תמונת אילוסטרציה - שוטר (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

סלחנות ארגונית? העונש המקומם של השוטר מירושלים שצבט בישבנה של שוטרת

בית הדין למשמעת של המשטרה גזר על השוטר, שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת, קנס כספי בסך 1,000 שקלים, נזיפה חמורה והורדה בדרגה למשך שלושה חודשים: "מעשיו מקוממים ומבישים"

פורסם בתאריך: 25.1.21 14:18

ההחלטה המקוממת: בית הדין למשמעת של משטרת ישראל הרשיע בחודש דצמבר 2020, את השוטר, בדרגת רס"מ, בן 39, המשרת באגף התנועה במשטרת ירושלים, בשתי עבירות של התנהגות שאינה הולמת שוטר או שיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה – וגזר עליו קנס בסך 1,000 שיינתן לשוטרת שהתלוננה נגדו, הורדה בדרגה על תנאי למשך שלושה חודשים ונזיפה חמורה.

לפי כתב האישום שהוגש נגד השוטר "במועד שאינו ידוע במדויק, כחצי שנה עובר ליום 11.7.19, בזמן שהנאשם והמתלוננת ירדו לחניון והחלו לצעוד לכיוון היציאה, הנאשם שלח ידו לעבר ישבנה של המתלוננת וצבט בישבנה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עוד עולה מכתב האישום כי "במועד שאינו ידוע במדויק, כחודשיים עובר ליום שהמתלוננת ישבה במשרד והתכופפה להרים דבר מה שנפל לה מהיד, הנאשם שהיה בקרבתה אמר לה: 'מה את רוצה למצוץ לי?'".

במעקבות המקרה הועבר השוטר לשרת בהר הבית. סנגורו של השוטר הבהיר כי מרשו מסתייג ממעשיו, והביע חרטה וצער, אך טען בשמו כי הענישה אמורה להיות בהתאם למעשים, ואמר בין השאר כי תחושת הצדק נפגמה בשל טיפול המקל מצד המערכת המשפטית בבכירים כמו הנשיא לשעבר משה קצב. "משטרת ישראל חזקה על חלשים", טען סנגורו, "ולא מסוגלת להתמודד מול חזקים והתמונה העגומה המצטיירת פוגעת בלכידות, בערכיות וברמה המוסרית של הארגון".

עוד הוסיף סנגורו בין השאר ואמר כי "כי אין ולו בדל ראיה שהנאשם במעשיו גרם לפגיעה בתדמית המשטרה, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ".

לדברי ועדת המשמעת: "מעשיו של הנאשם מקוממים ומבישים. הנאשם התייחס למתלוננת ככלי לסיפוק יצריו מבלי להתחשב ברצונה ובכבודה, כשל זה לא אירע פעם אחת בלבד אלא בשתי הזדמנויות שונות".

עוד ציינו בוועדת המשמעת כי "מעשיו של הנאשם פגעו לא רק במתלוננת, בכבודה, ברגשותיה ובתחושת הביטחון האישי שלה, אלא גם בקבוצות רחבות יותר, בראש ובראשונה בבני משפחתה ובשוטרי היחידה ובאופן כללי יותר – בכלל שוטרי משטרת ישראל ובציבור בכללותו. הדברים ברורים וידועים. הארגון מחוייב לספק לציבור השוטרות והשוטרים, סביבת עבודה נאותה ובטוחה, קל וחומר לשוטרות הצעירות יותר".

לבסוף, וחרף האמירות הברורות של ועדת המשמעת, החליטו חבריה, ראש ההרכב נצ"מ אברהם פרנקל, והשופטים סנ"צ תמר עמית וסנ"צ יגאל דיין לגזור על השוטר הנאשם קנס כספי בסך 1,000 שקלים כפיצוי למתלוננת, נזיפה חמורה והורדה בדרגה למשך שלושה חודשים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. פלס

    כל אדם שפויי מבין שמעבר למעשים המגונים שהשוטר עשה ואמר, נימצא אדם עם יצרים לא נשלטים על ידו. והוא לא יכול לשרת כשוטר!!!!!!
    אני לעולם לא ארגיש נוח לפנות לשוטר במשטרת ישראל , כי השיפוט של השוטר העבריין משקפת את רמת הציפיות בהתנהגות מוסרית הנמוכה ביותר במשטרת ישראל. לדעתי לשוטר העבריין, אין מקום עבודה במישרד ממשלתי המגיש עזרה לציבור הרחב.
    השוטר העברין צריך טיפול פסיכיאטרי ללמוד לשלוט בייצר המיני שלו.
    חובה להשעות אותו מעבודתו.

  2. העבריין פגע בעצמו, בעמיתתו, ובמסגרת אותה הוא מייצג!

    עוד שלושה חודשים הדרגה תוחזר, וגם המשכורת תפצה על האלפיה שאיבד.

    אבל את מעשיו המבישים לא יוכל להחזיר!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר