הדמיית פארק האסבסטונים עם שביל הולכי רגל במקום כביש (צילום הדמיה: הדמיה מקורית מוריה אדריכלים סטודיו מא)
הדמיית פארק האסבסטונים עם שביל הולכי רגל במקום כביש (צילום הדמיה: הדמיה מקורית מוריה אדריכלים סטודיו מא)

פארק ואדי האסבסטונים: התושבים נגד מעבר כביש שיחצה את הפארק

היום, ראשון, תתקיים הפגנת מחאה של תושבי קרית היובל וקרית מנחם, אשר מתנגדים לתוכנית שאת הפארק החדשני בוואדי האסבסטונים יחצה כביש, שיהווה מפגע בטיחותי למבלים בפארק

פורסם בתאריך: 14.11.21 13:52

פארק ואדי האסבסטונים בקרית היובל אמור להיות הפנינה של ההתחדשות העירונית שהשכונה צפויה לעבור בשנים הקרובות. מדובר על אחד הפרויקטים החשובים והיפים בדרות ירושלים, כאשר אזור ואדי האסבסטונים, שהיה מוזנח במשך עשרות שנים, יהפוך לפארק יפיפה, שישתרע על שטח של כ-200 דונם ויכלול אגם מלאכותי, שבילי אופניים, שבילים להולכי הרגל, מתקני משחק חדישים, מתקני ספורט, הסדרת שבילים, חידוש הגינה הקהילתית, חיבור לקרית היובל וקרית מנחם, הסדרת חניות ועוד, תוך שמירה ושילוב מאפייניו וערכיו הטבעיים הקיימים.

ואולם, למרות ההשקעה הגדולה הצפויה בפארק, אומדן של כ-70 מיליון שקל כפי שפורסם בעבר, תושבי קרית היובל וקרית מנחם יוצאים למאבק חברתי כנגד הקמת הפארק במתכונת האחרונה שנקבעה לו – כאשר טענתם היא כי אין שום הגיון שאת הפארק יחצה כביש, שיהווה סכנה עבור המבלים בו ועבור התושבים שרוצים להגיע אליו. היום, ראשון (14.11) צפויים המתנגדים לקיים אירוע קהילתי מחאתי כנגד התוכנית המוצעת. בעזרת האירוע, שיתקיים בין 16:00 ל-17:00 ברחוב רינגלבלום (בין תה-אטרון בוסתניה וגן העץ), הם מקווים שיצליחו לשנות את ההחלטה על מעבר כביש בלב הפארק העתידי.


"בתכנון המקורי של הפארק, עם הגרסאות השונות שהוצגו לציבור, היה מדובר על פארק גדול ורציף – כזה שניתן לתת לילדים להסתובב בו בבטחה", נמסר ממטה מאבק התושבים. "למרות זאת ובניגוד לעמדת המתכננים, ראש העיר הנחה לאחרונה להשאיר על כנו את הכביש שעובר באמצע הפארק. מדובר בפגיעה חמורה באלפי תושבי השכונות הנוכחיים והעתידיים שמבקשים להדגיש שאין תחליף לפארק רציף. לא ייתכן שהילדים ישחקו בפלג המים ונצטרך לדאוג שחס וחלילה לא יגיעו לכביש. לא סביר שכל תושבי קרית מנחם יאלצו לחצות כביש רק כדי להגיע לפארק הגדול שהובטח להם. התושבים טוענים: "אנחנו לא מבינים איך זה אמור לעבוד, בצד אחד של הכביש מתחם חינוך סביבתי, בצד השני מתקני משחקים ושולחנות פיקניק. למה לא לחבר ביניהם? הפארק שלם יותר בלי הכביש החוצה".


הדמיית פארק האסבסטונים (צילום הדמיה: חברת ברוק הדמיות-באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים)

הדמיית פארק האסבסטונים (צילום הדמיה: חברת ברוק הדמיות-באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים)


הפעיל החברתי אסף שפנייר, חבר הנהלת מינהל קהילתי יובלים, מוסיף ואומר: "אני מברך את ראש העיר על הובלת פיתוח הפארק. אך חשוב לציין שטובת הציבור כולו דורשת את ביטול הכביש החוצה, אפשר למצוא פתרונותץ אני מבין שזה תלוי בעיקר בעבודה של העירייה מול בית ספר יאסא שיושב על כניסה נוספת לפארק, אבל אפשר לעשות את זה".

המתנגדים, יש לציין, לוקחים בחשבון שביטול הכביש המדובר עשוי להקשות עליהם להגיע בנוחות לבתיהם שסובבים את הפארק, אבל לדבריהם "זה שווה את זה. אם הכביש יבוטל נהנה כולנו מפארק גדול, רציף ובעיקר בטוח".

יובל שיפריס, תושב קרית מנחם, שנמנה על מארגני הפגנת התמיכה בפארק הרציף: "אני קורא לכל התושבים להגיע ולתמוך".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "פארק האסבסטונים, שמשתרע על שטח של כ-100 דונם, יכלול מתקני משחקים, שיקום הסקייטפארק הוותיק, הקמת מדשאות, חורשות למנוחה ופיקניקים, בריכה אקולוגית ועוד. במהלך השנים עודכנה תוכנית הפארק מספר פעמים. זאת, בשל אילוצי תכנון, ביניהם הרצון לאזן בין הצרכים הקיימים במרקם עירוני ותיק וביניהם גישת כלי רכב למבני החינוך הקיימים בעמק – ביה"ס פולינסקי ואולפנת נווה רוחמה – לבין הרצון לייצר פארק אחיד ורציף לאורכו של ואדי האסבסטונים. החלופה הנבחרת מאפשרת את המשך השירות התחבורתי לקו האוטובוס הנוסע בכביש הקיים לצד גישה לתושבי השכונות הסמוכות. החלופות הוצגו לתושבים מספר פעמים, וזו שנבחרה מאזנת בין הצרכים השונים ומאפשרת מענה מטיבי לתושבי המקום".

העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמי

    תכנון כושל של פארק בלי להתחשב בתושבי המקום. ברור שתהיה התנגדות והפרוייקט יתעכב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר