו בשקט, רטנו לאשה ולחברים, אבל בסך הכל מילאנו אחר ההוראות שלכם, בהבנה שאתם, שנבחרתם על ידינו, יודעים ומנסים לעשות הכל על מנת להחזיר את כולנו לשגרה בריאה.

מה שאני לא מצליח להבין, ואותו לא הבנתי גם בסגר הראשון במרץ 2020, זה איך למען השם אתם השרים, שכירים בעצמכם, עובדי מדינה, אמנם בכירים, אבל עדיין עובדי מדינה, מחליטים להוציא את רוב המדינה לחל"ת, כאשר ברור לכם שזו פגיעה חמורה בכיס של כל אחד ואחת מאיתנו. מדובר בירידה של בין 50 אחוזים ל-75 אחוזים מההכנסות כל חודש של השכירים ואצל העצמאיים, אולי אף יותר, אבל אין לי דרך להעריך זאת. בשורה התחתונה – לא נפגעתם והשכר שלכם נשאר באופן זהה.

איך יכול להיות שאתם מורים על סגירת עסקים, הוצאת עובדים לחופשה כפויה, אבל אתם ממשיכים להתפרנס כרגיל? ברור הרי שברגע שהחלטתם על סגר נחוץ ונכון שגם אתם, כפועל יוצא, אמורים להרוויח בהתאם לשכיר במצבכם את השכר שלו כשהוא יוצא לחל"ת. על פי הידוע שכר שרים הוא כ-42 אלף שקלים, כלומר שכיר במצבכם ירוויח בחישוב זריז כ-10,500 שקלים לחודש. ירידה של 75 אחוזים בשכר.

נשגב מבינתי מדוע נראה לכם הגיוני שאתם אמורים להמשיך ולהרוויח שכר מלא במצב כזה. עליכם ליישר קו ולהרוויח שכר מותאם כמו כל עובד מדינה המוצא לחל"ת. ייתכן ואז יהיה לכם שיקול אחר, לפני שאתם יושבים שעות על גבי שעות בדיונים, לפני שאתם מחליטים האם להכריז על עוד סגר.

לתפיסתי, מאחר שהיו בערך חמישה חודשים של חל"ת בשנה האחרונה, וכל אחד משרי הממשלה, אמור להרוויח בחודשים האלה רק 10,500 שקלים לחודש, בחישוב גס ומהיר, כל שר חייב למדינה יותר מ-150 אלף שקלים. תכפילו ב-32, שזה מספר השרים חסר ההיגיון שיש לנו בממשלה – ונקבל שהשרים "חייבים" לקופת המדינה מעל ל-5 מיליון שקלים. סכום שהיה יכול להיות מופנה לטובת המשבר ופיצויים הכרחיים למי שזקוק להם.

חשוב לי להדגיש ולציין שאין כאן עניין אישי פוליטי כשהאצבע המאשימה היא לכולם, ללא יוצא מן הכלל. ימין, שמאל, חילוניים וחרדים וכל מי שחבר בממשלה. מבחינתי, כולכם "חצופים" באותה מידה. אתם השרים, בחרתם לנהל את המדינה ואת המשבר, ובלי בושה ממשיכים להתפרנס כאילו דבר לא קרה במדינה והמשבר כלל לא נוגע אליכם.

אתם מקפידים לצאת לתקשורת מדי כמה ימים ומתלוננים שהציבור לא נשמע מספיק להוראות – פעם אתם כועסים על החרדים שממשיכים ללמוד בלי להקשיב להוראות, פעם אלה התל אביבים שהולכים למסיבות ופעם נוספת על הערבים שמשתתפים בחתונות. בכל פעם מגזר אחר, אבל את הדבר הכי חשוב לא עשיתם. לא לקחתם אחריות אישית. אף אחד לא עצר וחשב לרגע לקחת חלק במשבר ולהיות שותף בבעיה הכלכלית שנכפתה על רוב הציבור בישראל. אף אחד לא פוצה על זה פה בתקשורת – חלילה שבטעות לא תצטרכו להכניס את היד לכיס ולהירתם למאבק. חוצפה.

אני מניח שחלקכם בטח יגיב לטענות האלה באופן ישיר, עקיף או סתם בשיחות חולין ביניכם ותטענו שאתם ממשיכים לעבוד באופן רגיל ומגיע לכם להתפרנס. את הטענות האלה אם וכאשר יגיעו, אגיד לכם רק שאתם לא בסידור עבודה, אלא בשליחות הציבור שבחר בכם לנצח את הקורונה. שרים נכבדים, מי שלא מתאים לו לעבוד ברבע מהשכר שלו, יתכבד ויארוז את חפציו. אודה לו מקרב לב על ששירת את המדינה ויחזור נא אחר כבוד לשוק הפרטי או לכל ג'וב אחר שימצא.

אולי אחרי כמה חודשים מחוץ לממשלה, עם שכר מקוצץ כמו שמקבל כל אזרח שנלחם על הלחם שלו, אתם תבינו על מה אני ואנשים כמוני כועסים כל כך.

הכותב: רני פלד, תושב ירושלים, עצמאי, נשוי ואב לשלושה ילדים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשאנו חיים במדינת עולם שלישי במסווה של מדינת מתפתחת… האזרחים הם בעלי החיים וכאלו עם החליפות הם הנאורים והחשובים , ובעלי חיים מתים כדוגמת חתולי רחוב… ואלו הם החיים

  2. צודק בכל מילה !!! חזירות לשמה אוי ובוי שלא להזכיר את המילה לפגוע בשכר של חברי הכנסת ,שרים בממשלה שלא עושים דבר..בושה וחרפה!!!

    יעקוביקו

  3. חשוב

    הממשלה מתייחסת אליכם כאל עבדים, סוגרים אותכם בבתים ומשתמשים בכם כשפני ניסיונות לחיסונים ואתם חושבים על השכר שהם מקבלים? נתתם להם למלוך עליכם הם יכולים לקחת מה שהם רוצים וכמה שהם רוצים עד שכולנו נצא יחד ונסרב לקבל מרות מהשלטון המרושע הזה

  4. מורדוך

    אין יותר צודק ממך, אך מי מהשרים או חברי הכנסת שם עליך, אפילו ראש הממשלה ביקש לקבל החזר כספי מיסים בתקופה זו. אז תמשיכו כל הגדולים והקטנים לבכות ותבחרו בחזירים שיש בכנסת ובממשלה

  5. רפאל חילק

    אסור לגדל חזירים בעלי ארבע רגליים במדינתנו הקדושה,ע"פ ההלכה .
    אבל חזירים בעלי שני רגליים מותר ללא הגבלה.
    והם מרשים לעצמם לאכול ללא הגבלה .
    יש לבדוק את הכשרות בבית המחוקקים.
    במיוחד אלו שיודעים מי הוא יהודי כשר.

  6. רודפי שלמונים בזויים

    ארגון הפשע עושה לביתו,
    האספסוף הנאמן – יתמוך בו בפשע בשוחד וברמיה ,
    יחי הגנב ואסופת קופיו הנאמנים לפשע, מלחכי הפנכה החלקלקים רודפי השלמונים הבזויים ששלושת ה'כפי"ם' נר לרגלם המטונפת…

  7. רשילב

    כש36 שרים יושבים שם רק בשביל שרידותו של הקיסר ,ועושים למעשה כלום אחד גדול..
    למה שלא ינצלו את זכותם לשכר מלא ? נראה למישהו שהמדינה מענינת אותם ?
    נתנו להם כסא .אז .הם יושבים ומחממים אותו ..ולא מוותרים על שום זכות שמגיעה להם ..לטובת האחר ..

  8. אזרחית

    כשיש ראש ממשלה שאישתו דורשת שכולנו נממן 110 שעות בחודש לניקיון ביתם הפרטי אל תצפה שראש הממשלה והשרים יבינו את האנשים שאיבדו את פרנסתם.אצלם אין לחזירות גבול

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר