בית טיילור (צילום: ליזי זהר)
בית טיילור (צילום: ליזי זהר)

הצלת בית טיילור: במטה המאבק מבקשים סיוע כלכלי מעיריית ירושלים – כרבע מיליון שקלים

אחרי שבית המשפט המחוזי בירושלים הורה לראשי המאבק להפקיד ערבות בסך של כ-300 אלף שקלים להבטחת צו המניעה לביצוע העבודות בבית טיילור - במטה מבקשים מהעירייה לסייע במימון: "אין בידינו לגייס סכום כסף גדול כל כך בהתראה קצרה כל כך"

פורסם בתאריך: 31.3.21 18:41

האם עיריית ירושלים, שתומכת במאבק התושבים והמינהל הקהילתי להמשך הפעלתו של מתחם בית טיילור, תתגייס לסייע לראשי המאבק גם בפן הכספי?

לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים החליט לפני שלושה שבועות להוציא צו מניעה זמני נגד פינוי מתנ"ס ובריכת בית טיילור עד ל-30.5.21, כאשר לטובת הארכת הצו התושבים יצטרכו להפקיד ערבות כוללת בסך כ-300 אלף שקלים – במטה המאבק להצלת המתחם חוששים כי לא יוכלו לגייס את הסכום. ראשי המאבק פנו לעיריית ירושלים ולראש העיר משה ליאון בבקשה לסיוע כספי לטובת מימון הערבות.

"בהתאם להחלטה של שופט בית המשפט המחוזי אביגדור דורות מתאריך 10.3.21 לשם הבטחת צו המניעה אנו נדרשים להפקיד בבית המשפט ערבות בסך 300 אלף שקלים בתוך 30 יום ממועד ההחלטה", כותבים התושבים במכתבם לראש העיר ליאון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הבריכה בבית טיילור (צילום: שידלו אמיר)

הבריכה בבית טיילור (צילום: שידלו אמיר)


"למותר לציין כי קבוצת העותרים אמנם מונה 87 אנשים אך המכנה המשותף לנו הינו אהבת אמיתית למתחם טיילור, אולם אין בידינו לגייס סכום כסף גדול כל כך בהתראה קצרה כל כך", טוענים התושבים בפנייתם, "בימים הקרובים אנו מתחילים בהליך גיוס המונים עם יעד ריאלי של כ-70-50 אלף שקלים אותו אנו מצפים לגייס מהקהילה ובמקביל עורכי הדין ששכרנו (שגם הם עולים ממון רב) יבקשו מבית המשפט להפחית את הסכום אולם לפי הייעוץ המשפטי שקבלנו הסיכויים לכך אינם גבוהים".

"לאור זאת אנו פונים אליך בבקשה דחופה לסייע לנו בהפקדת הערבון בבית המשפט בסכום של כ-250 אלף שקלים", מבקשים במטה המאבק ומדגישים, "עד לניצחון בתיק – או אז יחזרו הכספים לקופת העירייה".

כפי שפורסם ב"כל העיר", בסוף חודש ינואר בית משפט השלום בירושלים החליט לתת תוקף לפסק דין המאפשר לחברת "שיכון ובינוי" לפנות את בית טיילור והגופים הפועלים בתוך 90 יום כל אימת שירצו. בשטח צפוי לקום שטח נדל"ני. בעקבות ההחלטה, המאבק להצלת בית טיילור, כאמור, מתחם תרבות וספורט שפועל גם בשבת בין השאר עבור הציבור החילוני בשכונה, רק התגבר. בין מובילי המאבק – חבר המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים). כמו כן, העירייה וראש העיר ליאון, כאמור, תומכים במאבק התושבים. לפני כחודשיים אמר ליאון לתושבים: "אנחנו ניאבק ביחד למען בית טיילור ולמען כל המקום כולו. אל תדאגו, אני אתכם, עם התושבים. בית טיילור יישאר לעד, אנחנו נילחם". מאז, כפי שדווח ב"כל העיר" התקיימו כמה שיחות בין הצדדים, במהלכן החברה הציגה חלופות להפעלת מתחם הספורט בית טיילור, אך אלו לא התבשלו לכדי הסכם. וב-10.3 הוצא צו מניעה זמני נגד פינוי המתחם עד ל-30 במאי 2021, בנוסף, אם ירצו התושבים להאריך את צו המניעה, עד למתן פסק דין בעתירה שהוגשה בעניין, יידרשו התושבים והמינהל הקהילתי לגייס ולהפקיד ערובה בגובה של כ-300 אלף שקלים.

במענה לפניית "כל העיר" – מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "המכתב התקבל ויבחן אצל הדרגים המקצועיים כמקובל".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחד שזוכר

    איך ניתן היתר לבנות מבנים למגורים במקום מבנה ציבורי? איך זה בכלל אפשרי??? אני מריח משהו מסריח מאד כאן. זה לא דיל כשר. בוודאות יש כאן שחיתות ואף שוחד, ומי יודע אם גם לכאן לא נשלחה ידו החמדנית של שלמה דרעי?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר