כיכר ספרא - ללא קרדיט - נועם שרפלר צילם
כיכר ספרא

סכנת המבנים המסוכנים בירושלים: מספר הפניות למוקד העירוני זינק במאות אחוזים

המוקד העירוני 106 טיפל בחודש האחרון ב-99 פניות בנושא מבנים מסוכנים, זאת לעומת 44 פניות בכל השנה שעברה. כמו כן, במהלך חגי תשרי התקבלו במוקד כ-20,000 פניות

פורסם בתאריך: 18.10.21 18:23

פאניקה או סכנה ממשית? זינוק של מאות אחוזים במספר הפניות למחלקה למבנים מסוכנים בעיריית ירושלים בחודש האחרון. ל"כל העיר" נודע כי מאז קריסת הבניין בחולון, ב-14.9, התקבלו במוקד העירוני 106 לא פחות מ-99 פניות בנושאי מבנים מסוכנים, זאת לעומת 44 פניות שהתקבלו בנושא זה בשנה שעברה כולה.

"מרבית הפניות הפניות היו אודות חשש מפני סכנות אפשריות במרכיבים שונים במבנה כמו קיר, גדר, עמוד תקרה או מרפסת", מציינים גורמים בעיריית ירושלים, ומוסיפים: "לפני חג הסוכות ובמהלך החג, התקבלו 68 פניות בנושא הקמת סוכות מסוכנות, שטופלו על-ידי גורמי האכיפה העירוניים. היקף הפניות בנושא זה עמד בשנה שעברה על 59)".



בעיריית ירושלים ניתחו את הפניות למוקד העירוני במהלך תקופת חגי תשרי (בין ה-5.9 ל-28.9). גם במהלך החגים, כמו בכל השנה, המוקד העירוני היה פעיל 24/7 וטיפל בפניות התושבים. מהניתוח שנעשה בכיכר ספרא עולה כי במהלך חגי תשרי התקבלו במוקד כ-20,000 פניות, נמוך יותר משמעותית ממספר הפניות שהתקבלו בתקופה המקבילה אשתקד (כ-33,000 פניות). "55 אחוז מהפניות היו בנושאי תפעול והיתר, 45 אחוז, בנושאי מידע", אומרים גורמים בעירייה ומציינים כי "נושאי הפניות היו בסדר הבא: תחזוקה שוטפת, בירור טלפונים של אגפי ומחלקות העירייה, מידע אודות אירועי תרבות, אתרים, ספורט וקורונה-בדיקות ומידע כללי.

מניתוח הנתונים עולה עוד כי "נרשמה עליה משמעותית בפניות לאגף הרווחה, לעומת ימים רגילים, כאשר הפניות שהגיעו למוקד היו בנושאים: נערים ונערות במצוקה, קשישים במצוקה, "בטוח בבית" תושבים ותיקים, אלימות במשפחה, דרי רחוב, שריפות, הצפות ועוד. והתמוטטות בתים, על רקע קריסת המבנה בחולון".

נושאי הניקיון ושמירת המרחב הציבורי העסיקו מאוד את תושבי העיר בערבי החגים, ומרבית הפניות היו בנושאי תפעול לאגפי התברואה, שיפור פני העיר, אכיפה ושיטור עירוני וכללו סוגי פניות כמו ניקיון הרחוב, תאורת רחוב, ניקיון פגר, הנחת מכשול ברחוב, פח מלא, חניה אסורה, פרץ מים באי תנועה, ניקיון פסולת גזם, הדברת מזיקים, גיזום עצים ועוד.

מהעירייה נמסר כי "שיאנית הפניות היא שכונת רמות עם 808 פניות, ואחריה השכונות פסגת זאב עם 755 פניות, גילה עם 447 פניות, קטמונים עם 395 פניות, מרכז העיר עם 378 פניות, קרית היובל עם 370 פניות, בית חנינא עם 300 פניות, בית וגן עם 298 פניות, נוה יעקב עם 281 פניות, בית הכרם עם 273 פניות, בית ישראל עם 269 פניות, חומת שמואל (הר חומה) עם 258 פניות), מקור ברוך עם 253 פניות, תלפיות מזרח עם 244 פניות, רמת שלמה עם 232 פניות, קטמון הישנה עם 229 פניות, רוממה עם 188 פניות, בקעה עם 170 פניות ורחביה עם 168 פניות".

ראש העיר משה ליאון: "המוקד העירוני הינו הגורם הראשון המטפל בפניות התושבים ומהווה סיירת מטפלת וחשובה מאין כמותה, המנתבת את הטיפול בפניות התושבים למחלקות ואגפי העירייה, תוך חתירה לטיפול מידי לשביעות רצון התושבים. השירות לתושבי העיר נמצא בראש סדר העדיפות העירונית והדבר בא לידי ביטוי בשיפור השירות לתושב, באמצעות שירות רציף, יעיל, מקצועי ומסור של צוות מוקד 106".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר