הדמית הקו הכחול ברכבת הקלה בעמק רפאים (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים JTMT)
הדמית הקו הכחול ברכבת הקלה בעמק רפאים (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים JTMT)

הרכבת הקלה בעמק רפאים: בעירייה טוענים כי "המתנגדים הם מיעוט"

המאבק סביב מעבר הרכבת בעמק רפאים נמשך בכל הזירות. בעירייה מוסיפים וטוענים כי "הרכבת הקלה תציל את האזור ולא להפך"

פורסם בתאריך: 22.6.17 10:11

התוכנית להקמת קו רכבת קלה בעמק רפאים ממשיכה להסעיר את תושבי המושבה הגרמנית והשכונות הסמוכות ובעיקר לחלק אותם לשניים – המתנגדים לרכבת הקלה בתוואי המוצע ואלה שתומכים ומברכים על התוכנית.

כזכור, ביום רביעי שעבר, כפי שפורסם באתר "כל העיר", הגיעו עשרות תושבי עמק רפאים והסביבה המתנגדים לתוכנית לישיבת הוועדה המקומית לתכנון והביעו את מחאתם כנגד התוואי המוצע. המוחים הגיעו לבושים בחולצות שחורות ודרשו מחברי הוועדה, שבראשה עומד סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן (ירושלים תצליח), לפעול לביטול התוכנית.

הדמית הקו הכחול ברכבת הקלה בעמק רפאים (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים JTMT)

הדמיית הרכבת הקלה בעמק רפאים (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים JTMT)

***

***

המתנגדים טוענים כי "מעבר רכבת קלה בעמק רפאים יהווה נזק בלתי הפיך לעסקים באזור, למורשת ולתרבות בסביבה, לתיירות, לעצים בני 140 שנה, למבנים ועוד".

אולם השבוע טוענים גורמים בעירייה כי "מדובר בטענות רחוקות מהמציאות. אנחנו מתחייבים שלא תוקם לאורך הרחוב גדר המפרידה בין הרכבת לבין כלי הרכב. בנוסף הודענו לתושבים שאף בית לשימור לא יפגע, כולל הגדרות, שיעברו בדיוק כמו שהן היום. התחייבנו אף לנסות ולשמור על כמה שיותר עצים עתיקים ואנו מתכוונים לנטוע עוד המון עצים".

אותם גורמים בכיכר ספרא מוסיפים ומציינים כי "באזור המושבות – הגרמנית, היוונית ורסקו – גרים כ־70,000 איש ובסך הכל הוגשו 1,700 התנגדויות, כך שהמתנגדים הם מיעוט. הרכבת הקלה תציל את אזור עמק רפאים ולא להפך. כיום עוברים ברחוב כ־800 אוטובוסים ביום, ו־70 אחוז מכלי הרכב שעוברים ברחוב משתמשים בו רק כצינור מעבר מאזור לאזור. המצב רק ילך ויחמיר עם הבנייה הצפויה בגוננים ובפת אשר תציף את הכבישים בכלי רכב נוספים".

עדית רובין, תושבת השכונה וחברת הנהלה במינהל קהילתי גינות העיר, מציינת כי "להערכתי הליך שיתוף הציבור מוצה, וזאת אף אמר השופט דוד מינץ בפסק הדין במחוזי בירושלים. מכאן המשימה שלנו היא לבנות מנגנון הדברות מוסכם, על מנת שהקו בעמק רפאים ישרת בצורה הטובה ביותר את התושבים. תהליך שיתוף הציבור צריך להמשיך עד שהרכבת תיסע ובכך נביא להצלחת הפרויקט".

הדמית הקו הכחול ברכבת הקלה בעמק רפאים (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים JTMT)

הדמיית הרכבת הקלה בעמק רפאים (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים JTMT)

 

בתגובה לדברים נמסר מוועד המאבק לביטול התוכנית כי "מי שבוחן את מעבר הרכבת הקלה בפסגת זאב, בשדרות הרצל ולאורך קילומטרים נוספים רבים בהם יש צמידות בנסיעה בין כלי רכב פרטיים לרכבת רואה שישנן גדרות הפרדה. האם מישהו התנדב לבנות גדרות או שאלה תקנות הבטיחות? יותר מכך, קיבלנו מידע מדויק לגבי איזה גדרות יורדו, איזה עצים יעקרו ועוד. לא סתם חברו אלינו בהתנגדויות המועצה לשימור אתרים ועוד. כמו כן, אלפים נוספים חותמים בימים אלה על תמיכה בעמותה, אנשים שלמדו את הנושא ומתנגדים למעבר הרכבת הקלה בעמק רפאים. מספיק לקרוא את תגובות מנהלי האגפים בעירייה לתוכנית, תגובות שהעירייה ניסתה להסתיר מהציבור, כדי להבין שאפילו בכירי העירייה אינם תומכים בתוכנית. אנו קוראים לעיריית ירושלים ולעומד בראשה להפסיק לזרות חול בעיני הציבור ובמקום זאת לפנות במהירות לפתרון היחיד האפשרי באזור – מנהרה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הקו הכחול של הרכבת הקלה עתיד לשרת רבע מיליון נוסעים במערך תחבורה נקיה וחדשנית. תכנון התוואי נעשה במקצועיות וברגישות, והוא שומר את ערכי הסביבה והחיים האיכותיים בעיר. עם זאת, מטבע הדברים, קיימים מתנגדים ואנו מכבדים אותם. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והוועדה המחוזית דנים בהצעות הציבור והם הפורומים המקצועיים ביותר לבירור כל הנושאים. יצוין כי תושבים רבים במושבה הגרמנית, כמו גם בקטמון, בקעה ובקטמונים ולכל אורך התוואי משכונת רמות ועד לשכונת תלפיות וגילה, תומכים מאוד בתוכנית, מתוך הבנה כי בניית מערכת תחבורה מודרנית תביא להם איכות חיים, בדיוק כפי שקורה בשכונות בתוואי הקו הקיים של הרכבת הקלה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר