הכלב (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות האלימות הקשה נגד הכלב במרכז העיר: יש לקדם במהרה חוק ענישה למתעללים | דעה

מקרה ההתעללות הנבזי של הכלב מירושלים על ידי בעליו מציף מחדש את הנחיצות בחוק, שיבסס רף ענישה מינימלי של מאסר בפועל | טור דעה

פורסם בתאריך: 7.3.21 12:41

שוב אנו עדים להתעללות מזוויעה בחסרי ישע. הפעם על המוקד – כלב בירושלים. בעקבות דיווח על התעללות בבעלי חיים הגיעה המשטרה לדירה, תחילה השוטרות מלאות החמלה לא ראו את הכלב כי בעליו נעל אותו בשירותים. עד מהרה התבררה הזוועה והשוטרות הוציאו את הכלב האומלל מהבית כשהוא מדמם לאחר שהוכה בפניו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מי שמחזיק בבעלותו כלב ומתייחס אליו כמשפחה ולא כרכוש (החוק רואה בבעלי חיים קניין – רכוש) יודע עד כמה רבה הפגיעה וזו אינה רק פגיעה פיזית. מכות ובעיקר בפנים זו פגיעה רגשית, פגיעה באמון. התירוץ הקלוש היה שהכלב קרע את שקית הזבל. זה מזכיר תירוצים של גברים מכים המחפשים "סיבה" כדי לפוצץ את האישה במכות. למי שלא הבין – אין תירוצים. מי שסובל מבעיה של אלימות ראוי שיטפל בה, שילך לסדנת שליטה בכעסים ולא יוציא עצביו על חסר ישע.

על פי ההגדרה, חסרי ישע הם כל מי שאינו יכול להגן על עצמו. כלומר, ילדים, קשישים, לעיתים נשים וכמובן בעלי חיים. עלינו כמצווה להגן עליהם מפני התוקף.

אני רואה את זעקות "החמרת ענישה" בכל מקום. למעשה העונש כבר הוחמר בחוק, אך כל עוד המתעללים יוצאים עם גזרי דין קלים עד בלתי מורגשים, לא תהיה הרתעה. הפתרון הוא פשוט: חוק שיבסס רף ענישה מינימלי. הצעת חוק שכזו מועלה בימים אלו לוועדת שרים לחקיקה – שם מדובר על אנשים שהורשעו בעבירת התעללות נגד בני אדם. כזו בדיוק צריך להעביר כנגד מתעללים בבעלי חיים. במידה והורשע התוקף – יש להגדיר מינימום ריצוי זמן במאסר. לא עבודות לשירות הציבור, לא התנדבויות, לא קנסות. כלא.

הצעת חוק כזו הוגשה על ידי יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ועלינו לקדמה בכל הכוח. יום למחרת המקרה בירושלים, רצח (לכאורה) תושב הצפון את כלבו בדקירות סכין. נעשה שם כל שיבוש הליך חקירה אפשרי, כלב נוסף שאחיו ניסה להעלים, מציאת הסכין על ידי פקח ואדם מהמשפחה שניסה להסתיר אותה. ממש פיקוח נפש.

עליי לציין כי משטרת ישראל הגבירה הילוך בטיפול בהתעללות בבעלי חיים: מעצרים מהירים, ליווי של תיקי החקירה וכתבי האישום. כל שנותר הוא להשלים את המעגל עם ענישה מרתיעה.

במשרד ראש הממשלה הוקם לפני כארבעה חודשים צוות בין-משרדי בראשות מנכ"ל המשרד במטרה לבדוק את כל נושא חוק צער בעלי חיים ואכיפתו, מציאת פתרונות הולמים לאכיפה האיטית בשיתוף כל משרדי הממשלה הרלוונטיים. יחד עם זאת, עלינו לזכור כי מרבית בעלי החיים במדינת ישראל אלו חיות המשק, שם מותר לגדוע איברים ללא אלחוש, לגרוס, לחשמל, לחתוך והכל בחסות החוק.

הכלב (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


ההגנה עליהם כמעט לחלוטין אינה קיימת. יש צורך במהפך כולל בכל הטיפול בבעלי חיים ויש גם לזכור שמחקרים פסיכולוגיים מעמיקים הראו כי מי שמתעלל בבעלי חיים לרוב יתעלל גם בבני אדם. עלינו כחברה, כאומה, להגן על חסרי הישע, לא להסיט מבט, להיות מעורבים ולעשות כל שביכולתנו למנוע את הפגיעה הבאה.

ומילה אחרונה – מי שאינו מסוגל לטפל בבעלי חיים, מסרו אותו לבית טוב, הוא לא שק האגרוף שלכם.

הכותבת היא טל גלבוע, אקטיביסטית למען זכויות בעלי חיים, ממייסדי תנועת שחרור מוחלט ועמותת קירות שקופים ויועצת ראש הממשלה לזכויות בעלי חיים


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אזרח שאיכפת לו

    חייבים לקחת את הכלב הפגוע לאימוץ ע ידי אנשים טובים שיצילו את הכלב הזה ( אצלי 4 חתולים בוגרים
    ולכן לא אוכל לאמצו). את בעל הכלב להעניש ולא לאפשר לו כל חייו לאמץ בעלי חיים ( צו בית מישפט ).

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפגיעה הקשה והנוראית ביותר היא ב"חיות משק".
    נפשות אומללות, שדמם לחלוטין הותר.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זבל טמא
    למה אתה מפריע לכלב?
    יָתוֹם
    כלבים זקוקים לחופש
    יש לו את הזכות לחיות בטבע
    הבנת את זה
    חסר הכרה

  4. שמחה

    חייבים לחוקק חוקים נוקשים לגבי התעללות בבעלי החיים, ולהעניש גם את אלה שגונבים כלבים, בקיצור לא להיות צבועים בנושא הזה, אם פועלים אז לעשות זאת בכל המגזרים וגם השופטים צריכים להיות בעניין ולאכוף את החוק ולא להקל עם אלה שמתעללים בבעלי החיים, וגם לנו יש אחריות שכל מי שעושה דברים כאלה אז להעניש אותו ולא לפחד להודיע למשטרה וגם לא לתת לאותו אדם חלאהביטחון שהוא יכול להכות את הבעל חי שלו, אם הוא מכה את הכלב שלו אז לעשות חקירה מקיפה כי יכול להיות שהוא אלים גם למשפחה שלו

  5. בעעעע

    כותבת פמיניסטית שונאת גברים.
    מה הקשר לטענות על גברים?
    למה לא הבאת דוגמאות מנשים שמתעללות בילדים שלהם?
    מנשים שמתעללות בבעל?

    דוחפת את האג'נדה הפמיניסטית הרדיקלית שלה בדלת האחורית.
    וזו "יועצת ראש הממשלה"
    עוד שונאת גברים דוחה…

  6. מזל מוגרבי

    אני ממש ירד לידמעות אני מטפלת בחתולים מסכן רואים בעניים שלו אנשים רעים מאג

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר