אירוע מחאה נגד תוכניות הבינוי ברכס לבן (צילום: שדולת ירושלים בת קיימא)
אירוע מחאה נגד תוכניות הבינוי ברכס לבן (צילום: שדולת ירושלים בת קיימא)

אירוע המחאה נגד הבנייה בהרי ירושלים: פאנל מועמדים לכנסת מימין ומשמאל תמך בשמירה על הטבע

מאות השתתפו ביום שישי האחרון באירוע מחאה במעיין עין לבן בירושלים נגד תוכניות הבינוי של אלפי יחידות דיור ברכס לבן ובאתרי טבע נוספים בהרי ירושלים - במהלך האירוע התקיים פאנל עם נציגי הרשימות לכנסת והפנינג למשפחות

פורסם בתאריך: 7.3.21 10:31

מאות השתתפו באירוע מחאה במעיין עין לבן ביום שישי האחרון, שהתקיים נגד תוכניות הבינוי באזור. במהלך האירוע  התקיים מפגש בין פוליטיקאים בנושא הסביבתי, שמקבל במה נרחבת בבחירות הקרובות. נציגי מפלגות שמאל וימין נפגשו יחד במעיין עין לבן כדי לדון בעתידה הסביבתי של ירושלים, החל מריאותיה הירוקות, המעיינות והיערות ועד המנגנונים הפוליטיים ובשאלות רחבות אודות המצע הסביבתי של המפלגות השונות.

לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מדובר באירוע שנערך ביוזמת "שדולת ירושלים בת-קיימא", "מצילים את הרי ירושלים" וארגוני סביבה נוספים על רקע קידום יותר מ-50 תוכניות נדל"ן באתרים כמו רכס לבן, יער מיר, עמק הזיתים, יער ירושלים, חורשת הממשלה, נחל רוממה ועוד.

חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) אמר במהלך הפאנל כי  "נושא הצלת הטבע בשנים האחרונות תופס תאוצה אבל צערי לא כולנו נכנסים לעניין; יש פתרונות לבנייה בירושלים, אפשר לבנות במקומות נוספים ואסור להרוס את הטבע. לא ניתן להרוס את הטבע וכשנחזור חזרה לכנסת נכנס את ועדת הפנים, נוביל חקיקה ונעשה את כל המאמצים".


אירוע מחאה נגד תוכניות הבינוי ברכס לבן (צילום: פפה אללו)

אירוע מחאה נגד תוכניות הבינוי ברכס לבן (צילום: פפה אללו)


מוסי רז, שנולד בירושלים ומתמודד על מקום בכנסת מטעם רשימת מפלגת מרצ, ציין בין השאר כי "הכנסת חייבת לייצר את הכלים לשינוי אמיתי שישפיע בכל המדינה. אם אנחנו רוצים פתרון אז אנחנו צריכים ייצוג כי לא הכנסת מצביעה על עין לבן ולכן עלינו להכניס לשם לוועדות התכנון עוד נציגים ולשנות את החוקים. להכניס לשם נציגים שיעמדו על המשמר בוועדה המקומית, המחוזית והארצית כי ברגע שיבנו פה פעם אחת הפסדנו לתמיד".

יוסף שפייזר, שמתמודד לכנסת ברשימתה של מפלגת ימינה, אמר כי "המטרה שלנו היא להפוך את המקום לגן לאומי, כשיבואו מימין ומשמאל להפוך את זה לגן לאומי אז תהיה לזה משמעות”. באשר לאתגרי הבנייה של ירושלים והצורך ליישב תושבים נוספים, ציין שפייזר בין היתר כי יש לאפשר בנייה בשיטה של התחדשות עירונית ולחזק את השכונות הישנות.


אירוע מחאה נגד תוכניות הבינוי ברכס לבן (צילום: פפה אללו)

אירוע מחאה נגד תוכניות הבינוי ברכס לבן (צילום: פפה אללו)


המועמד לכנסת עופר ברקוביץ’, מטעם רשימת תקווה חדשה,שמכהן כיום כיו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים (התעוררות) אמר כי "אנחנו צריכים לנצל את הפיתוח של העיר בצורה חכמה. לא רק כמה יחידות דיור יהיו אלא איזו איכות חיים תהיה למי שחי כאן. אני תמכתי בבנייה ברכס לבן לפני שלוש שנים כי אז לא היה כמעט שום פרויקט של התחדשות עירונית שהתקדם, כשהדברים האלה משתנים – רק חמור לא משנה את דעתו. אם ההתחדשות העירונית מתקדמת אז זה ברור שאפשר למנוע את הפגיעה הזאת".


עין לבן (צילום: שלומי הלר)

עין לבן (צילום: שלומי הלר)


חבר הכנסת היחיד שהצהיר כי הוא איננו תומך בהגנה על יערות הרי ירושלים, היה חבר הכנסת יצחק פינדרוס, יהדות התורה: "אני חושב שהכרחי לא לבנות בשטחים ירוקים, גם בגלל אקולוגיה, גם בגלל משבר האקלים וגם בגלל שאני לפחות פעם בשבוע באחד מאתרי הטבע באזור", עם זאת, הוסיף כי בהתחשב בהתנגדויות לבנות במקומות אחרים בירושלים, אין ברירה אלא לבנות באזור המיוער.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עמוס

    חשוב להזכיר שגם שר החקלאות אלון שוסטר (כחול לבן) אמר דברים חשובים מאד והצהיר שלא יאפשר את כריתת 11 אלף העצים ברכס לבן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר