מוזיאון הטבע בירושלים (צילום: עמרם כהן)
מוזיאון הטבע בירושלים (צילום: עמרם כהן)

חבל ההצלה הראשוני למוזיאון הטבע בירושלים: תקציב עירוני בסך 2 מיליון שקלים

אחרי שמוזיאון הטבע בטלביה נקלע לקשיים כלכליים עקב משבר הקורונה - עיריית ירושלים אישרה בשבוע שעבר תקציב ראשוני בסך 2 מיליון, שיתניע את תכנונו מחדש. יו"ר עמותת המוזיאון פפה אללו: "אנחנו נתאים את המתחם לכלל הגילים והאוכלוסיות"

פורסם בתאריך: 25.3.21 18:32

המשבר הכלכלי של הקורונה פגע באופן אנוש במוזיאון הטבע, שפועל בשכונת טלביה בירושלים מאז 1949. בשנים אחרונות, לפני שהחלה התפשטות הנגיף, מוזיאון הטבע אירח מדי שנה תלמידים ותלמידות מרחבי העיר כפי שפורסם ב"כל העיר", אך, כאמור, בשנה האחרונה המתחם נקלע לקשיים פיננסיים משמעותיים, שהטילו צל על המשך פעילותו.

בשבוע שעבר אישרה ועדת הכספים בעיריית ירושלים תקציב התחלתי של 2 מיליון שקלים לתכנונו מחדש של מוזיאון הטבע. בעירייה מציינים כי התקציב יסייע למוזיאון להפוך להיות מרכז מבקרים לתיירות חוץ ופנים, ולשמש בית חינוכי לילדים ונוער בכל הקשור לעולמות איכות הסביבה, תופעות טבע ייחודיות בעולם ובסביבות הארץ, עולם הגיאולוגיה ועולם החי. התקציב יסייע גם לשיקום פיזי של המתחם ולהכנסת תוכן אקטואלי, כמו נושא האקלים.

 


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"למוזיאון את כל האפשרויות להיות אחד מהמוזיאונים הכי טובים בעיר", אומר בשיחה עם "כל העיר" פפה אללו, יו"ר עמותת מוזיאון הטבע, לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים, "הוא בעל ערך היסטורי וחינוכי לירושלים".


פפה אללו (צילום: פרטי)

פפה אללו (צילום: פרטי)


התקציב מאושר כשמונה חודשים לאחר שנפגשו ראשי מוזיאון הטבע, בהם יו"ר העמותה פפה אללו, לשעבר סגן ראש העיר ירושלים, עם ראש העיר משה ליאון. לדברי אללו, הפעם הראשונה, שבה נפגש עם ליאון היתה לפני כשנתיים וחצי, כשנבחר לראשות העיר, "הפגישה הראשונה שלנו איתו לא היתה מוצלחת, אבל היום ליאון מבין את החשיבות והפוטנציאל של המוזיאון בכל הצורות", אומר אללו ל"כל העיר". "זה מוזיאון של חינוך, תרבות, אמנות וקיימות, שדוגל בפלורליזם ופותח את שעריו לכל קבוצות האוכלוסייה".


מוזיאון הטבע (צילום: באדיבות מוזיאון הטבע)

מוזיאון הטבע (צילום: באדיבות מוזיאון הטבע)


לפני כשנה וחצי, מוזיאון הטבע החל לשתף פעולה עם קרן קיימת לישראל, שהעניקה לו סכום כספי נכבד לטובת שיפור התשתיות והנגישות במתחם. הקרן גם סייעה בהפעלת שני תיאטרונים, פתיחת סדנאות וקיום פעילות פדגוגית לילדים. "היום אפשר לראות שיש הרבה פעילויות בתוך המוזיאון ושהעסק ממש מתחיל להתרומם", משתף אללו.

"הקורונה פגעה בכולנו", מדגיש אללו ומוסיף: "אבל גם אז היו ביקורים ספונטניים במוזיאון, היה אפשר לראות בכל יום אנשים שבאו לשטח שמחוץ למוזיאון – לחצר, לגינה הקהילתית. כל הזמן היו טיפין טיפין. אבל עדיין – נשארנו עם חוב".

אללו מספר שליאון הבטיח לו כי העירייה תשקיע 30 מיליון שקלים בסך הכל עבור קידום מוזיאון הטבע, וסבור כי יהיו גורמים נוספים שיהיו מעוניינים להשקיע בו, דוגמת משרד ירושלים ומורשת. "כיושב ראש המוזיאון אני רואה את הערך של המקום הזה", מסכם אללו, "אנחנו נפעל להתאים את המתחם לכלל הגילים והאוכלוסיות, אנחנו רוצים לגרום לאנשים להגיע למוזיאון שלוש פעמים בשנה, המטרה היא להביא להכרה של המוזיאון".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תרחיקו את הטרחן הזה פפה מאיתנו כבר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר