קרן קדוש, "קפה קדוש" (צילומים: אבישג שאר ישוב, פרטי)
קרן קדוש, "קפה קדוש" (צילומים: אבישג שאר ישוב, פרטי)

אחרי המעבר לכשרות צהר – קרן קדוש ל"כל העיר": "אנחנו מקבלים חיזוקים, אנשים מצביעים ברגליים והמקום מלא"

אחרי הסערה ברשת בעקבות החלטת בעלי "קפה קדוש" לעבור לכשרות צהר, מספרת קרן קדוש ל"כל העיר": "הרוב המכריע דווקא תומך ומביע סולידריות עם המהלך שלנו"

פורסם בתאריך: 20.4.21 17:42

אחרי ההחלטה של בעלי "קפה קדוש" – מוסד ירושלמי ותיק לעזוב את רבנות ירושלים ולעבור לכשרות צהר, שעוררה סערה ושיח ברשת, מספרת הבוקר שף קונדיטור קרן קדוש בשיחה עם "כל העיר", על התמיכה מצד הלקוחות הירושלמים: "בואו תראו מה קרה הבוקר בקדוש, הכל כרגיל, יש תורים, יש לקוחות דתיים, ויש ים של חיזוקים ופרגונים מקיר לקיר", כך מתארת קדוש את האווירה בקפה לאחר המעבר לכשרות האורתודוכסית צהר. "אנשים מבינים את הסיטואציה ומהן הנסיבות שהביאו לכך. איציק ואני אנשים ששומרים על כשרות ומקפידים מאוד לא ויתרנו למשגיחי הכשרות, ודרשנו שיגיעו בכל יום. קפה קדוש ימשיך להקפיד על כל כללי הכשרות כפי שהיה מאז נוסד ב-1967, וכעת, המשגיח של צהר נמצא פה יותר שעות וממלא את תפקידו בצורה יוצאת דופן ואנחנו שמחים ומברכים המהלך, כדי שכל לקוח שיכנס יידע שהוא מקבל את מה שהוא ראה בתעודה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם ביום ראשון בערב ב"כל העיר" בית הקפה הפופולארי "קדוש", שפועל ברחוב שלומציון המלכה במרכז העיר בירושלים מאז 1967, החליט לעזוב את הרבנות ולעבור למערך הכשרות של "צהר". "שום דבר לא השתנה מבחינתנו", כך הסבירה בעלת בית הקפה קרן קדוש, בסטורי שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה, "אנחנו עובדים עם אותם הספקים ועם אותם המוצרים". בהמשך קדוש תקפה את התנהלות כשרות הרבנות וציינה כי "לא הגיוני לבקש ממני לשלם למשגיח שלא מגיע בכל יום, כשהוא לא מוגדר כעובד שלי ולא מוכן להחתים אצבע בכניסה וביציאה. הקש ששבר אותנו היה כשנכנס מפקח וצרח על עובדים מדוע אין מדבקות כחולות עם המילה חלבי על המאפים שלנו. התעודה שלנו חלבית, כל המוצרים שלנו חלביים, ולא נסכים להדביק מדבקות עם דבק רעיל על האוכל שלנו".

בשיחה עם "כל העיר" קדוש מוסיפה ומתייחסת לנסיבות, שהובילו לעזיבת כשרות הרבנות: "הציפייה של הרבנות להדביק מדבקות כחולות על מוצרים, כדי שיידעו שמדובר במוצר חלבי היא לא הגיונית. זה דבק, זה רעל, זה דברים שהם לא יכולים לעשות, ואין לנו מטרה להיכנס לעימות כלשהו מול הרבנות, אנו נלחמים על הקולינריה הכשרה במדינה. קרואסון בהגדרה עשוי מחמאה. עם השנים הפכו אותו לפרווה. אי אפשר לומר כמו שאמר הרב בתגובה שידוע שקרואסון הוא פרווה. להפוך קרואסון למשולש כדי שיזהו שהוא חלבי הוא לא משהו שנוכל לקבל. אנו מצרים על כך שבבתי מלון כמעט ולא ניתן למצוא קינוחים חלביים ולא נסכים שהקינוחים המיתולוגיים והמוכרים בעולם ישנו את צורתם. הרי יש קצפת פרווה היא דומה לקצפת חלבית גם זה יכול להטעות את הציבור, לא? יש לסועד אחריות לדעת מה הוא אוכל. קפה קדוש מוסד ירושלמי למעלה מיובל שנים והוא ימשיך להיות כך".


קפה קדוש, הבוקר (צילום: פרטי)

קפה קדוש, הבוקר (צילום: פרטי)


"אנחנו רוצים שכל לקוח יגיע לכאן, ייהנה מהמוצרים של בית הקפה הזה שאת כולם אנו מייצרים לבד", מבהירה קדוש, "לא ייתכן שיאסרו עלינו לייצר לחמניות לארוחת הבוקר כי יכול להיות שמישהו ייקח לחמניה ויאכל אותה עם בשר. אנו לא מוכרים לחמניות החוצה, ומגישים אותן בבית הקפה בלבד לפי בקשת הרבנות. לצערי בכל תקופה, הדרישות חסרות ההיגיון המשיכו להגיע. כאמור אי אפשר להסיר אחריות מהסועד ולפגוע בנו ובמוצרים שלנו קולינרית".

ואיך התגובות?
"התגובות שקיבלנו ברשת ב-99 אחוז מפרגנות. אנשים מבינים שמדובר בהרבה פוליטיקה וכסף. אנשים מבינים שבין משגיח למשגיח או בין אזור לאזור יש הבדלים למקום אחד מותר להגיש תותים ובאחר אסור, למרות שלתותים יש הכשר של הרבנות, ועדיין הצורה האגרסיבית בה התנהלו מול העובדים שלנו במקום לפנות אלינו הבעלים. כבוד בין אדם וחברו הם מעל הכל. אתה רואה שאנשים מצביעים ברגליים, ומה שקורה פה כרגע – המקום מלא ועמוס בלקוחות. למרות מה שקורה ברשתות החברתיות, שדרך אגב, זה לא 50-50, כי הרוב המכריע דווקא תומך ומביע סולידריות עם המהלך שלנו".

מנכ"ל כשרות צהר יהודה זיידרמן התייחס הבוקר להד התקשורתי שנוצר סביב הצטרפות 'קפה קדוש' למערך הכשרותי. "מבחינתנו קפה קדוש הוא מייצג של בעלי עסקים רבים שעל רקע הקורונה ועל רקע חוויות אישיות בחרו לחשב מסלול מחדש ולגעת גם במהות הכשרות", מסביר זיידרמן ומוסיף, "כפי שנאמר אנשינו נוכחים, אנשינו מעורבים, אנשינו בודקים, מאירים ומעירים כשצריך. כל זאת נעשה בסבר פנים יפות, בשקיפות, בהסבר וליווי. הכל נעשה מתוך מטרה אחת, להרבות כשרות בישראל מתוך אהבה. אנחנו שמחים על האמון הגדול הן מצד המסעדנים והן מצד הסועדים שיחד איתנו שותפים למסע".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. יורם

    לכל זוללי הכסף בחינם התפוצצו מקנא .ניתן להתקיים בלדיכם .אנחנו המלך למקומות הנורמלי עם ואתם תלכו לשחורים ..כל הכבוד לקפה קדוש .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד מעט נחשוב שאת דתיה חרדית שישנה בכותל בכלל גברת קדוש

  3. שלמה ישי

    הרבנות הרשית הם טעבי בצע. המשגיחם שלהם עבדים חצי שעה ביום. ומקבלים 6000 שח. אוכלי חינם חמדנים

  4. שי

    לכול המגיבים כאן מטעם הרבנות – נסו לפחות להיראות קצת יותר אמינים.
    ולגבי הלחמניות, קשה להאמין עד לאן הידרדרה ה"יהדות" הממוסדת, המומחית מטעם עצמה לענייני "הלכה": במה אתם מתעסקים שם ברבנות?! עד לאן תגיעו?! אתם בכלל מבינים את האבסורד שבדרישותיכם הנלוזות?!

  5. מימי

    בית הקפה הזה מדי עף על עצמו. קינוחים ממוצעים ביותר. אוכל תפל ושירות נמוך ביותר. ועכשיו שהכשרות מפוקפקת לא אבוא זה ברור

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אותי ואת משפחתי החוצניקים לא תראו.
    תרשמו מהיום את הרווחים וההפסדים

  7. מלי

    גם אותי ואת משפחתי החוצניקים לא תראו.
    תרשמו מהיום את הרווחים וההפסדים

  8. אסף

    "הרוב" – תקחו 1000 אנשים מתוך כלל האוכלוסיה והם ימלאו לגמרי את בית הקפה מידי יום. האם הם הרוב? לא הם פשוט ממלאים את המסעדה.
    חוץ מזה רואים שאנשים אינם דתיים – כך שאיני בטוח האם זה משנה בין אם לא תיהיה בכלל תעודת כשרות ובין אם תיהיה כשרות צהר.

  9. תותחים

    עובר שם פעמיים ביום. לא ראיתי מקום מפוצץ יותר בכל ירושלים!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר