תוכנית מיתרים – המכללה האקדמית הרצוג (צילום: פיטר לוין)
תוכנית מיתרים – המכללה האקדמית הרצוג (צילום: פיטר לוין)

תוכנית מיתרים

תוכנית מיתרים מיועדת לבוגרי ומדריכי מכינות, ליוצאות חיל חינוך ומדרשות ולמדריכים בחינוך הבלתי פורמלי ומכשירה אותם לתואר ראשון ותעודת הוראה כדי שיוכלו ללמד גם בבתי ספר המשלבים דתיים וחילוניים

פורסם בתאריך: 14.6.21 10:29

תוכנית מיתרים היא תוכנית מעורבת לבנות ובנים, דתיים וחילונים וכל מה שביניהם, המעוניינים לרכוש תואר ראשון ותעודת הוראה שיכשירו אותם ללמד בבתי הספר בכלל ובבתי ספר משלבים תלמידים דתיים חילוניים בפרט.

תוכנית מיתרים מעניקה לסטודנטים כלים מיטביים בכדי להיות אנשי חינוך משמעותיים בכלל ובחינוך המשלב בפרט. הסטודנטים עוסקים בשלל הרכיבים המשמעותיים, הנוגעים להוראה:

  • ידע רב הנדרש ממורה כדי לאפשר את הדיאלוג הרב-זהותי בכיתה
  • כלים ומיומנויות ללמידה נגישה, המאפשרת דיאלוג בין זהויות של מקורות מארון הספרים היהודי
  • פיתוח הזהות האישית והחינוכית של הסטודנט, אשר תאפשר לו להוביל שיח אישי או קבוצתי על זהות

חלק משמעותי בתכנית הוא למידה בקבוצה מגוונת של סטודנטים. המגוון האנושי מאפשר מפגש ושיח דיאלוגי בין בעלי זהויות שונות: נשים וגברים, דתיים, מסורתיים וחילונים.

המפגש הקבוצתי מאפשר ללמידה להיעשות לתורת חיים.

להשארת פרטים ולהרשמה לחצו כאןhttps://herzog-lp.herzog.ac.il/mitarim-v/?utm_source=rakaz&prsom=מיתרים  

 

הסטודנטים שלנו

התוכנית מיועדת לבוגרי ובוגרות מכינות קדם צבאיות, למורות חיילות, למדריכי מסע ישראלי ותגלית ולכל מי שרואה עצמו חלק מהשיח היהודי ישראלי.

פרטים חשובים

  • הלימודים נערכים בקמפוס היכל שלמה בירושלים בימי שלישי בעיקר
  • התכנית כוללת גם קורסים מקוונים, קורסים מרוכזים וסיורים
  • ניתן לקבל עד 16 ש”ש הכרה בלימודים קודמים
  • העבודה המעשית נערכת בבתי הספר המשלבים של רשת מיתרים
  • תנאי קבלה – תנאי הקבלה של המכללה בתוספת ראיון אישי
  • המסיימים מקבלים תואר ראשון ותעודת הוראה

להשארת פרטים ולהרשמה לחצו כאןhttps://herzog-lp.herzog.ac.il/mitarim-v/?utm_source=rakaz&prsom=מיתרים 

ראשת התוכנית מיתרים במכללת הרצוג היא ד"ר תהלה דרמון מלכה. ריכזנו מספר שאלות לגבי התוכנית הייחודית:

מה הייחודיות שלכם בתוכנית מיתרים?

"זו תוכנים ייחודית במכללות להוראה בארץ, אין עוד כזו. אנחנו לקחנו לנגד עינינו כדגש את עניין החינוך ה משלב דתיים וחילוניים. את הנושא החשוב הזה אנחנו שמים בפרונט. תוכניות מעורבות של לימודים יחד יש לא מעט, אבל בתוכנית מיתרים יש ערך מוסף, כי אנחנו ממש שמים את נושא החינוך המשלב כנושא, כלומר יש לנו מטרה לבחון, להתעסק, לשאול שאלות ומפה נובעת הייחודיות שלנו ואנחנו רואים בזה ערך".

מה המוטו של תוכנית מיתרים במכללה האקדמית הרצוג?

"הרעיון העיקרי הוא לחיות ביחד. אנחנו מכירים בכך שהחברה הישראלית מורכבת ורבת פנים, ולדעתנו הגבולות ששמים בין קבוצות שונות בחברה לא באמת נוכחים במציאות. לכם אנחנו חושבים שצריך ללמוד ביחד, דתיים, חילוניים, מסורתיים וכל מה שבאמצע בין לבין. כמובן מתוך כבוד לכל אדם מכל קבוצה, כבור לאדם כפי שהוא בלי רצון לשנות אותו".

למי מיועדת התוכנית?

"זו תוכנית לתואר ראשון ותעודת הוראה למי שכבר נמצאים באיזושהי מסגרת חינוכית, שכבר עשו דבר מה בתחום החינוך או נמצאים בו כעת. בן אם ראשי מכינות, מדריכי מכינות, מדריכי מסע ישראלי, השומר החדש, מורות חיילות. כל מי שיש להם רזומה בחינוך, בעיקר בלתי פורמלי, ורוצים לקחת צעד נוסף ולהתקדם בתחום".

כמה זמן כבר נערכת התוכנית? ומה התוצאות?

"התוכנית רצה כבר 6 שנים. יש לנו בוגרים שכבר יצאו לשדה החינוך, יש שמשולבים בבתי ספר ויש כאלה שהמשיכו הלאה לתואר שני בניהול מערכות חינוך. התוכנית מכוונת מאוד גבוה ולכן היא מהווה מקום חממה למצטיינים. אנחנו גם דואגים שהתלמידים ישתלבו כמה שיותר במערכות החינוך בדרגים הגבוהים. אנחנו מאמינים שיש פה אמירה שצריכה לעבור הלאה, ולכן דרושים כאן אנשים די מיוחדים במינם, כך שזה גם האופי של התלמידים, נשים וגברים (הלימודים מעורבים) – הם מדריכים וראשי מכינות, מ"פ מ"פיות עם אופק רציני לניהול".

יש התנסות בהוראה במהלך הלימודים?

"חשובה לנו מאוד העשייה בפועל ואנחנו מאמינים שצריך להתקיים תוך כדי הלימודים ולכן התוכנית בנויה כך שהיא מאפשרת לשלב עבודה. ימי הלימודים מרוכזים לזמן מגבל ובמהלך השבוע אפשר לעבוד במקומות נוספים, גם המיקום במרכז העיר נוח ונגיש, כך שהרבה סטודנטים וסטודנטיות עובדים במקביל כמרכזי שבט בצופים, וכך גם מנהלי מכינות מצליחים להתפנות וללמוד בתוכנית מיתרים תוך כדי הניהול. בנוסף אנחנו עוזרים בהשמה כשמסיימים את הלימודים, בין אם  בסטאז' או בעבודה בתחום החינוך.

נוצרים קשרים מהותיים בין הסטודנטים עצמם?

"זו אחת מהנקודות החשובות. נוצרת אצלנו ממש קהילת סטודנטים, תחושה של "חבורה". מאחר והתוכנית מתקיימת בקבוצות קטנות במכוון, עד 20 סטודנטים בשנתון נוצרת קבוצה אינטימית מאוד, מחוברת מאוד, שגם לומדת יחד ומייצרת נטוורקינג מאוד משמעותי. ההיכרויות מאוד מעניינות ואין לדעת לאן זה לוקח אותם, לדוגמה יש סטודנטים שחברו יחד לצורך להקמת עמותה שמטרתה לסייע לחיילים משוחררים, אנחנו מאוד מעודדים עשייה כך שהסטודנטים גם מחפשים את האקטיביזם".

התלמידים ירושלמים?

"אמנם נכון שהרוב ירושלמים, אבל מאחר וימי הלימוד מרוכזים ולא מתקיימים כל השבוע, זה נוח, כך שיש לנו סטודנטים מכל הארץ, כמו תלמידה מקיבוץ דפנה ואו תלמיד מהערבה. זה בהחלט אפשרי".

להשארת פרטים ולהרשמה לחצו כאןhttps://herzog-lp.herzog.ac.il/mitarim-v/?utm_source=rakaz&prsom=מיתרים  


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיילת שנת 1984

    למה??? ומה עם חיילות שמשרתות בחיל החינוך, הדרכה, חוויה???

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר