גבעת המטוס (צילום: אמיל סלמן)
גבעת המטוס (צילום: אמיל סלמן)

תוכניות הבנייה בגבעת המטוס: הוקפא מכרז להקמת דירות בשל טענה להדרת ערביי מזרח ירושלים

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט על הקפאת מכרז לבניית אלפי דירות, לאחר עתירה שהגישו תושבי מזרח ירושלים, שרובם אינם מורשה להשתתף בהגרלת מחיר למשתכן

פורסם בתאריך: 17.1.21 10:58

אחרי שנים שבהן התעכבה הבנייה בגבעת המטוס ופחות משבוע לפני סגירת המכרזים לבניית אלפי יחידות דיור בשכונה: בית משפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, הורה לרשות מקרקעי ישראל ולמשרד הבינוי והשיכון לעצור מכרז לבניית הדירות, וזאת בעקבות עתירה שהוגשה על ידי תושבי מזרח העיר ועמותת "עיר עמים". העותרים ביקשו צו ביניים להקפאת הליכי המכרז עד שיתאפשר להם גם להתמודד במסגרת הגרלת מחיר למשתכן.

בעתירה שהוגשה על ידי 24 תושבי מזרח העיר, מבקשים העותרים מבית משפט לקבוע ביחס למכרז בגבעת המטוס, "להורות למשיבים לעכב את הליכי שיווק יחידות הדיור ו/או ההגרלה מכוח מכרז זה לתקופה הנדרשת ולא פחות משישה חודשים, על מנת לאפשר לתושבי מזרח ירושלים שיהיו מעוניינים בכך להגיש בקשה ולקבל תעודת זכאות על-מנת שיוכלו לרכוש/להשתתף בהגרלה לרכישת דיור במחיר מופחת במסגרת מכרז זה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עוד הציעו התושבים בעתירה "לחילופין, ליתן צו הקובע כי במכרז זה הדירות כולן ישווקו באופן שוויוני לכלל הציבור לפי מחירי שוק ולא יימכרו דירות כלל במחיר מופחת, וכי על המשיבים לשנות את תנאי המכרז בהתאם".


גבעת המטוס (צילום: THOMAS COEX/אי־אף־פי)

גבעת המטוס (צילום: THOMAS COEX/אי־אף־פי)


"העותרים האחרים הינם ברובם תושבי השכונות הסמוכות לגבעת המטוס, רובם מחוסרי דיור, כולם סובלים בצורה קשה ממצוקת הדיור הקשה הקיימת בשכונות מזרח ירושלים", מתארים בעמותה והתושבים בעתירה שהגישו, "יודגש, כי העותרים אינם מהווים 'מקרה מיוחד', אלא מהווים נציגות מייצגת לבעיה כללית הקיימת במזרח ירושלים בכלל, ובשכונות הסמוכות לגבעת המטוס בפרט, של מחסור בפתרונות דיור".

כיום, חלקים גדולים בקרב האוכלוסיה במזרח ירושלים אינם אזרחים מן המניין אלא מוגדרים כ'תושבי קבע', הם רשאים למשל להצביע בבחירות לעירייה, ביטוח לאומי, אבל לכנסת הם אינם מורשים, וכך גם, הם אינם זכאים להתמודד במכרזים לדיור במחיר מופחת המיועדות לאנשים בעלי הסטטוס 'אזרחים'.

בהחלטתה על מתן צו ארעי המעכב את הליכי המכרז, כותבת השופטת עינת אובמן מולר בין השאר, "בנסיבות בהן בקשת העותרים הוגשה ימים ספורים לפני המועד האחרון להגשת הצעות במכרז, כאשר בתווך ימי סוף השבוע ועל מנת למנוע נזק חמור, ניתן צו ארעי המעכב את הליכי המכרז".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אזרח ותיק בירושלים

    מצוקת הבנייה מורגשת בירושלים היטב בגלל הריבוי הטבעי הגדול ביותר בארץ ,הן במיגזר החרדי והן בערבי .
    למיגזר החילוני אין מה לחפש בה מפאת מחסור כרוני במקומות תעסוקה ולכן הצעירים הללו מהגרים ממנה בהמוניהם לתל אביב והמרכז או לחו"ל. הבעיה הינה
    שעסקני העיר וראשיה ,היתפתו לבנות ב"ריאות הירוקות"
    ( "רכס לבן"). לכן בניה ליהודים בלבד בגבעת המטוס ,תיכשל מישפטית ואז ישראל תפסיד בזירה הבינלאומית
    נקודות חשובות .הערבים יטענו שמדובר בגיזענות נטו ובאפלייה ובנייה על שטח כבוש….לכן לא יהיה מנוס מבנייה פתוחה וחופשית מאינטרסים פוליטיים (החלת הריבונות ,קביעת עובדות בשטח וכו') .
    כל פיתרון אחר לא יצלח ויגרום נזק בינלאומי !

  2. אלכס

    זה כזו צביעות. אם יהודים ינסו לגור בשכונה ערבית ישר יצעקו "פרובוקציה" אין מצב שיתנו לזה אישור. אבל כשערבים רוצים לגור בשכונה יהודית- בית המשפט מתערב ואוי ואוי אם לא יתנו להם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר