הדמיית מתחם התעסוקה במדובר במכרז (צילום הדמיה: באדיבות רמ"י)
הדמיית מתחם התעסוקה במדובר במכרז (צילום הדמיה: באדיבות רמ"י)

רובע הכניסה לעיר: התוכניות החדשות למתחם הרכב הצפוני

רשות מקרקעי ישראל פרסמה את המכרז, שמטרתו "להפוך את מתחם המבנים הישנים לאזור עירוני שוקק". מחיר המינימום להצעה: 31,079,168 שקל

פורסם בתאריך: 15.11.21 08:03

רובע העסקים בכניסה לעיר נמצא בשלבי הקמה, והשבוע פורסם מכרז להקמת מתחם תעסוקה חדש במתחם הרכב הצפוני, בסמוך לתחנת יצחק נבון והרכבת הקלה, וממול התחנה המרכזית.

מטרת התוכנית, כך על פי רשות מקרקעי ישראל שפרסמה את המכרז, "להפוך את מתחם המבנים הישנים לאזור עירוני שוקק, המשלב מסחר, תרבות ותיירות, תעסוקה, משרדים ושימושים ציבוריים".


התוכנית, שמשתרעת על פני כ-3 דונם, קובעת את ששת המבנים בחלקו המזרחי של המתחם כמבנים לשימור, כחלק מרצועה עירונית של רחוב יפו ההיסטורי המשתלב עם הרובע החדש של הכניסה לעיר. "עבודות השימור יכללו למעשה חיזוק, שימור ועיבוי המבנים הקיימים", נמסר מרמ"י. "התוכנית מורה כי חזיתות המבנים לרחוב יפו יחוזקו וישמרו על פרטיהן היחודיים, ותתאפשר תוספת של 2 קומות מעל הגובה הקיים ותוספת בחזית הדרומית. כמו כן, התוכנית מוסיפה למבנים שישומרו שטח בנוי של 5,600 מ"ר כדי להשיג את מטרות התוכנית".


מפת המתחם בכניסה לעיר (צילום: GOVMAP)

מפת המתחם בכניסה לעיר (צילום: GOVMAP)


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים

בחלקו המערבי של המתחם יהרסו שני המבנים הקיימים, ותחליף אותם כיכר עירונית גדולה, דבר שיהפוך את האזור למרווח ונוח יותר עבור משתמשי הדרך".
המכרז מדבר על חוזה חכירה ישירה ל-98 שנים עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים. מחיר המינימום להצעה – 31,079,168 שקל (לא כולל מע"מ). יצוין כי חוברת המכרז המלאה תפורסם באתר של רשות מקרקעי ישראל ב-17.11.

כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" המגה-פרויקט בכניסה לעיר כולל הקמת 20 מגדלים לטובת משרדים, מסחר, מלונאות ותיירות. הכוללים 450,000 מ"ר שטחי תעסוקה לצד 85,000 מ"ר לשטחי מסחר, 220,000 מ"ר למלונאות ותיירות, 260,000 מ"ר למבני ציבור ותרבות הכוללים מבנים קיימים ומתוכננים כמו מרכז הקונגרסים בנייני האומה, בניין הביטוח לאומי, הארכיון הציוני, היכל המשפט והקריה המחוזית. לצד אלו צפויים לקום בו כ 175,000 מ"ר למגורים, מגורים תומכי תעסוקה ודיור מוגן.הרובע מחולק ל-14 מתחמים ובהתאם לעדכון התוכנית, כל מתחם יוכל להמיר 15 אחוזים מהזכויות לטובת "דירות מיקרו". כמו כן, במתחם בנייני האומה, אפשרה הוועדה להמיר שטחי תעסוקה לטובת 300 יחידות דיור מוגן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר