מתחם קאנטרי רמות (צילום: מתוך חוברת המכרז של עיריית ירושלים)
מתחם קאנטרי רמות (צילום: מתוך חוברת המכרז של עיריית ירושלים)

הסערה סביב פתיחת הקאנטרי ברמות: המאבק על ההפעלה בשבת לקראת נקודת רתיחה

הסערה סביב הפעלת הקאנטרי החדש ברמות, שמתוכנן לפעול בשבת, נמשכת: האם הלחץ הפוליטי של נציגי הסיעות החרדיות בעירייה, שלא לפתוח את המתחם בשבת, יכריע את הכף?

פורסם בתאריך: 3.5.21 18:47

כחודש וחצי לאחר הביטול המפתיע של המכרז להפעלת הקאנטרי החדש ברמות, שמתוכנן לפעול בשבת – ל"כל העיר" נודע כי בימים האחרונים חברי הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים פועלים ביתר שאת ומפעילים לחצים במטרה למנוע את פתיחת הקאנטרי החדש בשבתות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בין השאר, גורמים בכירים בסיעות החרדיות בעירייה טוענים כי במסגרת שיחות בנושא הועלתה הצעה לסוג של פשרה, לפיה הבריכה הוותיקה ברמות, שפועלת בשבת, תשופץ, וזאת בתמורה שהקאנטרי ייסגר בשבתות. כך או כך, ל"כל העיר" נודע כי ראש העיר משה ליאון צפוי להיפגש בקרוב עם התושבים בנושא.


ראש העיר משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

ראש העיר משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


חבר המועצה יוחנן ויצמן (אגודת ישראל), מהמתנגדים החריפים לפתיחת הקאנטרי בשבת, שצפוי להתמנות בקרוב לסגן ראש עיר, אומר ל"כל העיר" כי "בזמן אישור בניית בריכת הקאנטרי לפני כחמש שנים, התחייב ראש העיר דאז ניר ברקת שהמקום לא יפעל בשבת, ולכן היא לא תפעל בשבת וגם אף אחד לא חשב שהיא תפעל בשבת".


יוחנן ויצמן (צילום: שלומי כהן)

יוחנן ויצמן (צילום: שלומי כהן)


מנגד, חברתו לקואליציה העירונית לורה ורטון (מרצ), מדגישה כי "עד כמה שידוע לי – טרם התקבלה החלטה סופית. אני כמובן הייתי רוצה שכל הבריכות יהיו פתוחות, כך שמי שירצה לבוא יבוא ומי שלא – לא. אבל העניין הוא עדיין נושא לוויכוח. אמשיך להיאבק עם הציבור החילוני ולמענו לשמירה על הזכויות והשירותים לכל תושבי העיר. אני בטוחה שתהיה היענות לטובת הציבור הגדול שרוצה עיר חופשית ולא אכנע רק כי מיעוט אחד צועק חזק. נראה בהמשך, אבל לא ייתכן שמישהו יכתיב למישהו אחר איך לחיות".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


מרכז הספורט החדש ברמות עמד בעין הסערה בשנה החולפת, לאחר שחברי הסיעות החרדיות במועצת העירייה התנגדו בגלוי לפתיחת הקאנטרי בשבתות, למרות שפתיחתה מעוגנת במסגרת הסטטוס קוו בעיר, לפיו רוב הבריכות בירושלים פעיל בשבת. בחודש יולי בשנה שעברה מאות חרדים מחו באלימות מול בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא, כנגד הפעלת הבריכה בשבתות. כפי שפורסם ב"כל העיר" בסוף חודש מרץ עיריית ירושלים ביטלה באופן מפתיע את המכרז להפעלת הקאנטרי החדש ברמות, כשמונה חודשים לאחר פרסומו. מדובר במהלך, שהתרחש כשנה לאחר סיום בניית הקאנטרי, שכאמור מלכתחילה היה מיועד לפעול בשבת. בעירייה הסבירו כי  "המכרז בוטל לאור הרצון לבחון את הדבר שוב, בהיבט הכלכלי והתפעולי".

במענה לפניית "כל העיר" – מעיריית ירושלים נמסר הערב בתגובה: "בהתאם להנחיית ראש העיר, בשכונת רמות ימשך הסטטוס קוו בנוגע לפתיחת הבריכה בשבת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. תושב רמות אלון

    אני דתי ,וגר ברמות ג' , וממש לא אכפת לי אם יפתחו בשבת , אני לא יגיע לשם בשבת
    וכל אחד עושה מה שהוא רוצה , אבל העיקר שיפתחו כבר !!
    די להכניס פוליטיקה ודת לכל דבר , זה רק מזיק !!

  2. מיקי

    חוצפה
    זו שכונה עם תשעים אחוז דתיים
    למה שיפתחו שם בריכה
    ולכל הצבועים
    אם היו מחליטים לסגור בריכה בשכונה חילונית, הייתם מסכימים?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לתושב רמות אלון , אני תושב הקנטרי שלמתי ים של כסף בקניה של דירה וחלק מהכסף שלי נבנה הקנטרי יש לי זכות להתנגד לפתיחה בשבת המשך השבוע לא אכפת לי שהיה בריכה , אבל יותר חשוב שהיה מכולת בשכונה הקנטרי וקוי אוטובוסים נורמליים

  4. גולדנברג

    לתושב רמות אלון , אני תושב הקנטרי שלמתי ים של כסף בקניה של דירה וחלק מהכסף שלי נבנה הקנטרי יש לי זכות להתנגד לפתיחה בשבת המשך השבוע לא אכפת לי שהיה בריכה , אבל יותר חשוב שהיה מכולת בשכונה הקנטרי וקוי אוטובוסים נורמליים

  5. שמעון

    סתם צביעות, אין בעיה שהבריכה של המנהל פתוחה והם הולכים לשם בימות החול כמו לגן חיות וכמו לאוטובוסים של אגד שפועלים בחיפה, או שתמיד תוריד תראש, ראש קטן ותהנה מהמתקנים בלי להחליט על תושבים שלא בקו שלך, שלא מאמינים כמוך ושלהם פרשנות אחרת למנוחה בשבת, או שתמיד תהיה בראש מורם ואחד את כל הדתיים שיעשו חרם צרכנים לא לבוא לחללי שבת ואז ככשום דתי לא עולה לאוטובוס עד שתשמרו שבת ובאותה מידה אין גן חיות ואין בריכה ולא לונהפארק ואז החברות יעשו שיקול האם משתלם להם או לא, או שיקומו כאלה השומרים כמו רמי לוי ויקנו חברות תעופה שיפסיקו לחלל.
    בכל מקרה צריך להכיל שהשכונה מעורבת ויש כאלה חושבים אחרת ממך ותקבל אותם. תאהב אותם. ואז אולי תשפיע להם כזו אהבה שהם ירצו אותך ושכמוך.
    אם אין אהבה של האל והתורה והמצוות והדת זו בעיה שלי ושל מורי ורבותיי שלא הכניסו ללבם של כלל העם ולא הצליחו להראות את היופי שבהם ואת הטוב והשפע שבישראל בתורה ובקב'ה.. וקל וחומר כלפי העמים סביבנו, שבטח לא יאהבו אותנו וירצו להידמות ולהידבק בנו. אם תמשיך להרחיק ולשנוא ולא לקבל ולהכיל את האחר ולנסות להשפיע בכוח את אמונתך עליו המצב רק יחמיר.
    צריך להכיל חשיבה חדשה ודרך חדשה אם באמת רוצים משיח או גאולה או תיקון עולם אמיתי..
    עובדה לא נגאלו הנה עברו 1950 שנה בערך ואין, לא
    בא משיח ולא נגאלנו, מראה שאתה לא בדרך ארץ ולא בדרך התורה האמיתית, ואם היה בית מקדש היה נחרב בגללך, בגללי, כן אותו דתי לכאורה שרחוק מאמות הדת ויסודות התורה כמו ואהבת לרעך כמוך ואהבת את הגר אפילו ראיתי שיש עניין לאהוב גם הרשע הכי גדול בעבירות החמורות ביותר, את הצלם אלוה' שנברא ולשנוא את הרשעה שבו, רק שהשנאה צפה כשלמישהו יש דיעה טיפה שונה משלך אתה בדרך רחוקה.

    בתקווה לאהבה ושלום בישראל ובעולם ובאמונה שלימה שהדבר אפשרי רק חייבים שינוי והכלה ואהבת הסביבה

  6. תושבת הרחוב

    הפיתרון הוא לעשות בחירות ברמות- למה מזה מספר עשורים(!!!) אין בחירות למינהל ברמות???
    אהמממ…. רוב רובו ומעל 80 אחוזים הם חרדים ומקצת חרדלים.
    אין הצדקה שברחוב שרובו חרדי ודתי (ניסו קשה שללא יהיה, פחות הצליח…) יפעל בריכה בשבת לצד הבתי כנסת. בטח ובוודאי שכ200 מטר מהמקום פועלת בריכה נוספת שפתוחה בשבת בתוך רמות!
    דמוקרטיה ופלורליזם עלאק!!!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני תושב רמות דתי ואין לי בעיה שזה היה פתוח בשבת!!

  8. ליאור

    אני גר מול הקאנטרי, ברכישת הדירה הבטיחו לנו שזו תהיה שכונה חילונית עם פרויקטים של המשטרה והצבא, ושזה יהיה הקאנטרי הגדול בירושלים עם מגרשי טניס וכדורסל, הבטיחו שכונה פלורליסטית, אחרי שנתיים לתוך תהליך הבניה הוחלט לחתוך חצי משטח הקאנטרי לטובת שכונה חרדית ואחרי עוד שנתיים הקאנטרי שוב נחתך לטובת עוד פרויקט חרדי, מהקאנטרי נשאר רק בריכה. עכשיו העניין הוא לא רק שיפעל בשבת או לא, החרדים דורשים שחיה בהפרדה גברים ונשים בלי שעות מעורבות, זה יהיה הסוף של שכונת הקאנטרי, כבר שכנים מדברים על עזיבה

  9. אין עוד מלבדו

    כתושב המקום אני יכול להעיד שתשעים ותשע אחוז מהתושבים במקום הם דתיים לאומיים וחרדים ואנחנו מתנגדים לפתיחת הקאנטרי בשבת.
    אם יהיה צורך נאבק על מנת שנשמור על הבית והצביון של השכונה.
    חפשו לכם בריכות בשבת במקום אחר!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר