צומת יהודה הנשיא וקנאי הגליל (צילום: אלי משה)
צומת יהודה הנשיא וקנאי הגליל (צילום: אלי משה)

מצוקת החניה בשכונת גוננים: התושבים והסוחרים דורשים פתרון

במסגרת הצבת רמזורים בצומת שבין רחוב יהודה הנשיא לרחוב קנאי הגליל בשכונת גוננים - היצע החניות הצטמצם. הדיירים והסוחרים מבקשים מהעירייה לפעול למציאת פתרונות

פורסם בתאריך: 12.8.21 14:49

המאבק של דיירי רחובות יהודה הנשיא וקנאי הגליל בשכונת קטמון על החניות מעלה הילוך. לטענת התושבים, במסגרת הצבת רמזורים בצומת הרחובות, נלקחו כ-18 חניות ששירתו את הדיירים והסוחרים באזור, ללא שום פתרון ראוי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


אלי משה, בעל חנות אופניים ברחוב יהודה הנשיא ופעיל במאבק, בשיחה עם "כל העיר" מספר כי "הציבו רמזור בצומת יהודה הנשיא וקנאי הגליל בשל שינויים בצומת באזור, ובצידי הכביש היו כ-18 חניות לרווחת התושבים והסוחרים, מה שקרה הוא שהעירייה ביטלה את החניות האלו בעקבות כל השינויים. התושבים ובעלי העסקים באזור הבחינו בזה והחליטו להתנגד למהלך ללא כל פתרון. מדובר בבעיה שלא נפתרה".

"זה סיפור שמתמשך לאורך המון זמן", מוסיף משה. "לפחות שנתיים ומעלה, אני מעורב עוד שזה היה בגדר רעיון. החליטו פשוט שהצומת באזור מסוכן להולכי רגל. בשנים האחרונות הוא בכלל לא היה מסומן אז ברור שהוא יהווה סכנה, כי לא תחזקו את הצומת כראוי. הצבת הרמזורים נולדה מזה ובעקבות מהלך זה הסוחרים ועוד כ-50 משפחות סובלות, בהן אנשים מבוגרים ובעלי מוגבלויות".

לטענת משה, לא נעשה שיתוף ציבור לתושבים והסוחרים והם פנו לעירייה על מנת למצוא פתרון למצוקת החנייה החריפה באזור. "המינהל הקהילתי טוען שהיה שיתוף ציבור בנושא לפני כשלוש שנים, הלכנו לבקש את הפרוטוקול ואת כל המידע ואין להם בכלל חומר לתת לנו – אז איזה מן שיתוף ציבור זה?".

"בשורה התחתונה – מדובר בהחלטה שרירותית שהתקבלה לפני כשלוש שנים על ידי העירייה",  מציין משה. "הדיירים הבינו שהולכים להציב רמזור ולבטל את החניות שלהם, והם הביעו התנגדות שדחתה את העבודות בשנה, אבל עכשיו עובדים באזור במלוא המרץ ובמקום אין חניות – הבענו התנגדויות ולא מתייחסים לטענות שלנו".

"העיקר אין חניות וסימנו את המדרכות כבר באדום לבן", מסיים משה. "בנוסף, רוצים להקים עמודי חסימה – את כל האפשרויות מבטלים לדיירים ולסוחרים, פשוט גוזלים 18 חניות ללא מענה. אנחנו דורשים פתרון בנושא החניות ברחובות יהודה הנשיא וקנאי הגליל בהקדם".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי “מדובר בצומת מסוכן שאירעו בו תאונות דרכים שגבו קורבנות בנפש. במסגרת הליך שיתוף הציבור, הוכנה תכנית משותפת עם המינהל הקהילתי, הסוחרים והתושבים. לאחר סיום התכנון, המינהל הקהילתי ביקש תכנון חדש שיעדכן את הרמזור ויוסיף חניות, כולל חניות נכה בסמוך לבתי התושבים, והעירייה נענתה גם לבקשה זו.

"רוב החניות ש'בוטלו' היו חניות לא חוקיות באדום לבן, חניות על מדרכות שגרמו להולכי רגל לרדת לכביש תוך סיכון חייהם ואף חניות באמצע הצומת, שהסתירו את שדה הראיה. למרות זאת, העירייה הציעה להקצות 17-18 מקומות חניה חדשים במגרש הצמוד לצומת קנאי הגליל.

"לאחר שיתוף ציבור נוסף, החליטו התושבים והמינהל הקהילתי לממש רק 7-8 חניות ולא לבצע את מלוא המגרש. החלטה זו באה על רקע אי שביעות רצון התושבים מהחלטת המינהל הקהילתי ודרישתם לבצע חניות בכל רחבי המגרש".

ממינהל קהילתי גוננים נמסר: "שיפוץ ושדרוג הצומת בקנאי הגליל-יהודה הנשיא נדחתה קרוב לשבע שנים בגלל בעיית החניה וביקורת תושבים. זה צומת מסוכן שגבה חיים וזו היתה חובתנו לדחוף לשיפוץ שלו. ברור שהצבת רמזור מקטינה כמות חניות, ולכן נעשה שיתוף ציבור והתקיימה ישיבת הנהלה על נושא זה. הנהלת המינהל החליטה ברוב קולות על הסכם פשרה בנוגע לחניה בקנאי הגליל (הכולל סלילת חניה על שטח של דשא). הסיכום איפשר הוספה של 8 חניות יחד עם שמירה על שטח יחסי של מדשאה לטובת התושבים. פתרון זה מהווה איזון בין הצורך בחניות לצורך בריאות ירוקות ושטחי משחק ופנאי עבורנו ועבור ילדינו. למעשה, השטח המדובר הוא בכלל "שטח חום" ומיועד בעתיד לבניית גני ילדים. בינתיים, ניתן להשתמש בחניה שהוסדרה ברחוב ניקנור הסמוך".

עוד נמסר מהמינהל הקהילתי: "יש באזור בעית חנייה כמו בכל השכונה ובכל העיר. הפתרון האמיתי קשור להסדרת פלישות ברחוב יהודה הנשיא והרחבת הכביש כך שיאפשר חניה על הרחוב. לדעתנו החניון המדובר לא באמת ישנה את המורכבות ולא יפתור את הקושי עבור בעלי העסקים והתושבים. אנו קוראים לעיריית ירושלים לשבת יחד עם המינהל הקהילתי והתושבים לחשיבה על פתרונות מיטביים לנושא החניה בשכונתנו. אנו כאן כדי לשרת את התושבים ולסייע ככל שניתן".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מוטי

    ליאון זוועה. גם אם הוא לא אחראי לכל עבודות התשתית בעיר, לא יכול להיות שכל העבודות נעשות בו זמנית תחת עיני הפקוחה. מלבד האוס התשתיתי האין סופי שיש מאז תחילת הקדנציה שלו, נעלמו אין ספור מקומות חניה לתושבי השכונות. אני גר בקטמון הישנה ומה שהעירייה עשתה ועודנה עושה כעבור שנתיים הוא בגדר נושא לחקירה

  2. רם

    העירייה לא מפקיעה את השטחים שנלקחו מהציבור כל ידי ערסים שלקחו אדמה ציבורית וניכסו לעצמם
    לכן אין כביכול שטח חנייה למפרצים ביהודה הנשיא
    זה הכל
    אם העירייה תבקש את השטח חזרה יש מקום למפרצי חנייה

  3. ירושלמי מיואש

    בתור אחד שגר ביהודה הנשיא בעבר, ואז כבר המצב היה מזעזע מבחינת חניה – נראה שאין יותר מדי אנשים חושבים בעירייה. קודם כל, יש הרבה חניות שנלקחו על ידי דיירים בלי אישור. אבל מעבר לכך, אם יש בעיית חניה, אין סיבה לבטל את החניות הקיימות. רוצים צומת? אין בעיה! אבל לא צריך לבטל את החניות הקיימות. אין סיבה לאפשר שני נתיבים במעלה יהודה הנשיא שגם ככה מצטמצים כמה מטרים לאחר מכן.
    מקווה לפחות שיכריחו בעירייה את הקבלנים של המגדלים החדשים לבנות הרבה חניה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר