(הדמייה: רונאל אדריכלים)
הדמיית המגדלים שייבנו ברחוב רחל המשוררת (הדמיית הפרויקט: רונאל אדריכלים)

למרות התנגדות התושבים: אושרה התוכנית להקמת מגדלי מגורים ברחוב רחל המשוררת

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים אישרה את תכנית רשות מקרקעי ישראל – יפה נוף בירושלים. המתנגדים טוענים: "התוכנית חסרת הגיון. מפגן של תכנון לקוי"

פורסם בתאריך: 20.10.21 20:09

למרות התנגדות התושבים ומינהל קהילתי בית הכרם – אושרה השבוע התוכנית להקמת שני מגדלי מגורים ברחוב המשוררת רחל, בשטח הנטוש של חברת החשמל, זאת כחלק מתוכנית 'יפה נוף' שהובלה וקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

תושבי בית הכרם, כאמור, הביעו התנגדות נחרצת לפרויקט ואף יצאו בשבוע שעבר להפגין מול התכנסות הוועדה המחוזית לתכנון. לדברי התושבים, ישנו חשש אמיתי שבניית המגדל תהווה עוד עומס תחבורתי על הרחוב הפקוק ממילא, וכן תשנה את אופי הבנייה באזור.

אולם, כאמור, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים, החליטה לאשר את התוכנית, אשר מייעדת את השטח לכדי ייעוד של מגורים ומסחר שיתאימו ויתחברו אל אופי השכונה והרקמה העירונית.



ל"כל העיר" נמסר כי "התכנית שמתפרסת על שטח של 4,172 מ"ר, מציעה 100 יח"ד למגורים כאשר 50אחוז  מהן מיועדות להשכרה לטווח ארוך. השטח המוקצה למגורים מהווה 60 אחוז מהתוכנית או 2,468 מ"ר, לצד 40 אחוז מהתוכנית או 1,703 מ"ר המיועדים לשצ"פ".

עוד נמסר כי "במסגרת התוכנית, מגרש 1 מיועד למגורים בו יבנה מבנה בן 14 קומות ועוד מבנה בן 12 קומות, כשבקומת הקרקע יהיה מסחר מקומי שכונתי. מגרש 2 מיועד לשצ"פ נגיש עם שטחים ירוקים ואזורי ישיבה ופעילות, אשר ישלב מתחתיו חניון ציבורי תת קרקעי לרווחת תושבי השכונה והאזור. בנוסף השצ"פ יכלול מעבר מקשר אל השצ"פ אשר נקבע בתכנית מתחם הארזים הממוקם דרומית מערבית לשטח התכנית".

יצוין כי התכנית הוכנה על ידי חברת רונאל אדריכלים, עבור רשות מקרקעי ישראל.

מנהל בכיר אגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י רפי אלמליח בירך על ההחלטה לאישור התכנית ומסר כי: "מדובר בתוכנית למגורים באזור בביקוש גבוה בעיר ירושלים. תכנון השטח למגורים התאפשר אודות להסכם שקודם בין רמ"י וחברת חשמל. התכנית כוללת מגורים ושטח ציבורי נגיש וראוי עם שטחים ירוקים ואזורי ישיבה ופעילות. בנוסף במסגרת התכנית מתוכנן חניון ציבורי קרקעי לרווחת תשבי השכונה והאזור".

סגן ראש העיר חביליו מציין כי "תוכנית הבינוי הזו חסרת היגיון, היא מפגן של תכנון לקוי, שלא מתחשב בהיעדר התשתיות המתאימות בסביבה, ואסור שהיא תתממש. בימים אלה אנחנו חונכים במגרש הריק חניון זמני, שקידמתי ואמור להקל במעט על מצוקת החנייה הקשה ברחוב. אני לא רוצה לחשוב איזו קטסטרופה תחבורתית תהיה כאן אם במקום החניון יקומו מגדלים, וזאת בין היתר הסיבה שבגללה הגשתי התנגדות אישית כנגד התוכנית".

רון לרמן, יו"ר מינהל קהילתי בית הכרם: "המדיניות שלנו היא להפריד בין התחדשות עירונית, שמשפרת דיור לבין בניה חדשה על שטחים פתוחים שמעמיסה על התשתיות ופוגעת בתושבים כמו בתוכנית זו, אליה נמשיך להתנגד".

עמיר סגל, יו"ר ועדת תכנון, בנייה ותחבורה במנהל קהילתי בית הכרם, ותושב רחוב המשוררת רחל: "את תוכנית המגדל הזה חייבים לעצור. כפי שחייבים לעצור עוד כמה תוכניות מפלצתיות בשכונה. חייבים לשמור על בית הכרם ויפה נוף מפני תכניות פיתוח המנותקות מצרכי התושבים, מאופי השכונה וייצרו הווה ועתיד בלתי נסבלים לכולנו. המגדל הזה ייצר עומס תחבורתי נוראי, ישנה את אופי הבנייה בשכונה ועלול לעודד תושבים לעזוב את הרחוב".

כעת עולה השאלה האם לאור התנגדות התושבים תישקל התוכנית בשנית על ידי הוועדה המחוזית, או לכל הפחות תעשה חשיבה מחודשת אשר תקל על העומסים הגדולים שקיימים ברחוב הצר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. זו דעתי

    צריך לנתק את המינהלים הקהילתיים מהעירייה. כשבהנהלות המינהלים הקהילתיים יושבים אנשים שרוצים להתמודד למועצה עוד שנתיים, זה לא טוב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר