רחוב סולטאן סולימן (הדמיות: טוטם הדמיות, באדיבות חברת 'עדן')
רחוב סולטאן סולימן (הדמיות: טוטם הדמיות, באדיבות חברת 'עדן')

בשוך המהומות: התכנית החדשה של עיריית ירושלים לשדרוג ושיפוץ הרחובות צלאח א-דין ושער שכם

פורסם בתאריך: 3.6.21 08:30

שדרוג תשתיות וחזיתות, הקמת מרחבי ישיבה ושדרה עירונית תוססת: כך ישודרג מע"ר מזרח.

עירית ירושלים, באמצעות חברת עדן, מקדמת תכנית לחידוש פני המרחב הציבורי במע"ר מזרח בהשקעה של כ-70 מיליון שקלים, תוך שיתוף פעולה עם תושבי האזור.

במסגרת התוכנית, אשר מבקשת לתת מקום של כבוד לערכיו ההיסטוריים של המרחב תוך מתן מענה לפעילות העירונית העכשווית המתרחשת בו, תשודרג כיכר חברת החשמל, הסמוכה למבנה חברת חשמל מזרח ירושלים ברחוב צלאח א-דין ותוקם שדרה חדשה לאורך ציר רחוב סולטאן סולימאן ורחוב הנביאים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מטרת השדרוג היא להשתמש בחללים העירוניים הקיימים, לחדש את את פניהם ולהפוך אותם למרחבים מוטי הולכי רגל, מוצלים ונעימים לשהייה ולפעילות עירונית. בשלב הראשון למיזם ישוקם וישודרג מתחם כיכר חברת החשמל, הנמצא ברחוב צאלח א- דין, בסמוך למבנה חברת חשמל – מזרח ירושלים. במסגרת שלב זה יתבצעו עבודות להסדרת התנועה, תוך שיקום המרחב ההיסטורי והחזרתו לייעודו המקורי ככיכר.

בנוסף, יבוצעו עבודות פיתוח סביבתי, הכוללות הקמת גן ופינה עירונית ירוקה, נטיעת עצים וכן עבודות שדרוג תשתיות לרבות שדרוג חזיתות המבנים וכן עבודות ריצוף והתקנת ריהוט רחוב. בנוסף, יוצב במקום אלמנט המשלב קרמיקה ארמנית מקומית.

בשלב השני יפותח ציר סולטאן סולימאן ורחוב הנביאים, הצופה אל החומה ויוצרת פרשנות עדכנית ואורבנית של גן סובב חומות העיר העתיקה ההיסטורי. במסגרת העבודות בשלב זה, תוקם במקום שדרה אשר תהווה חיבור ויזואלי ופיזי בין המע"ר לבין שערי העיר העתיקה, ע"י איזון ותכנון מחודש של מערך התנועה, תוספת של מעברי חציה בין שתי הדפנות ויצירת מרחב עירוני מוצל בשתי שורות עצי צל. החלל המרוצף והמגונן לאורך השדרה ייתן מענה לתנועת הולכי הרגל הערה במרחב, ולפעילות המסחרית והעירונית הקיימת ושעתידה להתפתח לאורכו.


כיכר חברת החשמל (הדמיות: טוטם הדמיות, באדיבות חברת 'עדן')

כיכר חברת החשמל (הדמיות: טוטם הדמיות, באדיבות חברת 'עדן')


בנוסף, תותקן מערכת תאורה ייעודית, אשר תקרין מיצגי אור על חומות העיר ועל שער שכם. העלות המשוערת לכלל העבודות היא כ-70 מיליון שקלים. התוכנית מנוהלת על ידי חברת עדן, החברה הכלכלית העירונית, בתכנון של רחל וינר אדריכלות נוף, אמאב מתכנני תנועה ובביצוע חברת מוריה. המיזם מתוכנן ומבוצע תוך שיתוף פעולה מלא עם תושבי האזור והסוחרים.

שדרוג מע"ר מזרח הוא חלק מתנופת שדרוג התשתיות העירוניות העוברת על העיר ירושלים בכלל, ומזרח העיר בפרט, במטרה לייצר אווירה אורבאנית תוססת ועדכנית ולפתח את חיי המסחר בכל העיר, תוך שיתוף פעולה מלא עם תושבי האזור והסוחרים הפועלים בו.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מיזם פיתוח מע"ר מזרח הוא נדבך נוסף במדיניות העירונית לפיתוח התשתיות וחיי המסחר והתעסוקה במזרח העיר ירושלים, במטרה לשפר את חיי התושבים המתגוררים באזור. העירייה בראשותי תמשיך לפעול לחיזוק הקשר עם תושבי מזרח העיר ולמתן מענה בכלל תחומי החיים לרווחת תושבי האזור ותושבי העיר כולה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אפרת

    סלקו את המשטרע והמכב מהאזור ותפסיקו להציק לתושבים. זה מה שצריך . התוכנית של העירייה היא עוד דרך להשליט את הכיבוש הישראלי על המרחב. זה לא עבור התושבים. אלא נגדם

  2. תגובה לאפרת

    בני עמי השמאלנים בחרו לתמוך בטרור
    שם יהודי "אפרת" אבל הזהות היא אנטישמית

  3. שכחתם מהר

    הרסתם? ניפצתם? ריססתם? יידיתם? שרפתם? היכיתם?..
    קבלו פרס- שיפוץ על חשבון הבית.

  4. מאזדה

    במהומות הבאות גם ככה הכל ישרף ויהרס. מחרא לא עושים עוגה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא צריך לבנות להם שום דבר.
    פרייארים היינו וכנראה גם נשאר כאלה לצערי.

  6. יוסי

    לא צריך לבנות להם שום דבר.
    פרייארים היינו וכנראה גם נשאר כאלה לצערי.

  7. יוני ג'ורנו

    זה רק בדמיון לא מציאותי איאפשר לחיות איתם הם הרסו את כל אירופה אתם לא רואים????????

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר