לילה של אלימות קשה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
לילה של אלימות קשה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

סרט מלחמה בירושלים: לילה נוסף של עימותים אלימים ברחבי העיר – צפו

בשער שכם, במרכז העיר, בפארק המסילה, בעיסאוויה, בקלנדיה ובצומת עטרות: גם הלילה פרצו עימותים אלימים בכמה מוקדים בעיר, שוטרים נפצעו; החשש כי המהומות יימשכו במהלך השבוע; היום תתקיים הערכת מצב בעיריית ירושלים

פורסם בתאריך: 25.4.21 08:16

אירועי האלימות בירושלים נמשכו גם הלילה, עד השעות הקטנות. היום, ראשון, צפויה להתקיים הערכת מצב בעיריית ירושלים בהשתתפות ראש העיר משה ליאון ונציגי שכונות העיר, מכל המגזרים, וגורמי הביטחון, לדיון משותף במצב ולקבלת החלטות לביצוע.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מיד לאחר סיום תפילת הערב של חג הרמדאן, החלו הפרות סדר בהשתתפות מאות מתפרעים במהלכן יודו אבנים, נורו זיקוקים והושלכו בקבוקים לעבר כוחות המשטרה שפעלו במקום. הפרות הסדר התרחשו הן בסמוך לשער שכם וברחובות הסמוכים והן בשכונות מזרח ירושלים.

הלילה, בין השאר הותקף עובר אורח יהודי ברחוב דוד המלך, חשוד בן 25 נעצר ונלקח לחקירה.

כמו כן, במשטרה מדווחים כי במהלך הפעילות ארעה תקיפת שוטרים בשער הפרחים תוך ששוטר מג"ב הותקף במהלומה בפניו. השוטר נזקק לטיפול רפואי והחשוד במעשה נעצר לחקירה.

בצומת רוקפלר נורה זיקוק והושלכה אבן לעבר ניידת משטרה וכתוצאה מכך נפגעו שני שוטרים (קל) ומטופלים על ידי צוות רפואה.



בנוסף, במהלך תהלוכה של עשרות רעולי פנים בעיסוויה בדרכם לזרוק בקבוקי תבערה ולירות זיקוקים לעבר בית החולים הר הצופים. "הכוחות שפעלו במקום הותקפו באבנים וירי זיקוקין לעברם וכתוצאה מכך נפגע שוטר בידו. במהלך פיזור המתפרעים בוצע שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר על ידי כוחות המשטרה והמתפרעים פוזרו", נמסר מהמשטרה.

ובפארק המסילה בירושלים הותקף אדם על ידי 2 חשודים (אינו נזקק לטיפול רפואי). שוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשודים והם הועברו לחקירה.

משעות הערב החלה הפרת סדר בשכונת א-טור במהלכה הושלכו אבנים, בקבוקי תבערה ונורו זיקוקין לעבר כוחות המשטרה שנאלצו להשתמש באמצעים לפיזורם של המתפרעים. במקביל לכך, החלו מספר חשודים המתגוררים במקום ליידות אבנים לעבר כלי רכב. בהמשך הלילה התקבל דיווח מנהג רכב שמסר כי הושלכו לעברו אבנים וכתוצאה מכך נפגע ונזקק לטיפול רפואי. בסריקות לא אותרו חשודים.

במהלך הלילה זוהו מספר חשודים רצים עם אבנים בידיהם מכיוון שער שכם לכיוון חיים בר לב ומיידים אותם לעבר כוחות המשטרה. נעצר חשוד על ידי כוחות המשטרה והועבר להמשך טיפול חקירות.

במקום נוסף, צומת נעמי קיס ובר לב, הבחינו שוטרי מג"ב בחשודים שמיידים אבנים (ללא נפגעים) ובתגובה לכך ביצעו מעצרו של חשוד קטין שהועבר לחקירה.

בהמשך, בחניון הע"ח אירעה קטטה בין שתי קבוצות (ללא נפגעים). כוחות משטרה שפעלו במקום עצרו שני מעורבים והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

עוד מדווחים במשטרה כי לעבר אוטובוס שהגיע מכיוון מודיעין לירושלים בכביש 45, הושלכו אבנים בסמוך לצומת עטרות. נהג האוטובוס נפגע כתוצאה מכך בפניו ופונה לטיפול רפואי. נערכות סריקות אחר חשודים במעשה.

בקרב כוחות הביטחון ובמשטרה חוששים כי המהומות האלימות יימשכו, ואף יגלשו לערים אחרות, ומקווים להשיג רגיעה בשטח. כך או כך, בדרום הארץ נרשמת הסלמה ביטחונית, על רקע המהומות בירושלים, במהלך שישי בלילה ושבת נורו טילים לעבר יישובי עוטף עזה.


לילה של אלימות קשה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

לילה של אלימות קשה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


כך או כך, חשש כבד להמשך קטטות הרחוב בין צעירים יהודים קיצוניים לבין צעירים ערבים קיצוניים.

ראש העיר ירושלים ליאון התייחס אמש לראשונה לאירועי האלימות ואמר בין השאר: "חובה על כולנו, מדינה, עיר ותושבי ירושלים – להרגיע את הרוחות. אין סיבה מהותית לכל אלימות. אני קורא לכל הצדדים לנהוג באחריות, עכשיו ומיד".

ליאון קורא לכל הצדדים להרגיע את הרוחות ולנהוג באחריות. בעירייה מציינים כי "ראש העיר, נמצא בקשר הדוק ותמידי עם משטרת ירושלים במטרה לסייע לה בכל משימותיה בבירה, כך גם עם הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים".

כפי שפורסם ב"כל העיר" בלילות האחרונים מתרחשים בירושלים אירועי אלימות קשים. בליל חמישי שעבר נערכה צעדה גזענית של פעילי ארגון להב"ה ופעילי ימין קיצוני שקראו "מוות לערבים" ברחובות ירושלים. נגד הצעדה מחו צעירים קיצוניים ממזרח העיר בשער שכם שהשליכו אבנים וחפצים שונים לעבר כוחות המשטרה – בין הצדדים התפתחו קטטות ועימותים וכוחות המשטרה ניסו לחצוץ בין הצדדים. עשרות בני אדם נפצעו בעימותים, ביניהם שוטרים, חלקם פונה לבתי החולים. כמו כן, יידויי האבנים וההתפרעויות גלשו למוקדים נוספים בירושלים, בהם צומת זקס, ואן פאסן, צומת יהודאי, צומת שבטי ישראל והחומה השלישית עם כביש בר לב וצומת הנביאים. המשטרה עצרה בתום הלילה הקשה בין חמישי לשישי למעלה מ-50 אנשים, אנשי להב"ה וימין קיצוני וערבים קיצוניים ממזרח העיר.



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. לאון לך הביתה

    לך,וקח איתך את כל הקואליציה שלך ולכו הביתה,תתפטרו
    הימים האחרונים הם השיא של החורבן בעיר שלא התחיל היום,ולא רק בנושא האלימות
    בכל תחום העיר יורדת למטה,זה השיא של הימים האחרונים הם רש הסימפטום לכל הכאוס בעיר
    במסחר שנעלם,בבריחת תושבים לא חרדים מהעיר,מההתחרדות המהירה של העיר,מההזנחה בתשתיות הכביש,בהתפרעויות הקבועות בבר אילן,במראשה של העיר שנראית מוזנחת,
    לא בושה להתפטר,אבל בעיה כאשר נאחזים בכח בתפקיד

  2. מודאגת מאוד

    בנוסף, במהלך תהלוכה של עשרות רעולי פנים בעיסוויה בדרכם לזרוק בקבוקי תבערה ולירות זיקוקים לעבר בית החולים הר הצופים. "הכוחות שפעלו במקום הותקפו באבנים וירי זיקוקין לעברם וכתוצאה מכך נפגע שוטר בידו. במהלך פיזור המתפרעים בוצע שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר על ידי כוחות המשטרה והמתפרעים פוזרו", נמסר מהמשטרה. הדסה הר הצופים זה בית חולים שמטפל ברובו בערבים!?
    אולי לא הבנתי משהו?

  3. אמיר

    ישראל טועה טעויות קשות:זו התוצאה של גיוס ערביי ישראל ליחי' קרביות,לשב"כ,לאמ"ן,למוסד,לצה"ל ולמשטרה:הם רואים בזה חולשה!!! עובדה:מנסור עבאס דורש קבלת מכסות נוספות של ערבים לזרוע המבצעת!!!
    תתעוררו!!! לקחת מקלות ברזל ולהכות כל ערבי שרק אפשר!!! לקחת שפריצרים,שניתן לרכוש בחנויות למוצרי פלסטיק ומטבח,ולהשפריץ חומצת מלח או דלק סולר,על כל ערבי וערבייה שרק אפשר,ולהצית אותם באש!!! נקמה על כל הרציחות ביערות,של כל בנות ישראל בשנים האחרונות!!! על כל האלימות הפח"עיסטית,האיסלאמיסטית שאנו חווים כל יום,בירושלים ובכל הארץ!!! השב"כ הדפוק,וצה"ל הרופס,כידוע–מעיזים אף לא להגיב בעזה,וואוו…מי היה מאמין:כי אולי החמאס יתן הוראת רגיעה…אנחנו בידיים שלהם,וזה נראה רע מתמיד!!!!

  4. אליהו

    הווריאנט הערבי
    כבר ב -1929, לפני 92 שנים, פרעו ורצחו הערבים ביהודים על עצם היותם יהודים. אין מדינת ישראל, אין תש"ח, אין 48 ', אין נכבה ואין ששת הימים ששחררנו וחזרנו לארץ נחלת אבותינו, הערבים רצחו יהודים על עצם היותם יהודים לאורך כל השנים ". הערבים הם אותם ערבים והתרבות הערבית של אלימות ורצח היא אותה תרבות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר