הכיכר המשודרגת בהר נוף, השלט לזכרו של הרב אלפיה (צילומים: פרטי)
הכיכר המשודרגת בהר נוף, השלט לזכרו של הרב אלפיה (צילומים: פרטי)

לאחר כ-20 שנה: לאן נעלם השלט לזכרו של הרב מאיר אלפיה בכניסה להר נוף?

בעקבות עבודות תשתית שבוצעו לאחרונה בכיכר בשכונת הר נוף, הוסר השלט לזכרו של הרב מאיר אלפיה. לטענת בני המשפחה, השלט הוסר ללא ידיעתם ולא הוחזר לכיכר לאחר סיום העבודות. העירייה: "נפעל להתקנת השלט בימים הקרובים"

פורסם בתאריך: 31.8.21 17:48

לאחר שנים שהיה מוצב בכיכר בכניסה לשכונת הר נוף, הוסר השלט לזכרו של הרב מאיר אלפיה. הסיבה, כך נראה, עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה שכללו גם שיפוץ ושדרוג של הכיכר. אולם, בני משפחתו של הרב אלפיה ז"ל טוענים כי השלט הוסר ללא ידיעתם ולא הוחזר לכיכר לאחר סיום העבודות.

"הבן שלי חלף בכיכר לפני כמה ימים, ולהפתעתו הרבה גילה שהשלט פשוט הוסר", מספרת בשיחה עם "כל העיר" אבישג פורת, בתו של רבי מאיר אלפיה ז"ל. "פשוט היה המום שלא ידעו אותנו בכלל, ולא ידענו למי לפנות. השלט הזה לפחות 20 שנה מוצב בכיכר, ופתאום הוא איננו. בני התקשר אליי וסיפר לי, ואני חושבת שזה זלזול, בושה וחרפה שמסירים שלט לאחר תקופה ארוכה ובלי ליידע ולומר לבני המשפחה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"אבי במקור מסוריה", מוסיפה פורת. "הוא היה רב מקובל ועסק בקבלה ובתורה. הוא הגיע לארץ מסוריה ולא מצא עבודה בכישוריו, והחליט לחזור שוב לסוריה – שם אמרו לו  שבעירק יש עיר ששמה 'זכו' ובה הייתה קהילה יהודית ושמחפשים רב לקהילה. הוא עבר לשם ונפטר בעיראק, אך לפני כן הוא השביע את אמי לעלות לישראל, וכך עשתה עם ילדיה".

לדברי פורת, בעקבות פועלו הרב של אביה, הוחלט להנציח את זכרו בשלט בכיכר בשכונת הר נוף. "מאחר שאבי היה ידוע והכירו את פועלו הרב הקימו את הכיכר על שמו. במושגים של היום הוא היה נחשב ל'אדמו"ר'. הוא היה גדול מאוד בעיראק".

"אנחנו לא יודעים מתי שיפצו את הכיכר", מסיימת פורת. "אך זה ממש לא בסדר שלא פנו אלינו מהעירייה. בעיניי מדובר בחוסר כבוד, רומסים בן אדם ואת כבודו בשנייה. המינימום הוא ליידע את המשפחה ולומר שהולכים להסיר את השלט ולשפץ. זה ששיפצו שם מוכיח שהכיכר תישאר שם אבל איפה השלט?".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "במסגרת העבודות לרכבת הקלה בוצעו שינויים ברחוב כנפי נשרים וכיכר מלמד. העבודות עדיין בשלבי ביצוע. יחד עם זאת, העירייה תפעל להתקנת השלט בימים הקרובים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר