הרב רפי פוירשטיין (צילום: אלי איתקין)
הרב רפי פוירשטיין (צילום: אלי איתקין)

הרב פוירשטיין מהר נוף: "הדגש אצלנו הוא על שמירת הנפש גם על חשבון איכות התפילה"

הרב רפי פוירשטיין, מבכירי רבני צהר ורב קהילה בהר נוף, מסביר על ההיערכות המיוחדת לקראת התפילות בראש השנה ובחגי תשרי: "נתפלל תחת כיפת השמיים"

פורסם בתאריך: 6.9.21 07:32

עם תחילתה של התפרצות הקורונה בשנה שעברה, בתי הכנסת היו לאחד המוקדים המשמעותיים לחשיפה לנגיף. מאז, עברו מים רבים ובבתי כנסת רבים ברחבי ירושלים (ובכלל) למדו, כמו כולם, לחיות לצד הנגיף. לקיים תפילות תחת מגבלות ולמנוע הדבקות המוניות.

בניגוד לחגי תשרי בשנה שעברה, אז היו רבים מבתי הכנסת סגורים לקהל ואלו שהיו פתוחים היו נתונים להגבלות משמעותיות על מספר המתפללים, השנה יתקיימו תפילות עם יותר משתתפים וכמעט כל בתי הכנסת יהיו פתוחים לציבור – זאת תחת מגבלות התו הירוק, שמגבילה התקהלות במקומות סגורים ל-50 איש. ילדים מתחת לגיל 12 יוכלו להיכנס לבתי הכנסת בהצגת בדיקת PCR שלילית, כאשר בדיקה מהירה אינה מתקבלת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


כזכור, כפי שפורסם בשנה שעברה ב"כל העיר", אחד מרבני הקהילה הבולטים שדיברו נגד פתיחת בתי הכנסת בחג הפסח היה הרב רפי פוירשטיין מהר נוף, אחד מראשי ארגון צהר, שהסביר אז כי פיקוח נפש דוחה תפילה.

בשיחה עם "כל העיר" מספר הרב פוירשטיין על ההיערכות של הקהילה שלו לחגים: "אנחנו מתכוונים להתפלל תחת כיפת השמיים. לצאת להתפלל בחוץ, באוויר הפתוח תחת הצללה מתאימה. בשל החום, אנחנו גם נקצר את התפילת כמה שאפשר וכמובן שנשמור על הכללים של ריחוק ועטיית מסיכות".

הרב פוירשטיין מוסיף ואומר: "למיטב ידיעתי אצלנו בקהילה היתה היענות גבוהה לחיסונים, והרבה קיבלו את המנה השלישית, מנת הבוסטר".

איך אתם נערכים למגבלות שחלות על ילדים?
"לילדים שהחלימו מקורונה או כאלה שהתחסנו אנחנו נאפשר כניסה. ילדים קטנים מאוד ייכנסו עם בדיקות, ומי שלא, אנו בונים מתחם מיוחד למשפחות עם ילדים קטנים, על מנת שיוכלו לשמוע את תקיעת השופר והתפילות".

לדברי הרב פוירשטיין, "ההיערכות מבחינת הלוגיסטיקה היתה תחת חשיבה מרובה, בהשקעה גדולה גם כספית, מכיוון שהאתגר החשוב הוא לשמור על בריאות הקהילה. בשנה שעברה הקהילה התפזרה להמון מניינים בכל מיני מקומות, והשנה ניסינו להכשיר שטח אחד שכולם יוכלו להיכנס אליו".

יש לכם אחראי בבית הכנסת שאוכף את ההגבלות?
"יש לנו גבאי קורונה שמנצח על הנהלים. הערך הגבוה ביותר ביהדות זה שמירת הנפש. והדגש הוא גם אם איכות התפילות יורדת ופחות נוח וביחד – העיקר לשמור על הנפש. לכן, בגל הראשון סגרתי את בית הכנסת ואמרתי לכל המתפללים, להתפלל בחוץ ולא בבית הכנסת. שמירת הנפש גוברת על הכל, והתורה מצווה עלינו לשמור על החיים לפני הציווי לשמוע תקיעת שופר. השנה, בניגוד לחגים בשנה שעברה שהמתפללים היו מפוצלים בכמה מניינים, אני חושב שיגיעו יותר אנשים להתפלל, כמובן תחת שמירה על ההנחיות. שתהיה לכולם שנה טובה ומתוקה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר