שמעון הלר ז"ל, נחל פרת (צילום: באדיבות המשפחה, דוברות זק"א)

הטביעה למוות של הנער שמעון הלר ז"ל בנחל פרת: רב הישיבה שומר על זכות השתיקה, מעצרו הוארך

לאחר טביעתו הטראגית של שמעון הלר ז"ל, בן ה-15, אתמול בנחל פרת, מעצרו של רב הישיבה שארגן את הטיול וחשוד בגרימת מוות ברשלנות, הוארך היום בבית משפט השלום בירושלים בשלושה ימים; סנגורו תהה מדוע לא נעצרו מבוגרים אחרים שהשתתפו בטיול

פורסם בתאריך: 6.4.21 14:12

בית משפט השלום בירושלים האריך היום, שלישי, בשלושה ימים את מעצרו של רב הישיבה, בן ה-34, החשוד בגרימת מותו ברשלנות של הנער בן ה-15 שמעון הלר ז"ל, שטבע אתמול למוות בנחל פרת, מצפון לירושלים. יש לציין כי רב הישיבה מסר בתשאול הראשוני את גרסתו לאירוע הטרגי, אולם בחקירתו במשטרה הוא שמר על זכות השתיקה.

נציג המשטרה רס"ר עו"ד עוז ממוקה אמר בפתח הדיון להארכת מעצרו בבית המשפט כי "מחומר החקירה שנמצא בתיק, עולה חשד שהחשוד אחראי על הקבוצה, מתוך כך, גם על הנער, החשוד עצמו נחקר, שמר על זכות השתיקה בכל מהלך החקירה, כולל גם שאלות שעניינם לא קשור לביצוע העבירה".

לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם ב"כל העיר" הנער ככל הנראה קפץ למים ושם מצא את מותו – הוא נמשה כשהוא מחוסר הכרה ופונה על ידי מסוק צבאי לבית החולים הדסה עין כרם תוך ביצוע פעולות החייאה. הצוות הרפואי בהדסה נאלץ לקבוע את מותו.

סנגורו של רב הישיבה, עו"ד שלום בן שבת, אמר במהלך הדיון כי "אין ספק שהאירוע עצמו והתוצאה שנגרמה היא תוצאה מצערת", אך תהה מדוע רק רב הישיבה נמצא במעצר: "יחד עם החשוד כאן היו מספר מבוגרים, שאליהם הצטרף מדריך עזרה ראשונה, שגם אם אניח את חלקו בצד, ודאי שהמדריך שהוא זה שמכיר את המקום, ויודע כיצד לנהוג. תמוהה בעיני מדוע כרגע המדריך משוחרר, ולטעמי כל תקינה מלמדת שיש לו אחריות על הובלת אותה קבוצה במקום". בהמשך דבריו ביקש הסנגור לשחרר את רב הישיבה לחלופת מעצר: "מדובר בחשוד שהוא נעדר עבר פלילי, גם הוא מצוי בטראומה בעקבות האירוע, כשפגשתי אותו אתמול הוא פרץ בבכי".


זירת הטביעה בנחל פרת (צילום: דוברות איחוד הצלהׂ

זירת הטביעה בנחל פרת (צילום: דוברות איחוד הצלהׂ


בתום הדיון, הורה שופט בית משפט השלום בירושלים אלעד לנג על הארכת מעצרו של החשוד בשלושה ימים וציין כי רב הישיבה "חשוד בביצוע עבירה של גרימת מוות ברשלנות, בהתאם למיוחס לו, הוא ארגן טיול של תלמידי ישיבה בגילים 16-15, במהלכו נכנסו התלמידים למקור מים באזור נחל פרת, שם טבע למוות אחד מהתלמידים. יצוין", הוסיף השופט לנג, "כי בתשאולו הראשוני של החשוד במקום האירוע, מסר החשוד גרסה לגבי הכניסה למים, אך בחקירתו במשטרה שמר החשוד על זכות השתיקה לאורך כל החקירה".

שמעון הלר ז"ל הובא הלילה לקבורה בהר הזיתים בירושלים אחרי לילה של מחאה והתפרעויות מצד חסידים, שמחו על הבדיקה החיצונית שבוצעה לגופתו במסגרת החקירה שנפתחה. הנער השתייך לקהילת "שובו בנים" של הרב אליעזר ברלנד. 


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה זה ששמר על זכות השתיקה צריך להעניש אותו בחומרה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר