סמוך לזירת אירוע הדקירה בשוק מחנה יהודה (צילום: דוברות איחוד הצלה)
סמוך לזירת אירוע הדקירה של עובד ערבי בשוק מחנה יהודה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

תקיפת הצעיר הערבי המזעזעת במחנה יהודה: כתב אישום חמור הוגש נגד ארבעת התוקפים

לאחר שנלכדו על ידי המשטרה וכוחות שב"כ: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט המחוזי כתב אישום נגד ארבעת הצעירים היהודים המעורבים בתקיפת צעיר ערבי במתחם המסעדות בשוק מחנה יהודה. בין האישומים: ביצוע מעשה טרור של ניסיון לרצח

פורסם בתאריך: 30.5.21 17:10

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום חמור נגד ארבעה תושבי ירושלים בגין מעשה טרור של ניסיון לרצח, לאחר שהשתתפו באירוע תקיפה נגד תושב מזרח העיר בשוק מחנה יהודה בתחילת חודש מאי. במהלך האירוע קורבן התקיפה נדקר ונחבט על ידי הארבעה בכל חלקי גופו לאחר שזוהה על ידם כערבי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בכתב האישום מתואר מסע רווי אלימות בו לקחו חלק ארבעת הצעירים היהודים עוד בטרם אירוע תקיפת הצעיר הערבי בשוק, אשר החל בצעידה בתהלוכה לעבר שכונת שמעון הצדיק שלוותה בקריאות נגד ערבים. בין היתר הם קראו: "יישרף לכם הכפר" ו"מוחמד מת", התעמתו עם שוטרים ותקפו בלש. לאחר מכן הגיעו הארבעה לביתו של אחד מהנאשמים באזור שוק מחנה יהודה, כאשר שניים מהם החליפו בגדים "כדי למנוע אפשרות שיזוהו על ידי כוחות שיטור". אז המשיכו בדרכם לכיוון השוק.

על פי כתב האישום, "בדרכם לרחוב אגריפס, שוחחו הארבעה ביניהם על המצב הביטחוני בארץ ועל כך שהערבים פוגעים ביהודים. עוד הביעו כעסם על שריפת בית כנסת בעיר לוד יום קודם לכן". בהמשך מתואר בכתב האישום: "במהלך השיחה קשרו הארבעה קשר לפיו יתנפלו ארבעתם יחד על ערבי, יכו אותו ויפגעו בו. הארבעה החלו צועדים ברחוב אגריפס לצורך מטרה זו.

"באותה העת עבר ברחוב מ', צעיר ערבי אשר עובד במסעדה סמוכה והיה בדרכו לרוקן אשפה. הארבעה אשר הבחינו בו וחשדו כי מדובר בצעיר ערבי, החליטו לפנות אליו כדי לברר את זהותו ולוודא שאכן כך הדבר.

"יוסף פנה אל המתלונן ושאל אותו 'מה המצב', המתלונן השיב לו 'בסדר', נאשם 2 המשיך ושאל, 'מה אמרת', וזאת כדי לוודא שמדובר בערבי. באותו הרגע, ומשהוברר לארבעה כי מדובר בערבי, אמר אחד מהם 'יא ערבי מניאק, בוא לפה', תוך שנאשם 2 משפריץ על פניו של המתלונן כמות גדולה של גז מדמיע. בו בזמן החלו הארבעה להכות, לבעוט, ולחבוט בגופו של המתלונן תוך שהוא מנסה לעוצרם ולהשתחרר מאחיזתם. נאשם 1 אשר היה מצויד בסכין החל דוקר את המתלונן בעוצמה לכל אורך גבו תוך שיתר הנאשמים ממשיכים להכותו".

בהמשך, אחד מהנאשמים הבחין כי דמו של המתלונן החל ומתפשט על נעליו והתרחק מהמקום. במקביל, המשיכו שלושת הנאשמים הנוספים להכותו "והכל בכוונה לגרום למותו". רק לאחר שעוברי אורח הבחינו במעשיהם והחלו לצעוק נמלטו השלושה מהמקום, כאשר אחד מהם נמלט לישיבה תורנית הפועלת באזור, והסתייע באחד מהנוכחים על מנת להיפטר מבגדיו על מנת להשמיד ראיות שעלולות לשמש נגדו כראיה בבית משפט.

סעיפי האישום החמורים המיוחסים לארבעת החשודים, בין היתר, הם: ביצוע מעשה טרור של ניסיון לרצח, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, השתתפות בהתפרעות, החזקת סכין והשמדת ראיה.

לצד כתב האישום שהוגש נגד הארבעה, בפרקליטות מבקשים להאריך את מעצרם של הארבעה עד תום ההליכים נגדם.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, אשר מייצג שלושה מהנאשמים מסר "כתב האישום רק הוגש, אנו בטוחים כי לאחר קריאת חומר הראיות התמונה תתבהר ותעצור את הסחף וזילות המילה טרור שהפכה לעטר את כתבי האישום ללא הלימה למעשים ולראיות. עוד יש לזכור כי כהרגלו השתמש השב"כ בשיטות חקירה נלוזות ובהשמת החשודים בתת תנאים כאשר נמנע מהם מפגש עם עורך דין", הוסיף קידר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. פלס

    ולמה הם לא צעדו ללוד?
    חבל על חמימות המוח!
    שאנו מברכים בבקר " ברוך שלא עשני גוי" לזה הכוונה.
    לא להרוג לא לרצוח ולא להזיק לשום אדם. כדוגמת גוי.!
    אני מאשימה את החינוך שהנערים הללו קיבלו.

    בית סוהר לא יעזור כאן.
    רק חינוך, ועבודה ציבורית, תחת פיקוח קצין מבחן.
    שיביעו חרטה, וילמדו להעריך חיי אדם. וכמו כן גם שיגיעו לבתי ספר להסביר את החרטה הגדולה ולמה דבר כזה אסור שיחזור על עצמו.
    עליהם להתנצל לבחור שבמזל לא מת, ועליהם לשלם פיצויים על פגיעה לא רציונלית.
    אני יודעת גם יהודים נרצחים ונידקרים על ידי ערבים.
    אנחנו צרכים להבין, אסור לנו לקחת את החוק לידיים.
    נאמר " הקם להורגך, השקם להורגו "
    זה לא מה שקרה כאן.
    יהודים תלמדו תורה. על מנת לא לעשות טעויות. עלנו לחפש חיים בדו קיום, לא מלחמה, עד בו המשיח.
    לכל ילד יש אמא!
    כמו שאתם לא רוצים להכאיב לאמא שלכם, אל תכאיבו לאמא אחרת.
    ו

  2. שם המשתמש של אחותך

    שכונת שמעון הצדיק?
    אני מכיר באזור שייח ג'ראח.
    ולחשוב שפעם 'כל העיר' נקרא שמאלני, ושייך לרשת שוקן.

  3. אא

    הלוואי שיוגשו כתבי אישום למסיתים ולמחבלים הערבים, היהודים שהכו ערבים לא התחילו את הפרעות אלא הערבים והמסיתים שלהם ששורפים את המסגד שלהם, הלוואי שהכתב היה מזדעזע גם על הלינצ'ים שהערבים עושים ליהודים ואזכיר לכם על העובדים הערבים בשוק מחנה יהודה שהיו מתעללים בזקנים בירושלים, אני לא מצדיקה אלימות מכל צד אבל יהודים לא מתעללים בזקנים ערבים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר