קבוצת מטיילים מארגון נכי צה"ל בעיר העתיקה (צילום: Indivi creative media)
קבוצת מטיילים מארגון נכי צה"ל בעיר העתיקה (צילום: Indivi creative media)

לקראת הנגשה מלאה: אזור נוסף בעיר העתיקה הונגש לנכים

השבוע הונגש בעיר העתיקה אזור המהווה המשך לפרויקט שנפתח לציבור בשנת 2019 וכלל ארבעה קילומטרים מהעיר העתיקה. משרד ירושלים ומורשת: "המקטע נחנך על ידי קבוצת מטיילים מארגון נכי צה"ל, שהתרגשו להגיע לעיר העתיקה ולסייר בסמטאות המונגשות"

פורסם בתאריך: 7.10.21 13:21

מהפכת הנגישות בעיר העתיקה צוברת תאוצה: סמטאות נוספות בעיר העתיקה הונגשו והותאמו לתנועת נכים ביוזמת משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות, רשות העתיקות וגופים נוספים. האזור שהונגש מהווה המשך לפרויקט שנפתח לציבור בשנת 2019 וכלל ארבעה קילומטרים מהעיר העתיקה.

"הנגשת העיר העתיקה הינו פרויקט חדשני ופורץ דרך המאפשר גם לאוכלוסיה עם מוגבלויות ליהנות מהעושר ההיסטורי והתרבותי של העיר", מציינים במשרד ירושלים ומורשת. "לצד הרחובות והסמטאות שהונגשו ברובעים המוסלמי, הארמני והנוצרי הותקנו גם כ-2 קילומטרים מצטברים של מאחזי יד לצד גרמי מדרגות, תוך שיתוף הסוחרים והתושבים במרחב, כך שלראשונה מזה שנים מתאפשר גם לתושבי הבתים שבתוך החומות להתנייד בסמטאות הצרות והתלולות תוך שיפור משמעותי של איכות החיים".

"השבוע נחנך המקטע על ידי קבוצת מטיילים מארגון נכי צה"ל, שהתרגשו להגיע לעיר העתיקה ולסייר בסמטאות המונגשות", מספרים במשרד ירושלים ומורשת ומדגישים כי "ההנגשה בוצעה במימון וביוזמת משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) יחד עם משרד התיירות, מחלקת הנגישות בעיריית ירושלים, המוסד לביטוח לאומי ורשות העתיקות, הקרן למורשת הכותל, בביצוע החברה לפיתוח מזרח ירושלים (פמ"י), בליווי יועצי נגישות ובמגבלות הטופוגרפיות המקומיות, ובעלות של למעלה מ-20 מיליון שקלים".

מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת נתנאל איזק: "פרויקט ההנגשה בעיר העתיקה בהובלת משרד ירושלים ומורשת מאפשר לכל אדם להגיע לסמטאות ההיסטוריות של ירושלים וליהנות מהעושר התרבותי והדתי של העיר. המשרד פועל בשנים האחרונות באינטנסיביות במגוון גדול של תחומים בהם שדרוג, הנגשה ופיתוח של העיר העתיקה על מסלוליה המגוונים ושיפור חווית התושב והתייר בעיר העתיקה. בימים אלו עובדים על השלמת הפרויקט והנגשת העיר העתיקה כולה".

יו"ר מחוז ירושלים בארגון נכי צה"ל אלון דהן: "כוחה המאחד של ירושלים העניק לה את הכינוי 'העיר שחוברה לה יחדיו'. היום אפשר לומר שהיא מחוברת יותר מתמיד. מתרגשים לעשות היסטוריה ולהיות הראשונים להגיע ולסייר בסמטאות הישנות של ירושלים. מקווים שהחזרה של עשרות לוחמים לשעבר לעיר העתיקה תביא לבואם של עוד מוגבלי הליכה ונכים בכסאות גלגלים בני כל הדתות; יהודים, מוסלמים, צליינים לבוא ולסייר במקומות הקדושים להם".

מנכ"ל החברה לפיתוח מזרח ירושלים (פמ"י) בני סאסי: "הגופים הרבים השותפים לפרויקט ההנגשה, בהם המשרד לירושלים ומורשת, הרל״י ומשרד התיירות, עיריית ירושלים, רשות העתיקות והביטוח הלאומי, מקווים כי כל באי העיר העתיקה יהפכו לשגריריה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לוי נחום

    העיר העתיקה כלומר הרובע היהודי הוא בעצם מסלול מכשולים שקשה מאוד ההליכה בו שלא לדבר על נסיעה עם כסא גלגלים של נכים וגם עם עגלות לתינוקות תושבי הרובע היו צריכים לקבל !!! מהעיריה ארנונה ולא לשלם ארנונה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר