גבעת התורמוסים בארמון הנציב (צילום: רותי זינדל אוכמן)
גבעת התורמוסים בארמון הנציב (צילום: רותי זינדל אוכמן)

גבעת התורמוסים הירושלמית כבר לא כל כך סודית: הפנייה של המינהל הקהילתי לעיריית ירושלים

בעקבות אלפי המבקרים שפוקדים את גבעת התורמוסים הפורחת בארמון הנציב, באזור נרשמים עומסים כבדים - המינהל הקהילתי פנה לעיריית ירושלים בבקשה להסדרת רחבת החניה הסמוכה לאתר הטבע

פורסם בתאריך: 18.2.21 14:05

גבעת התורמוסים הירושלמית בארמון הנציב הפכה בשבוע האחרון לאתר טבע, שאליו הגיעו אלפי מבקרים – משפחות ומטיילים בודדים. עם הסרת מגבלות הסגר חיפשו המשפחות הירושלמיות לטייל בתוך העיר – והשמועה על גבעת התורמוסים, פנינת טבע הסמוכה לשכונת תלפיות מזרח, עשתה לה כנפיים בעיקר ברשתות החברתיות.

הגבעה או ה"מצפה-תל", כלשון תושבי האזור, ממוקמת בין רחובות על"ר, אבשלום חביב, מאיר נקר ואבו-רביע, וממנה יש  תצפית מרהיבה לכיוון רמת מדבר יהודה, ההרודיון, הרי יהודה ושכונות ירושלים, הר ציון, העיר העתיקה והר הזיתים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


על רקע עומס המבקרים ב"מצפה-תל", במינהל הקהילתי בארמון הנציב פנו לעיריית ירושלים בבקשה להסדיר את רחבת החניה הסמוכה. במכתב ששיגרו מנהל המינהל הקהילתי יואב רוטשילד, יו"ר הוועדה הפיזית עופר שרון והמתכנן האורבני איתן שטיינברג למנהלת אגף החניה בעיריית ירושלים רויטל מרזן\, הם מציינים בין השאר כי "עומס המבקרים בימים אלה יוצר בעיות קשות של תנועה וחניה באזור, זאת בשל העובדה שכמעט ואין חניות שמוקצות לטובת האתר". בהמשך מודגש כי "בעית החניה יוצרת עומס על הרחוב הצר והמעוקל ויוצרת פקקים ובעיות תנועה שאף יוצרות סכנה בטיחותית."


רחבת החניה הצמודה לגבעת התורמוסים (צילום: מתוך מכתב הפנייה של המינהל הקהילתי לעיריית ירושלים)

רחבת החניה הצמודה לגבעת התורמוסים (צילום: מתוך מכתב הפנייה של המינהל הקהילתי לעיריית ירושלים)


בשיחה עם "כל העיר" מוסיף ואומר רוטשילד כי "מדובר באתר טבע קהילתי, שמגיעים אליו מבקרים לאורך כל השנה. בגלל הפריחה היוצאת דופן של התורמוסים, הגיעו בחודש האחרון אנשים רבים מרחבי העיר וגם מכלל הארץ – מחובבי טבע ועד ידוענים. המקום הפך למקור עלייה לרגל ולגאווה עבור תושבי השכונה, אבל כתוצאה מכך, מאות רכבים נכנסים לרחוב פנימי בתוך שכונת ארמון הנציב ונוצר עומס חניה. התרענו שברחוב ישנו עיקול בכביש, ובגלל העומס יכולות להתרחש תאונות. המצב גורם לפעמים לאנשים לחנות בצורה פיראטית באופן יחסי, זה מסוכן. בגלל שהאתר נמצא בתוך שכונת מגורים והעומס הוא בתוך הרחוב, תושבים שפנו למינהל מספרים שהמבקרים חונים בחניותיהם בתוך הבניינים. המינהל נמצא בקשר שוטף עם אגף תושי"ה בעירייה לאורך כל השנה וגם במקרה הזה, הצפנו את הסוגיה ואנו בטוחים שתתקבל תגובתם בהקדם".


גבעת התורמוסים בארמון הנציב (צילום: רותי זינדל אוכמן)

גבעת התורמוסים בארמון הנציב (צילום: רותי זינדל אוכמן)


"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "עצם קיומו של המכתב נודע לעירייה לראשונה עם פניית העיתון והאתר. העירייה תפעל לקיום דיאלוג וסיור עם התושבים ולמציאת פתרונות חנייה לתושבים באזור. יצוין כי מדובר באירוע נקודתי למספר שבועות בימי הפריחה והעירייה תיערך למקרים דומים בשנה הבאה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אפרת אסף

    אולי לסדר שאטלים רצופים עבור המטיילים. כך לא יצטרכו להגיע ברכב פרטי. אפשר ממרכז העיר או מקום נוח להגעה באוטובוס וגם חניה באזור. או מתחם התחנה הראשוה? אפשר כבר עכשיו! גם אם בתשלום בטוח יהיה ביקוש.

  2. הכל בגלל ידיעות אחרונות

    ידיות אחרונות פרסמו המלצה בעיתון סופש בעמוד האחורי בכותרת. ומאז המצפה מפוצץ אנשים.

  3. כל מי שאיכפת לו.

    גבעת התורמוסים צריכה להיות מוכרזת כשמורת טבע.
    כמו אחותה בעמק האלה, ליד נתיב הל"ה ) .
    הדבר יחייב את פרנסי העיר וראשיה + העמותות לשמירת הסביבה לשמור עליה מפני כרישי נדלן ותאבי בצע למיניהם . רכב שטח שניכנס למקום לאחרונה ,גרם לנזק רב . לכן תושבי השכונה ואירגוני הסביבה חייבים למנוע עי ידי גדרות ושילוט ,ונדליזם חוזר שכזה . שמירת המקום הייחודי הזה יקר לכל אלה שמבקרים בו לאחרונה.
    אם יהרסו אותו ,זו תהיה בכייה לדורות ,כמו ב" רכס
    לבן " שהעירייה משמידה בועדה המחוזית ,תמורת
    לחץ כרישי נדלן רודפי בצע.

  4. אם כבר

    באותה הזדמנות שמסדירים את החניה – ראינו בביקור בגבעת התורמוסים שטח גדול בו מפוזרת פסולת של שברי אזבסט על האדמה – מפגע שצריך לפנות משם.

  5. אתי

    לפני הסדרי חניה. קודם צריך לבטל את הצב הריסה על המקום. התוכנית שלהם היא לבנות שם תחנת משטרה. והתושבי השכונה נלחמים מול הגוף הענק הזה.

  6. יואב

    למה רבע עבודה? כבר כתבתם על המצפ-תל אז תכתבו שבמשך כל השנה הוא מהווה בית לתלמידי השכונה ובעיקר לתלמידי ביהס הניסויי שמידי שבוע לומדים בו. שבסתיו הוא מלא בפריחת חצבים ובעיקר בעיקר שישנה תוכנית להעתקת תחנת המשטרה ששוכנת כרגע למרגלות המצפה אל המצפה עצמו. ואת זה תושבי השכונה ותלמידי בית הספר מבקשים למנוע.

  7. מטיילת

    מקום מקסים , פריחה יפה , אבל צריך לסדר מעקה קצת מסוכן, בכל אופן מקום יפה

  8. משפחת פליט, משפחת לגריסי, משפחת תולדנו משפחת פלתניק

    הסר מקומות ירוקות בירושלים, ושבעת תורנוסים זה נס שנשמר למרות בנייה מסביב, ואלינו לשמור אותה גם לדורות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר