גל העתיד בתעשיות הקירור | צילום: אילוסטרציה
גל העתיד בתעשיות הקירור | צילום: אילוסטרציה

מהפכה בתעשיות הקירור בישראל

ניקולאי וודולזוב, מייסד חברת ניק מערכות בע"מ, אשר מייבא באופן רציף חידושים מובילים בתעשייה, מספר על היתרונות המרכזיים בטכנולוגיות הקירור ב-CO2 שחוזרות עם חידוש מפתיע

פורסם בתאריך: 9.9.21 21:38

פתרונות קירור מתקדמים נדרשים כיום במגוון רחב של תחומי תעשייה. מיצרני מזון ועד לתעשיות פרמצבטיקה ורפואה, היכולת לשמר חומרי גלם ומוצרים בטמפרטורה מבוקרת היא קריטית לתהליכי ייצור, הפצה ושינוע רבים. יצרני ומפתחי מערכות קירור מחפשים ללא הרף פתרונות שיציעו הספק טוב יותר ויאפשרו בקרת טמפרטורה מדויקת ואמינה. כעת, טכנולוגיה חדשה משנה את כללי המשחק ומאפשרת ליהנות משלל יתרונות ומתהליכים ירוקים ואמינים יותר.

כדי להבין יותר כיצד פתרונות הקירור בפחמן דו חמצני יכולים לסייע במשימה הזו, פנינו לצוות המומחים ההנדסיים בניק מערכות בע"מ. ניק מערכות היא חברה ותיקה המציעה מערכות קירור תעשייתי למגוון גורמים במשק. החברה מובילה כיום בישראל את המעבר הבינלאומי ורחב ההיקף לטכנולוגיות CO2.

לדברי ניקולאי וודולזוב, מייסד החברה ומהנדס בכיר אשר מייבא באופן רציף חידושים מובילים בתעשייה אל החברה, אלו כמה מהיתרונות המרכזיים בשיטה.

טכנולוגיות הקירור ב-CO2 חוזרות עם חידוש מפתיע

בשנת 2010, החלו לצוץ בשוק מערכות קירור טרנסקריטיות ב-CO2. שלא כמו מערכות תת-קריטיות, מערכות CO2 טרנסקריטיות כוללות מצנן גז לפיזור חום, ומשתמשות בשסתום הרחבה בלחץ גבוה כדי לשלוט במעבר הגז במאייד (כשהגז במצב נוזלי במכל האגירה לקרר). הדבר מאפשר הולכת חום יעילה ועוצמתית מאי פעם וכל זאת בבטיחות מרבית, גם כשמדובר בגזים טבעיים.

במובנים רבים, מדובר בפתרון ישן-חדש. בתחילת המאה ה-20, גז הקירור הנפוץ ביותר היה פחמן דו חמצני. בהמשך, כשנכנסו לתחום חומרים חדשים ובטיחותיים יותר, נדחק ה-CO2 לפינה. לצד היתרונות שבגזים החדשים, הגיעו אתגרים רבים. פתרונות קירור תעשייתיים גורמים לפליטה נרחבת של גזי חממה ונחשבים כיום לאחד מהאתגרים הסביבתיים הגדולים ביותר בתחום התעשייתי. הגזים הסינתטיים הם הסיבה העיקרית לכך. כעת, מערכות הקירור הטרנס קריטיות מאפשרות להחזיר את ה-CO2, פתרון נקי ובר קיימא, לקדמת הבמה. עובדה זו לבדה, יחד עם העלות הנמוכה והמאפיינים התרמודינמיים המעולים של נוזל הקירור CO2, מתניעים מהפכה של ממש בעולם הקירור.

טכנולוגיה מתקדמת זו מאפשרת הפחתה בכמות האנרגיה הנדרשת לקירור. חומו הסגולי של ה-CO2, המשמש כקרר הפעיל במערכת, הינו גבוה פי שתיים מהחום הסגולי של חומרי הקירור הסטנדרטיים הנפוצים כיום בשוק מערכות הקירור. כפועל יוצא מכך, ניתן להשתמש בכמות קרר נמוכה יותר על מנת לקלוט אותו היקף של חום ולקבל את אפקט הקירור הרצוי. כלומר, ל-CO2 ספיקה מסית נמוכה בהרבה מזו של המערכות המסורתיות. כך, ניתן לייעד למערכת צנרת בקוטר נמוך יותר, מדחס בממדים קטנים יותר וכתוצאה מכך, להפחית באופן ניכר את צריכת החשמל. התוצאה היא מערכת יעילה אנרגטית המאפשרת תהליך ירוק וחסכוני יותר.

כוח מוביל בתעשייה הישראלית מקדם את השינוי

ניק מערכות בע"מ מיישמת היום את טכנולוגיות הקירור ב-CO2 במערכות מתקדמות לכל תחומי התעשייה. בעזרת צוות המהנדסים והטכנאים המיומן שלה, מצליחה החברה לצלוח היום את האתגרים שבשימוש ב-CO2 ולפתח פתרונות בטיחותיים ואמינים, ללא סכנות דליפה והתלקחות.

על ידי שימוש בגזים טבעיים לפתרונות קירור במערכות המתקדמות של ניק מערכות בע"מ, נהנות חברות רבות בישראל ממגוון יתרונות בכל תהליכי הייצור, האחסון והשינוע שלהן. עלויות האנרגיה במתחמי העסק פוחתות באופן דרמטי וניתן לאמץ תהליכים ירוקים יותר לכל אורך שרשרת האספקה.

השינוי תלוי לא מעט גם בצרכן

לנו, כצרכנים פרטיים ועסקיים כאחד, יש חלק ניכר בהצלחת המגמה הזו. ככל שנקבל בחירות אחראיות יותר סביבתית ונתחיל ליישם את הטכנולוגיה החדשה-ישנה הזו בארגונים שלנו, כך הבחירה הזו תתנרמל ותהפוך לרווחת. העובדה כי פתרונות קירור ב-CO2 הם משתלמים יותר כלכלית, יכולים לסייע בתהליך הזה.

צוות התכנון של ניק מערכות בע"מ מלווה את לקוחותיו משלב התכנון הראשוני ועד לתחזוקה השוטפת של המערכת. צוות הטכנאים יסייע לך ליישם פתרונות קירור מותאמים לצרכיך, משתלמים וכעת גם אחראיים סביבתית יותר מאי פעם. עם ידע מקצועי וניסיון שנצברו במשך שנים, מעמידה החברה לרשות לקוחותיה את פתרונות העתיד בעולם הקירור. כדי ללמוד עוד על כל השירותים הזמינים לך לקירור בר קיימא ועל יישומיהם בתעשיות השונות, ניתן לפנות עוד היום לצוות ניק מערכות.


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר