ניר ברקת (צילום: יואב ויינטרוב)
ניר ברקת (צילום: יואב ויינטרוב)

מי הוא באמת ניר ברקת ולאן פניו? | דעה

כדי להיות מנהיג, נדרשת אג'נדה פוליטית ברורה. כאן, כישרון עסקי אינו מהווה "תנאי מספיק"

פורסם בתאריך: 14.6.21 16:25

ניר ברקת הוא איש מוכשר, בוודאי ישר דרך. השאלה היא, אם במסגרת כישרונותיו הברוכים, הוא גם אישיות פוליטית ראויה לנו. האם הוא באמת מתאים ומוכשר גם לתפקיד שהוא שואף אליו – לא פחות מראש ממשלה? התשובה חייבת להינתן על בסיס ניסיון פוליטי מעשי מוכח (שממש, עדיין, אין לו) ואיתו גם אמירות ברורות שיסייעו "לאפיין" אותו.

הכרתי את ניר כאשר בנותינו למדו בביה"ס ליד"ה. אנחנו גם "שכנים" בבית הכרם, הידועה כ"מעוז חילוני" וגם "שמאלני" (ואני סולד מכל הדבקת תווית . בעיני אין "ימני" ואין "שמאלני". חשוב רק מי שאוהב את המדינה ודואג לה, לא לעצמו). במסגרת מסע הבחירות הראשון שלו לראשות עיריית ירושלים, הוזמנתי לפגישה בביתו, על ידי עוזרו דאז (אחלה בית) ביחד עם חברי משכבר השנים, איציק קלה. איציק יקירי – כמוביל דעת על תווית "הזמר המזרחי המפורסם והאהוב" ואני – מתוך שאני "מוכר" כעורך דין פלילי וותיק וירושלמי שורשי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ניר אירח אותנו בכבוד ובמאור פנים. הגעתי לפגישה מתוך ששאפתי לראש עיר שידאג לעיר ובעיקר שיעמוד בפרץ מפני "כפייה דתית". כחילוני, אשר מכבד מאוד דת ודתיים, שאפתי לראש עיר שימנע את הסחף, זה שדתיים מסוימים (קיצוניים) שאפו אליו (לצערי, אלה אינם מכבדים את זכותם של החילוניים ל"חופש תנועה" וכדומה). בעקבות הבטחות שנתן באותה פגישה, שוכנעתי לבחור בו – וגם "השפעתי" (ככל שדעתי נחשבת).

באופן אישי לא ממש התרשמתי מהתרומה לה קיוויתי כאשר שימש כראש העירייה (לא "ראש עיר", כפי שבטעות נהוג להגדיר). אי אפשר לקחת ממנו את תרומתו, בכל זאת, לירושלים, אך זו, לפחות בעיני, רחוקה מלהיות מספיקה. גם העובדה שוויתר על משכורתו, ראויה לכל שבח (במקומו כן הייתי לוקח משכורת אך תורם במפגיע ל"עניי עירך"). אגב, לא ראיתי שלאחר בחירתו היה באמת דמות שמחוברת ל"עמך", כפי שהיה לפני שהעמיד עצמו לבחירות אלה (אני באופן אישי – לא שמעתי ממנו; לא בדקתי עם איציק קלה ולא בזה נעוץ העניין). המחשבה שהטרידה אותי הייתה אם ראשות עיריית ירושלים לא הייתה אלא בגדר "תחנת מעבר" ליעד הנכסף מכל – ראשות ממשלה. כנראה שצדקתי.

כישורים של "פוליטיקאי" דווקא יש לו. אלא שאצה לו הדרך. כדי לקצר את הדרך ומתוך שהוא גם זיהה היטב שקרש הקפיצה הטוב ביותר ליעד הבא הוא מפלגת הליכוד, התפקד דווקא למפלגה זו, כאשר קיים ספק רב אם זה בא מתוך שהוא אכן "שייך לשם". היעד הבא, גם הוא בגדר נחפז, הוא "כיבוש הליכוד" וגם לזה אין לו סבלנות. מייד כאשר הבין שאפשר שביבי הוא אולי "סוס מת", מיהר לערוך "משתה" ראוותני ומתוקשר ( אני לא מתרשם מהאלפים. מי לא יבוא כשנותנים הזמנות כבוד ואוכל ומשקאות "כיד המלך"?). בצד שלא הסתיר לרגע את שאיפתו להיות ראש ממשלה, הוא עדיין נזהר שלא "לשחק בזנב של האריה", שאולי בכל זאת "יתעורר", אז כבר "ידיר" אותו מהליכוד כפי שידע לעשות לכל מי שסיכן את בכורתו.


ניר ברקת (צילום: תומר אפלבאום)

ניר ברקת (צילום: תומר אפלבאום)


מלבד זאת, ובצד "חיבוקים ונשיקות" עם כל דיכפין, לא ניתן היה להציל מפיו אפילו לא מהי האידיאולוגיה האמיתית ולאן פניו לעת שיכבוש את היעד הבא ושורה ארוכה של נושאים שעל בסיסם אמור אדם להיבחר.

חובת ההוכחה שהוא אכן ראוי ומוכשר לנהל מדינה כה מורכבת ומסובכת, היא עליו. יתכבד וישטח בפני הציבור את ה"אג'נדה" שלו וזו צריכה להיות ברורה וסדורה. כך – האם הוא בעד "שתי מדינות" או שמא "סיפוח"?; האם גם הוא יעדיף קואליציות עם בעלי אינטרסים כספיים על חשבון רווחה, בריאות, תשתיות וכדומה? שמץ מזה עדיין לא שמענו מפיו. יתכבד ויוכיח מדוע פניו הם באמת לתרום לעם ולמדינה, איך הוא מתכוון לעשות זאת כדי שלא נטעה לחשוב שהכל בא מתוך אגו לשמו.

אותי, הפעם , כבר לא ישכנע. דוגמא שכן משכנעת אותי, היא ראש העיר הנוכחי, מר משה לאון. על זה, שכבר הוכיח ששאף לתפקידו מתוך רצון לשרת באופן נאמן את האזרח, וממש לא לשם מתוך מטרות "אגוצנטריות" – בטור הבא.

הכותב: עו"ד קובי קמר, מומחה למשפט פלילי, יו"ר (משותף) של הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין בישראל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. איתי אמיר

    כל מילה בסלע. כירושלמי אותנטי אני אומר לך שאתה צודק בהבחנה שלך לגבי האיש. פגשתי אותו ודיברתי איתו.

  2. טדי קולק

    ניר ברקת עלוב, שיקוליו אינם טהורים.
    הוכיח זאת ולא רק בהוראה פופוליסטית להעביר את הרק״ל בעמק רפאים ולא ברחוב הרכבת כמתבקש.

  3. ירושלמית שהיתה מאוכזבת מאוד מברקת כראש עיריה

    חותמת על כל מילה

  4. ירושלמית

    לאון ראש העיר המאוס בתולדות ירושלים. מוכר את העיר לחרדים

  5. איפכא מיסתברא

    ניר ברקת היה ראש העיריה הכושל ביותר שכיהן בירושלים.
    הוא נתן יד להשתלטות החרדים על יותר ויותר מבנים ושטחי ציבור, ובכך לדחוק החוצה את האוכלוסיה הפלורליסטית.
    בנוסף, על יושרו כדברי הכותב מעיבה העובדה שמעולם לא יצא נגת מסע ההסתה והשיסוי נגד מפגיני בלפור ונגד כל מי שאינו תומך נתניהו, ובנוסף מעולם "יושרו" לא גרם לו למתוח ביקורת על נאשם בעבירות חמורות הממשיך לכהן בראשות הממשלה ומנסה להיבחר שוב ושוב לראשותה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר