המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)

כבוד: בית החולים הדסה ברשימת בתי החולים החכמים בעולם

פרופ' יורם וייס: "הבחירה בהדסה לרשימה המכובדת מעוררת גאווה עצומה ברמה הלאומית"

פורסם בתאריך: 3.8.21 13:47

בית החולים הדסה נבחר להופיע ברשימת בתי החולים החכמים בעולם לשנת 2021, על ידי המגזין האמריקאי הנחשב Newsweek.



הרשימה המכובדת אותה פרסם מגזין Newsweek, מציגה את 250 המרכזים הרפואיים הטובים ביותר בעולם, שמובילים את תחום הטכנולוגיות החכמות. הבחירה הבינלאומית בהדסה, מגיעה במקביל לקביעת משרד הבריאות בישראל, שדירג אותה רק השבוע כבית החולים הטוב בארץ עם הציון הגבוה ביותר בדו"ח מדדי האיכות השנתי.

הדירוג שנקבע על ידי מגזין Newsweek וחברת Statistica, התבסס על המלצות של מנהלי בתי חולים ומומחים בתחום החדשנות הרפואית מכל העולם, שנדרשו לדרג מרכזים רפואיים בעולם על פי חמש קטגוריות: כירורגיה דיגיטלית, הדמיה דיגיטלית, בינה מלאכותית, רפואה מרחוק ותיק רפואי אלקטרוני. תהליך ההערכה הורכב משלושה שלבים: ראיונות עומק עם מומחים מהתחום והמלצות מבתי חולים, סקר של יותר מ-13,000 של רופאים, מנהלי בתי חולים ובריאות, ולאחר מכן בוצע טיוב של המידע.

עורכי הדירוג הסבירו, כי הקורונה העמידה את בתי החולים במבחן הלחץ האולטימטיבי, בכך שהכריחה אותם להתאים את עצמם לגלי החולי, לשינוי פרוטוקולי טיפול וכדומה. הם ציינו כי תקופה זו הדגישה את חשיבות הטכנולוגיה המתקדמת, והוכיחה שבתי החולים שהיו פתוחים לשילוב טכנולוגיות חדשות וניצלו הזדמנויות בתחום עיבוד הנתונים, הם אלו שעברו את המשבר בצורה הטובה ביותר. "הסיבה לכך היא לא רק הטכנולוגיות עצמן", הדגישו עורכי הדירוג, "אלא העובדה שהם משתמשים בגישה של גמישות וחדשנות, שתרמה להתמודדות עם המשב".

 

פרופ' יורם וייס, המנכ"ל בפועל של המרכז הרפואי הדסה:"הבחירה בהדסה לרשימה המכובדת מעוררת גאווה עצומה ברמה הלאומית, כמי שמייצגת את שמה הטוב של מדינת ישראל בתחומי המדע, הרפואה והמחקר. הרפואה הישראלית, והדסה בין המוסדות המובילים שבה, נחשבת לשם דבר והוכיחה את יכולותיה המצוינות ביתר שאת לאורך משבר הקורונה.

צוותי בתי החולים שלנו – בכל סקטור ותפקיד, הם הכוח המניע ובעלי הידע הנרחב העושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וחכמות, רבות מהן פורצות דרך ברמה העולמית, אשר שמות את המרכז הרפואי שלנו בחזית הרפואה בישראל ובעולם כולו. השימוש בכלים מתקדמים מאפשרים לטשטש גבולות, לשתף ידע ממרחקים, לבצע הליכים רפואיים מתקדמים וראשוניים בעולם בשילוב רובוטיקה, דיגיטציה ושיתופי פעולה עם חברות הזנק, לשדרג בסיסי נתונים ולשתף בהם מרכזים מובילים מכל העולם ואף לחזות תהליכים ושינויים מדעיים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שכחתם לציין שהדסה במקום 196 אבל יש שני בתי חולים ישראליים לפניו – שיבא במקום 13 ואיכילוב במקום 84.

  2. אורון

    אז ממשיכים להכפיש את רוטשטיין או שעוצרים להגיד תודה על זה שהעמיד עוד ביה"ח בארץ בסטנדרטים הכי גבוהים והפעם מאשפטות?

  3. צ'רלי בר

    אין על הטיפול המסור של הדסה כאחד שעבר ניתוח לב פתוח והלייאה על שולחן הניתוח אין מילים לתאר את הטיפול שעברתי כשאומרים צבא הגנה לישראל אז בהגדרה הדסה הוא צבא הרפואה לישראל אין אחרת.

  4. שי

    חברים, האם לא היה ראוי שברשימה מצויים עוד שני בתי חולים מישראל ובמקום גבוה הרבה יותר?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר