כיתה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

שבוע החינוך הירושלמי 2021: ערב הוקרה לצוותי חינוך, אוסקר החינוך ומפגשים להורים

במהלך השבוע ייערכו ערב הוקרה לצוותי חינוך, טקס אוסקר החינוך הירושלמי, מפגש להורי בעלי צרכים מיוחדים וערב ליזמים צעירים; ראש העיר, משה ליאון: "השבוע מאגד בתוכו שפע של תכנים חשובים"

פורסם בתאריך: 12.6.21 16:18

עיריית ירושלים תקיים את שבוע החינוך הירושלמי – שבוע מלא באירועים מיוחדים העוסקים בחינוך -מכל ההיבטים האפשריים. במסגרת שבוע החינוך, שיתקיים בין ה-13-17.6, עשרות בתי ספר בעיר יקיימו פעילויות ייחודיות, שמטרתן להגביר את התרומה לקהילה, על פי יוזמות בתי הספר והתלמידים.במהלך השבוע כולו יתקיימו ארועי הוקרה לצוותי החינוך, מפגשים להורים תערוכות ועוד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אלו האירועים שיתקיימו במסגרת שבוע החינוך:

כנס החינוך – 8.6, 17:30, יאסא.

במסגרת הכנס ישתתפו מאות אנשי חינוך ירושלמים בשולחנות עגולים, לצד עשרות אנשי חינוך מירוחם, שידברו על חינוך ביום שאחרי. הכנס יסתיים עם מסמך עקרונות שיגובש בשולחנות העגולים, בשאלה של "איך צריך להיראות חינוך ביום שאחרי הקורונה?" – זאת מבחינה פדגוגיה, איך כיתה נראית, איך שבוע לימודים נראה, למידה עצמאית, ועוד.

13/6 יום ראשון

8:00 – פתיחת שבוע חינוך בבוקר – בבית ספר זלמן ארן

14:00- מעצבים חינוך ירושלמי במרכז החדשנות איפכא.

מרכז החדשנות איפכא מארח את אולם התצוגה של 'מחדש' – עיצוב מרחבי למידה חדשניים בעיר. במרכז החדשנות יפתחו "אולמות תצוגה" – 4 מודלים של כיתות חדשניות, עם ריהוט חדש, המאפשר אופני למידה חדשים, על פי צרכי כל כיתה. צוותי חינוך יוכלו לבוא ולהתרשם מהכיתות החדשות, ולעבור סדנאות בהן ילמדו כיצד לעצב מחדש את הכיתה שלהם. בין הסדנאות: ניהול מגוון פעילויות בכיתה בו-זמנית, בחירה בתוך המרחב הכיתתי, כיתת החלומות – כיצד לבחור ולהתאים את הכיתה הנכונה לתלמידים ועוד. אולמות התצוגה יישארו במקום לאורך התקופה הקרובה, כך שצוותי חינוך יוכלו לבוא, לבחור, להתרשם, ולעצב את הכיתה שלהם.

19:30 – אירוע הוקרה לצוותי חינוך, הופעה של ישי ריבו בגן הבוטני

14/6 – יום שני – טקס אוסקר החינוך הירושלמי – יתקיים בבנייני האומה ב- 20:00. השנה יוענק אוסקר החינוך ל-12 זוכים: זוכה בכל אחת מ-10 הקטגוריות ועוד 2 פרסים מיוחדים.

15/6 – יום שלישי – 19:30 ערב בגן הבוטני לצוותי חינוך, עם הזמרת מירי מסיקה.

16/6 יום רביעי

09:00 – פתיחת תערוכת רגע ירושלמי – כיכר ספרא

17:00 – אירוע הוקרה לנוער מתנדב – הגן הבוטני

17:00 – פיקניק למשפחות מיוחדות – פעילות טבע בנחל זמרי

19:00 – חמד של אירוע – אירוע לימוד וחוויה בהשתתפות שולי רנד, מרכז בגין

20:00 – מפגשי הורים בשכונות בהנחיית טל פרידמן, סיון רהב מאיר, ועוד.

20:00 – 22:30 | מרכז החדשנות פואנטה, יוסי בן יועזר 20 – הרצאה של טל פרידמן: "דברים שלמדתי מהבת של" – על התמודדותו כאב לבת בעלת צרכים מיוחדים.

20:00-22:00 – מינהל קהילתי הר חומה יקיים מפגש הורים עם סיוון רהב מאיר: "להיות הורים בימינו".

בנוסף, במהלכי ימי שבוע החינוך יתקיימו שורה של פעילויות הייחודיות של בתי הספר בעיר. בין הפעילויות ניתן למצוא:

בית הספר יסודי חומת שמואל:

בבית הספר היסודי 'חומת שמואל' פועל מזה 3 שנים חדר 'חינוך מייקרי' חדשני ובו מדפסת תלת מימד, מכונה לחיתוך לייזר, ועוד. טכנולוגיית הדפסת התלת מימד היא אחת ההמצאות החשובות בדורנו, המאפשרת בלחיצת אצבע להפוך מחשבה למציאות.

בימינו כבר מדפיסים שתלים רפואיים, מאכלים ואפילו בתים. שימוש בטכנולוגיה חדשנית זו מאפשר לתלמידים ליזום, לחשוב, לתכנן, ולהוציא לפועל את המחשבה למעשה. חינוך זה מאפשר למידה התנסותית ומבוססת חקירה.

כמו כן הוא מגדיל את המוטיבציה והעניין אצל התלמידים, מפעיל מיומנויות רלוונטיות לשוק התעסוקה המודרני, ועוזר לתלמידים להמחיש את רעיונותיהם. הפעילות המיוחדת אותה מציע בית הספר לשבוע החינוך הוא אירוח בית ספר שכן מהשכונה ליום מיוחד, בו תלמידים משני בתי הספר יתנסו יחד בסדנאות הייחודיות, בין היתר יתנסו בתוכנת ה'טינקרקאד' ויכינו מודל אותו ידפיסו במדפסת תלת מימד.

בית הספר יסודי זלמן ארן:

בית ספר זלמן ארן יקיים פעילות בשיתוף הורים וקהילה בתחומים שונים, שפעלו במהלך כל השנה – פעילות יצירה עם גמלאי השכונה, אירוע שיא של פרויקט המגדר והצגת תערוכת תלמידות ותלמידים, השקת מתחם חממה אקולוגית חדשה ופעילות בתחום הרובוטיקה והמדעים. תלמידי בית הספר יפעלו במרחבי החוץ ובכיתות, תוך שיתוף הורים וקהילה.

בית הספר תיכון רנה קסין:

מפגשים עם נציגי קבוצות שונות של הפסיפס הירושלמי – מגזרים ודמויות לא מוכרות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "שבוע החינוך הירושלמי מאגד בתוכו שפע של תכנים חשובים בנושאי חינוך, שהופכים את ירושלים לעיר כל כך מיוחדת, המתאימה עת עצמה לכל ההיבטים החינוכיים הקיימים. אני שולח את ברכתי לזוכים באוסקר החינוך, לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך. נמשיך לקדם את החינוך הירושלמי, המיוחד, המכיל, האיכותי ופורץ הדרך".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר