הדמיית מתחם 'עדן' (צילום הדמיה: סטודיו יגאל לוי)
הדמיית מתחם 'עדן' (צילום הדמיה: סטודיו יגאל לוי)

במקום הפרמידה: אושרה תוכנית להקמת מגדל מגורים ומלון במתחם עדן

התוכנית המוצעת למתחם 'עדן' ההיסטורי, שאושרה בוועדה המקומית לתכנון, כוללת מגדל מגורים בן 28 קומות ומלון בן 12 קומות בין הרחובות קינג' ג'ורג', אגריפס ועליאש

פורסם בתאריך: 8.11.21 19:18

מלון בן 12 מקומות ומגדל מגורים בן 28 קומות: עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה להפקדה את תוכנית הבנייה למתחם "עדן" (המקום בו שכן בעבר קולנוע עדן ההיסטורי) – בין הרחובות המלך ג'ורג', אגריפס ועליאש.


כידוע, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", במגרש המדובר אושרו בעבר כבר מספר תוכניות, מושכת האש הגדולה שביניהן עיתה של מגדל הפרמידה שתכנן האדריכל דניאל ליבסקינד. כמו כן, בשנת 2012 אושרה תוכנית להקמת פירמידה, גם הוא על ידי ליבסקינד, אולם התוכנית לא מומשה בעקבות התנגדויות רבות, כאשר גם הצעה להקמת פירמידה מונמכת נגנזה בסופו של דבר בשנת 2017.

תוכנית הפרמידה, כאמור, עוררה התנגדות כמעט מקיר לקיר – תושבים, פעילי ציבור ואדרכילים – אשר טענו כי היא אינה מותאמת לירושלים ובוודאי שלא לאופי של מרכז העיר ההיסטורי בואכה נחלאות. בשנת 2017, לאור ההתנגדויות הרבות, הוחלט לגנוז את התוכנית ולעבוד על תוכנית אחרת שתהיה יותר מותאמת. כאמור, באחרונה אישרה הוועדה המקומית לתכנון תוכנית שכזו – מגדל מגורים בן 28 קומות לכיוון רחוב  המלך ג'ורג' ומלון בן 12 קומות לכיוון רח' עליאש -תמהיל השימושים שאושר כולל כ-5,000 מ"ר למסחר, כ-10,000 מ"ר למלונאות – 180 חדרים, וכ-14,500 מ"ר למגורים הכוללים 180 יחידות דיור.

יצוין כי בין שני המבנים ייפתח לתנועת הולכי רגל רחוב עירוני חדש, שיקשר מאגריפס למתחם רג'ואן, בואכה רחוב המלך ג'ורג'.

ראש העיר משה ליאון: "פרויקט מתחם עדן, אשר עבר מספר תהליכים, יביא לקידום ופיתוח מרכז העיר. הפרויקט הינו חלק ממספר פרויקטים נוספים אותם מקדמת העירייה לחיזוק מרכז העיר והעיר כולה הלכה למעשה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר