הרכבת הקלה בירושלים (צילום: כפיר רכבת קלה ירושלים)
(צילום: כפיר רכבת קלה ירושלים)

"באוטובוסים אפשר לשלם באפליקציה אבל ברכבת הקלה לא? אני לא מבין את זה"

יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ טוען כי הוא פועל על מנת שיהיה אפשר לשלם באמצעות אפליקציה גם ברכבת הקלה. מחברת 'כפיר' נמסר כי הם משדרגים את המערכות כך שהשירות יתאפשר

פורסם בתאריך: 25.7.21 10:38

כבר זמן רב שאפשר לשלם באמצעות אפליקציה ייעודית עבור נסיעות באוטובוסים ברחבי העיר, אך תושבי רבים תוהים מה עם הרכבת הקלה בהקשר הזה.

עופר ברקוביץ, יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת התעוררות בעירייה, מתייחס לנושא בשיחה עם "כל העיר" וטוען כי הדבר נמצא בטיפול זמן רב ללא התקדמות.

ברקוביץ: "פנינו בנושא לרשות התחבורה הציבורית ולשרת התחבורה מירב מיכאלי, ושיגרנו מכתב שאומר בצורה פשוטה שלא יכול להיות שאי אפשר לשלם באמצעות אפליקציה מתאימה עבור נסיעה ברכבת הקלה בירושלים, שמשרתת המון תושבים ומבקרים. באוטובוסים אפשר לשלם, אבל ברכבת הקלה לא? אני לא מבין את זה. במשרד התחבורה ענו לנו שהנושא נמצא בטיפול, אבל זה לוקח המון זמן. בסוף כולנו מסכימים שזה מהלך ראוי שיקל על הנוסעים, וגם מבחינה טכנולוגית אני לא חושב שזה דורש מאמץ מיוחד".

כפי שפורסם ב"כל העיר", החל מחודש אפריל בשנה שעברה ניתן לשלם עבור נסיעה באוטובוס וברכבת הבינעירונית באמצעות אפליקציות תשלומים. השיטה החדשה לא מאופשרת עדיין ברכבת הקלה בירושלים והנוסעים והנוסעות יצטרכו להמשיך ולשלם באמצעות הרב קו.

חברת 'סיטיפס', לשעבר מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, מסרה בעבר כי "מדובר בהחלטה של משרד התחבורה לבחון את התאמתן ושילובן של אפליקציות התשלום ברכבת הקלה רק לאחר כניסתו של מפעיל חדש לרכבת. המכרז שפורסם בשעתו לא תואם את הצרכים הייחודיים של רכבות קלות. יש לפנות למשרד התחבורה בנושא".

ברקוביץ מוסיף: "רוצים להגביר את האטרקטיביות של הרכבת הקלה? תנגישו אותה יותר. קיבלתי המון פניות בנושא ופעלנו מול משרד התחבורה. אנחנו רוצים שירות יותר טוב של תחבורה ציבורית בירושלים והנגשת התשלום באפליקציה זה חלק מכך".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "זכיין הרכבת הקלה בירושלים החל את פעילותו לפני שבועות ספורים ומקדם בימים אלה הטמעה של מערכות חדשות שיאפשרו תשלום גם באמצעות האפליקציות בטלפון הנייד. משרד התחבורה עובד מול הזכיין החדש על מנת לקדם את ההטמעה של מערכות חדשות שיאפשרו תשלום במגוון אמצעי הכרטוס ובמטרה לצמצם את לוחות הזמנים כדי להבטיח את שיפור השירות מוקדם ככל הניתן. קווי הלילה והרכבת הקלה בירושלים חזרו לפעילות מלאה כפי שהייתה נהוגה לפני הגבלות מגפת הקורונה".

מחברת 'כפיר' המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים נמסר: "כפי שהגבנו בעבר לפניות הרבות בנושא, נחזור ונסביר: המערכות שהועברו לרשות חברת כפיר מהמפעיל הקודם לפני כשלושה חודשים איננה תומכת באפליקציות. על כן, מרגע תחילת ההפעלה של הרכבת על ידי חברת כפיר אנו מפתחים ומשדרגים את המערכות כך שהשירות יתאפשר לשימוש".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אפ

    הנני עושה שימוש נדיר למדי ברכבת הקלה. ואולם, איני עושה שימוש בכרטיס הרב קו לעולם.

    אלא מאי? רכישת כרטיס נסיעה יועודי לנסיעה בודדת ברכבת הקלה, אינו מותאם לפרופיל לזכאי להנחה (נכה, סטודנט, ותיק). הגם דעלי לרכוש כרטיס ייעודי לנסיעה מהלך 3 תחנות, נוסף על תיקוף האפ' באוטובוס!

    עפ"י כלכולציה פשוטה, הנני משלם פי שניים ומחצה (10₪) סה"כ!!

    ובאשר לתאימות טכנולוגית, הרי אפשר אפוא, להחיל ברקוד על דלתות הרכבת הקלה ובתוכה, עד לתאימות מכשירי התיקוף בעיתם!
    והוא חמור למאוד. דרוב של אוכלוסין טכנולוגי מעיקרו

  2. הנוסע

    ראשית, האפליקציה לא טובה דייה, ועדיף להישאר עם הרב קו. תשלמו פחות.
    שנית, זה עדיין מחדל שאי אפשר לראות באפליקציות זמן אמת, כדוגמת "איפה בוס" איפה נמצאת הרכבת הקלה ומתי היא מגיעה, כשאפשר לקבל את המידע עבור כל אוטובוס אומלל בעיר.
    שלישית, אני לא מבין אנשים כדוגמת אפ שעדיין לא השכילו להצטייד בכרטיס רב קו, ויהא אפילו אנונימי, ומשלמים פי 2 וחצי עבור נסיעה? משהו לא בסדר אצלם.
    רביעית, עופר ברקוביץ – אכזבה. הבחור צריך למצוא לעצמו עיסוקים יותר משמעותיים ברמה המוניציפלית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר