שכונת גילה (צילום: אמיל סלמן)
שכונת גילה (צילום: אמיל סלמן)

טענות להימצאות קברים באתר בניה בגילה: 12 מפגינים חרדים נעצרו על ידי המשטרה בזמן המחאה

תושבים חרדים מפגינים נגד פעילותו של אתר בנייה בשכונת גילה, לאחר שלטענתם נמצאו במקום קברים עתיקים; המשטרה עצרה 12 מפגינים בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, למרות מחאת סנגורם שטוען כי המחאה אינה אלימה

פורסם בתאריך: 11.6.21 07:57

מוקד חדש של הפגנות מתפתח בעיר, כאשר תושבים חרדים מהעיר החלו להפגין סביב אתר בנייה במורדות גילה, לאחר שלטענת המפגינים, במקום בו צפויות להיבנות כעת יחידות דיור חדשות, נמצאו קברים יהודיים עתיקים, הצריכים פינוי מוסדר.

בעקבות דיווח על המחאות במקום וההפרעה לפעילות העבודות באתר, כוחות משטרה הוזעקו למקום ועצרו 9 מפגינים במהלך הערב ועוד שלושה נוספים במהלך שעות הבוקר, גם הם בשל הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתנהגות העלולה להפר שלום הציבור.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בפתח הדיון שהתקיים בבית משפט השלום בירושלים לבקשת המשטרה בכדי לסייע להרחיק את המפגינים ממתחם העבודות, אמר נציג המשטרה, רס"ב שלומי פאר, כי "החשודים הגיעו הבוקר לאתר בניה ברחוב אבנר חי שקי במורדות גילה, שם לטענתם מבצעים עבודות חפירה ובניה במקום שנמצאים בו קברים. הם הפריעו לעבודות המתבצעות במקום בהיתר כמובן, בחקירתם טוענים כי הרבנים שלחו אותם להפריע לעבודות במקום, לחלק מהחשודים יש רישום פלילי, לא הרשעה".

לסיכום, ביקש נציג המשטרה כי המפגינים יורחקו מהאתר למשך 180 יום ויהיו חייבים להפקיד ערבות עצמית בסך 5,000 שקלים כדי להבטיח שיפסיקו להפריע לפעילות האתר ולעובדים במקום.

במהלך הדיון בבית המשפט, טען סנגורם של  החשודים שהובאו בפני השופט, עו"ד רועי פוליטי, כי "אנחנו נגד ההרחקה, העבירות המיוחסות להן הן פעולות מחאה מהסוג השקט ביותר, לשבת שם על העפר בשקט עד שעוצרים אותם – זו מחאה בסגנון גנדי, מחאה בסגנון שלנו, אין אלימות ואין פגיעה ברכוש".

עוד התייחס עו"ד פוליטי לבקשת המשטרה להפקדת ערבות לצורך שחרורם של המפגינים שנעצרו, ואמר כי "מדובר באנשים שהפרוטה לא מצויה בכיסם וזה לא מעט בשבילם".

בתום הדיון, הורה שופט בית משפט השלום אלעד לנג על שחרורם ממעצר של החשודים שהובאו מולו, אך במקביל גם על הרחקתם מאתר הבנייה בשכונת גילה למרחק של 100 מטרים לפחות למשך 3 חודשים, כמו גם על הפקדת ערבות עצמית בסך 5,000 שקלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דתי שפוי

    אין כבוד החיים אצל החרדים , מפגינים , פוגעים , חוסמים ,שוברים , אבל העיקר
    "כבוד המתים "

  2. חילוני למהדרין

    גם על פי ההלכה, אם קברים מפריעים לפיתוח עיר ניתן להזיזם, אין שום קשר בין החרדים ליהדות. מדובר על כת קיצונית שלקחה סממנים מסויימים מהיהדות והמציאה דת משלה, זו דת חרדית ולא יהודית, הרמב"ם מתהפך בקברו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר