הפגנת הסטודנטים, הערב (צילום: התעוררות)
הפגנת הסטודנטים, הערב (צילום: התעוררות)

"ליאון פוגע בצעירים": המחאה נגד ביטול הקמת מעונות סטודנטים במתחם מנורה

עשרות סטודנטים, תושבי העיר וחברי מועצה משתתפים כעת בהפגנה נגד התוכנית להקמת בנייני מגורים במקום מעונות, כפי שתוכנן במקור. "על הטעות הזו תשלם ירושלים בריבית". העירייה בתגובה: "מדיניות ראש העיר משה ליאון היא לעודד דיור להשכרה במטרה לסייע ולאפשר לזוגות צעירים מגורים ברי השגה בירושלים"

פורסם בתאריך: 25.11.21 17:40

עשרות סטודנטים ביחד עם חברי מועצה ונציגי האיגודים הסטודנטיאליים מפגינים בשעה זו מול ישיבת מועצת העירייה במחאה על ביטול התוכנית להקמת מעונות סטודנטים במתחם מנורה שבמרכז העיר.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", באחרונה החליטה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראשות סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) לבטל את התוכנית להקמת מתחם מעונות סטודנטים במתחם מנורה, ותחת זו לאשר להפקדה תוכנית להקמת בנייני מגורים. התוכנית, כך לטענת המוחים, מנוגדת להיגיון הבריא שכן ממש בסמוך מוקם בימים אלה קמפוס לארבעה מוסדות אקדמאיים-אמנותיים, בסמוך נמצא קמפוס מכללת הדסה כשגם קמפוס בצלאל צפוי לעבור בקרוב למשכנו החדש במרכז העיר.

הסטודנטים, כאמור, נתמכים בחלק מחברי מועצת העיר. בין המתנגדים לתוכנית, סגן ראש העיר יוסי חביליו, שמוסר ל"כל העיר": "על הטעות הזו תשלם ירושלים בריבית דריבית. במקום מאות סטודנטים שלומדים במרכז העיר וישמרו על הצביון הליברלי והתוסס של האזור ויצרכו מהעסקים, דבר שיהיה נפלא לעיר, נקבל משפחות שחלקן הגדול חרדיות – דבר שישנה את הצביון של מרכז העיר. למרות הודעות מפורשות של המוסדות האקדמיים ואגודות הסטודנטים בעיר בדבר הצורך האדיר במעונות באופן כללי, ובפרט במרכז העיר ירושלים, העירייה בחרה לצערי להעדיף אברכים על פני סטודנטים. יחד עם אגודות הסטודנטים והמוסדות האקדמיים – אלחם בהחלטה הזו בוועדה המחוזית".

יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) מוסיף: "ליאון פוגע צעירים. עתיד העיר תלוי בתעסוקה ומגורים לצעירים. קמפוס מנורה לאומנויות שיזמנו תוכנן בדיוק בשביל זה – להפוך את מרכז העיר לתוסס צעיר ויצירתי. לצערי, ליאון משמש כלי משחק בידי הסיעות החרדיות, ופוגע במעונות הסטודנטים. נפעל לשנות את ההחלטה בעירייה וגם בוועדה המחוזית, אנחנו מחויבים לצעירים. אם ירושלים לא תהיה של כולם, היא לא תהיה ירושלים".

חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) : "הסטודנטים הם נכס לעיר וחשוב מאוד שהעירייה תשקיע בהם ובתנאים שימשכו סטודנטים נוספים לעיר. יחד עם חבריי במועצה שמסכימים בנוגע לחשיבותם, בקואליציה ובאופוזיציה, נעשה הכל גם להפוך החלטה זו בוועדה המחוזית וגם לקדם מעונות במקומות נוספים בעיר. נמשיך גם לפתח את כל השרותים כדי להקל ולסייע לדורות שעתיד העיר תלוי בהם".

שי פודולר, יו"ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בעברית אומרת: "ביום חמישי הקרוב נמחה יחד עם עוד אגודות סטודנטיאליות וארגונים ירושלמים על העתיד של העיר ושל הצעירים והצעירות בה. צריך לזכור, השקעה בנו הסטודנטים והסטודנטיות היא השקעה בעיר ירושלים. הדרך הטובה ביותר להקל על מצוקת הדיור הקשה ולחבר את הסטודנטים והסטודנטיות לעיר וכך גם לקדם אותה, היא באמצעות מעונות עירוניים, נוחים ונגישים. לא ניתן שיפקירו אותנו! התוכנית במתחם חייבת להשתנות ולהיות מיועדת לאוכלוסייה הסטודנטיאלית, לטובת כולנו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדיניות ראש העיר משה ליאון היא לעודד דיור להשכרה במטרה לסייע ולאפשר לזוגות צעירים מגורים ברי השגה בירושלים, לצד הבאת זוגות צעירים לעיר, הלכה למעשה. בירושלים נבנו בשנתיים האחרונות מספר מעונות סטודנטים, ובניית מעונות נוספים נמצאת בביצוע גם כעת. כיום ישנן 6,225 מיטות לסטודנטים במעונות בירושלים. מדובר על ממוצע של כ- 7.3 מיטות לכל סטודנט, כאשר הממוצע הארצי עומד כיום על 7.9. בשנים האחרונות נוספו מעונות אגרון עם 410 מיטות. בשנה שעברה נחנכו מעונות קמפוס עזריאלי עם כ-380 מיטות והשנה נחנכו מעונות חדשים בקמפוס לב עם 200 מיטות נוספות. בימים אלו מקודמים תכנון ובינוי מעונות במוסררה לתלמידי בצלאל העתידיים (כ-100 מיטות) בקמפוס גבעת רם ובכיכר החתולות (מעל 1000 חדרי מעונות)".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אזרחית המדינה

    דיור זול ובר השגה רק לחרידים..מסכנים שכאלה.רק האישה עובדת וגם יולדת כל שנה ואילו הבעל עסוק רק בלימודים ..מאיפה יש להם כסף מסכנים? אז לצפצף על המגזרים אחרים שעובדים,לומדים וגם משרתים בצבא ויולדים 2-3 ילדים בלבד.העיקר שהרב קניאבסקי ואחרים יהיו מרוצים

  2. נעמה לוי

    ליאון מקדם רק את לימודי התורה בעיר?! הוא עושה שגיאה.ירושלים היא עיר שצריכה להיות של לימודים,הגות,יצירה,גם יהודים גם אוניברסליים וגם מעורבים.ליאון עושה טעות.מתחם לסטודנטים הוא חשוב ביותר

  3. גוליה

    מעניין דיור בר השגה דווקא במרכז העיר
    על מי עובדים ברור שהמגמה להפוך את ירושלים לחרדית בכול האזורים שלה
    צריך להעביר את כול המוסדות האלו לעיר אחרת ואז נראה מי מחזיק אותם
    אחרי זה יוצאים בפרסומים לירושלמים מגיע יותר והולכים לשנורר יותר כסף מחברי הכנסת
    חחחח
    מי הם אותם ירושלמים שמגיע להם יותר
    ברור לכולם חרדים בטלנים שחיים על חשבון החילוניים
    שכנראה כבר לא ישארו בעיר

  4. כמה חבל

    לאון טועה טעות גדולה. תפסיק להיות מריונטה ותשאיר לצעירים את כבשת הרש

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכל המפגרים ורפי השכל החילונים , מתי תפנימו שלטון לא שם קמצוץ עליכם .ההוא בידיים של החרדים ולא אכפת לו שלא יהיו סטודנטים בירושלים או חילונים בכלל כי הוא זקוק נואשות לידים של החרדים .יש הגירה שלילית בירושלים לאורך שנים , גבית בארנונה יורדת כי יש הנחות ענק לחרדים המסכנים ?!?!?! חוץ מזה האוצר מזרים כספים לירושלים לאיזון כי זו עיר ענייה ..נראה את החרדים עם השופט שלהם בראש אם האוצר יפסיק הזרמת כספים לעיר .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר