אישה מוכה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

המאבק באלימות כלפי נשים בירושלים עולה שלב: התוכנית העירונית החדשה

עיריית ירושלים החלה לקדם את פרויקט "ערבות - שמות את הלב", שמטרתו לתת מענה ראשוני בקהילה לנשים החוות מקרי אלימות במשפחה - המיזם יצא לדרך לראשונה בשכונות רמות אלון, ארמון הנציב וגילה

פורסם בתאריך: 4.5.21 08:16

המאבק באלימות במשפחה בירושלים עולה שלב: העירייה החלה לאחרונה לקדם את פרויקט "ערבות-שמות את הלב", שמטרתו לתת מענה ראשוני בקהילה לנשים החוות מקרי אלימות במשפחה.

כידוע, מדי שנה נרצחות עשרות נשים – יהודיות וערביות על ידי בני זוגן. כמו כן, ילדים קטנים סובלים מאלימות ישירה על ידי הוריהם. הממשלה, יש לציין, מתמהמהת בהעברות התקציבים הנדרשים למניעת אלימות במשפחה, וזאת על רקע אי אישור תקציב למדינה. מדובר בכ-250 מיליון שקלים, אשר הובטחו ונתקעו, שנועדו לתוכנית החירום למניעת אלימות כלפי נשים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במסגרת הפרויקט ההתנדבותי העירוני, קבוצת נשים ירושלמיות עברה לאחרונה הכשרה בת שבעה מפגשים, בה למדו כיצד לזהות ולשמש משענת באופן ראשוני לנשים במצוקה, החוות אלימות במשפחה. הנשים בפרויקט אינן מהוות גורם טיפולי, אלא אוזן קשבת וגם מקשרות בין הנשים שחוות אלימות לגורמי הסיוע והאכיפה על פי הצורך.

"כחלק מההכשרה בתוכנית רכשתי ידע לגבי מקלטים לנשים במצוקה, דרכי סיוע שונות ומידע רב לגבי השירותים אליהם ניתן לפנות במקרים שונים של אלימות במשפחה", מספרת אורית שמיר שמואל, חברה במחזור הראשון של פרויקט 'ערבות'. "בזכות התוכנית נקדם את הערבות ההדדית בקהילה ונסייע בהצלת נפשות".

פרויקט "ערבות", שהחל בשכונות רמות אלון, תלפ"ז וגילה, הינו תוצר של שיתוף פעולה בין עיריית ירושלים, אגף חברה, המחלקה לקידום נשים, המינהלים הקהילתיים, הלשכות לשירותים חברתיים ומרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי אלימות בירושלים.

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "אני מברך את כל אותן הנשים הלוקחות חלק בשליחות נעלה זו -להיות הקו המגן הראשון של אותן נשים החוות אלימות במשפחה. עיריית ירושלים נרתמת גם היא למאבק באלימות נגד נשים ותמשיך לפעול ביצירתיות ובנחישות נגד התופעה הפסולה".


פרויקט ערבות - מינהל קהילתי רמות אלון (צילום: מינהל קהילתי רמות אלון)

פרויקט ערבות – מינהל קהילתי רמות אלון (צילום: מינהל קהילתי רמות אלון)


 

 



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גבר מוכה

    למה אין מיזם הפוך?!
    נשים שמעלילות על גברים, בלמעלה מ 70% מהגירושין בארץ יש תלונה למשטרה, שבחלקם הגדול תלונות שווא וסחיטה של כסף מזונות ומשמורת על הילדים!!
    הנשים יודעות שגם אם יתפסו בשקר לא יעשו להן כלום,
    אני גבר שישב במעצר מספר ימים לא מועט בגלל תלונת שווא של גרושתי על אלימות שלא הייתה ולא נבראה, היה לי משפט וכמובן זוכתי, אבל היא לא שילמה כלום על מעשיה!!! היא נתפסה משקרת שוב ושוב ושוב, אבל בית המשפט מונע הענשה של נשים כאלו!

  2. Dd

    צריך לתת מענה גם לגברים וגם לנשים.אללימות זה לא פיתרון נכון.אם לאחד מבני הזוג לא טוב עם השני.צריך פשוט להתגרש מיידית.אפילו שיש ילדים באמצע הדרך.אתם משתמשים בילדים כמגן אנושי.זאת טעות.אפשר לחיות בלי אישה או בעל עם ילדים.למה צריך לסבול.צריך חוק שיחמיר עם מי שנוקט באלימות במשפחה.אל תמשיכי לחיות עם בעל אלים.או אם זה הגבר שסובל.לחתוך לא לחכות יותר מידי.

  3. חופש לגבר

    גברים סובלים הרבה יותר מאלימות
    מספיק עם הנדסת התודעה הפרוגרסיבית העלובה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר