שיר חג'אג' ומירב חג'אג' (צילום: באדיבות מירב חג'אג')
מירב חג'אג' וסגן שיר חג'אג' ז"ל (צילום: באדיבות מירב חג'אג')

"שיר נמצאת איתנו כל הזמן": אמה של סגן שיר חג'אג' ז"ל מספרת על הכאב והגעגוע

זוכרים את סגן שיר חג'אג' ז"ל ממעלה אדומים, שנהרגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב לפני ארבע שנים ושלושה חודשים - אמה, מירב חג'אג', מספרת על החלל העצום: "הכאב נמצא, אבל מנסים לחיות לצדו, להיאחז בטוב"

פורסם בתאריך: 14.4.21 11:38

"היא נמצאת איתנו כל הזמן, גם ביום יום היא נמצאת איתנו בבית, זה לא כאילו שהיה ונגמר", מספרת לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בשיחה עם "כל העיר" מירב חג'אג', אימה של סגן שיר חג'אג' ז"ל, שנהרגה בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב לפני ארבע שנים ושלושה חודשים. "היא משפיעה על הרבה החלטות שלנו, ועל החיים שלנו. הכאב נמצא, אבל מנסים לחיות לצדו, לראות את מה שנשאר, להיאחז בטוב שנשאר. ברוך השם, יש לי עוד בנות ומשפחה מדהימה מסביב".

פיגוע הדריסה התרחש, כזכור, ב-8 בינואר 2017. המחבל, שהתגורר בג'אבל מוכבר, נהג משאית, הבחין בחיילים יורדים מהאוטובוס ודרס אותם. ארבעה חיילים נרצחו, ו-13 נפגעו. מבין הרוגים – סגן שיר חג'אג' ז"ל, בת 22 במותה, תושבת מעלה אדומים. שיר הותירה אחריה הורים – מירב והרצל חג'אג' ושלוש אחיות קטנות ממנה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כזכור, בערב יום הזיכרון בשנה שעברה, התבקשו המשפחות השכולות להימנע מהגעה לקברי יקיריהם בבתי העלמין הצבאיים, זאת בשל משבר הקורונה שפרץ. אך השנה, בעקבות החיסונים והירידה בשיעורי התחלואה, המשפחות עולות לקברי יקיריהם. "אנחנו מקפידים לפקוד את קברה של שיר לפחות פעם בשבוע, מאז הירצחה לפני ארבע שנים ושלושה חודשים", ממשיכה ומספרת מירב חג'אג'. "יום הזיכרון הוא פחות משמעותי מבחינתנו כי היא נמצאת איתנו כל הזמן, אבל אני חשבתי שבאיזשהו מקום זה יהיה יותר קל, וזה לא היה יותר קל ביום הזיכרון שעבר, כשהיינו בבית, היתה גם בדידות, אבל החיבוק של עם ישראל והשותפות הזו – יש בזה משהו מאוד מחזק וחשוב עבורנו".


הרצל ומירב חג'אג' עם בתם סגן שיר חג'אג' ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

הרצל ומירב חג'אג' עם בתם סגן שיר חג'אג' ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


"אנחנו נהיה בהר הרצל, והחבר'ה מהיחידה של שיר יגיעו", מוסיפה ומספרת מירב חג'אג', "וכמובן הרבה מכרים וכל מי שיוכל להגיע. בשעה 14:00 הבת שלי תקיים אירוע 'זיכרון בסלון' שבו היא תספר לבני נוער על שיר. בנוסף, קיבלנו הודעות מהרבה אנשים שיבואו באופן אישי, עם סיום העלייה לקבר של שיר, וילוו אותנו, וככה נעביר את היום הזה".


סגן שיר חג'אג' ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

סגן שיר חג'אג' ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


במסגרת הפעילות להנצחתה של שיר חג'אג' ז"ל, עליה אמונים הוריה – מירה והרצל, ומשפחתה, הוקמה עמותה לסיוע לנזקקים ומשפחות מוחלשות המספקת מצרכי מזון בסיסיים, ולאחרונה גם לימוד פרטני לתלמידים מאוכלוסיות מוחלשות, "כדי לסייע להם, שהם יהיו במקום אחר, להעניק להם חוויית הצלחה מהלימודים ולמנוע דור שני לעוני", מספרת אמה, "זה מאוד אפיין את שיר, כל הנושא של ההצלחה בלימודים וזה משהו שאנחנו מקדמים עכשיו בכל הכוח. יש גם מועדונית ששייכת לבית מורשת שנקראית על שמה של שיר שלנו, ושם מעניקים לילדים עזרה וסיוע בלימודים, בכדי להעצים אותם ושהם יגיעו למקומות טובים".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר