רמות (צילום: Maglanist-מתוך ויקיפדיה)
רמות (צילום: Maglanist-מתוך ויקיפדיה)

מספר התושבים, השטח והמקומות ששווה להכיר – מדד השכונה: והפעם, רמות

מספר התושבים בה שווה לעיר בינונית, היא מתפרסת על שטח עצום ומחלוקת ל-7 תתי שכונה ויש בה שתי בריכות במחלוקת וגם יער מרהיב שנמצא באיום מתמיד של בנייה. כן, כן - ברוכים הבאים לרמות

פורסם בתאריך: 10.12.21 08:25

 

גיאוגרפיה

רמות אלון, הידועה בקיצור כרמות היא השכונה הגדולה בישראל, ועם כ-55 אלף תושבים היא אף יכולה להיחשב לעיר בינונית. מיקומה של רמות על הציר התעבורתי המרכזי המחבר בין צפון ירושלים לתל אביב – כביש 436 – מה שהפך אותה לחוליה מקשרת בין העיר הגדולה ירושלים לבין היישובים הכפריים היושבים על הציר או בסביבתו.

בשל גודלה של השכונה, כ-8,000 דונם, היא מחולקת לתתי שכונות – רמות א', רמות ב', רמות ג', רמות ד', רמות 06, רמות פולין, רמות הירוקה (07). השכונה יושבת על ארבעה הרים מרכזיים: הדרום-מזרחי, שעליו יושבת רמות א', הדרום-מערבי, שעליו יושבות רוב רמות ב' ורמות ארזים, ההר הצפון-מזרחי, שעליו יושבות רמות ד', נוף רמות ורמות פולין, ההר הצפון-מערבי, שעליו ממוקמות רוב רמות ג', חלק קטן מרמות ב' ורמות 06 – וביניהן שדרות גולדה מאיר – ציר התנועה המרכזי של צפון ירושלים.

בחלקה הדרומי של רמות ממוקם מצפה נפתוח, הר שפסגתו בגובה של 714 מטר מעל פני הים, שטח פתוח המשמש כריאה הירוקה של השכונה ועליו נלחמים תושבי השכונה במשך שנים כדי למנוע את הריסתו לטובת בינוי למגורים.


היסטוריה

מקור שם השכונה מן המקרא, בסיפור על מות שמואל הנביא: "וימת שמואל ויקבצו כל ישראל ויספדו לו ויקברוהו בביתו רמה" (שמואל א', כ"ה, א'). המסורת מראה את מקומה של רמה זו ואת קבר שמואל הנביא על פסגה גבוהה בהרי ירושלים כ-885 מטר מעל פני הים. הקבר הקדוש גם למוסלמים והכפר הקטן סביבו נקראים על שמו – שמואל הנביא /א-נבי סמואל. מאוחר יותר נוסף לשכונה השם "אלון" על שם יגאל אלון ז"ל.

רמות ממוקמת על הציר התעבורתי המרכזי של צפון העיר לתל אביב. מיקומה מחזק את תפקידה כסוגרת פער בין העיר הגדולה ירושלים לבין היישובים הקהילתיים היושבים על ציר זה או בסביבתו.

השכונה מספקת שירותים עירוניים ברמה גבוהה כגון: שירותי חינוך, רפואה ובריאות, שירותי פנאי ונופש ומקורות תעסוקה. במשך שנות קיומה התפתחה השכונה למסגרת אורבנית בסדר גודל של עיר בינונית בישראל. שילוב זה הביא לתופעה ייחודית חדשה במרקם החיים העירוניים של ירושלים, המכונה עיר ושכונה יחדיו, בתוך המרחב המטרופוליטאני העירוני של ירושלים.

האוכלוסייה ברמות הטרוגנית עם מרכיב מרכזי של משפחות שעברו במשך השנים לרמות אלון, על מנת לשפר את תנאי הדיור. השכונה קלטה משנות ה-70 עולים מארצות רבות כולל חבר העמים ואתיופיה (בשנות ה-80). בעשור האחרון גדל מאוד המרכיב החרדי באוכלוסייה.

אוכלוסייה

55,963 תושבים (נכון לשנת 2020).

ממוצע מדד חברתי כלכלי (נכון לשנת 2020)

2.50 – הדירוג נע בין 1 ל-7 בשל גודלה של השכונה.

תעריפי ארנונה בשקלים למגורים (אזור החיוב משתנה בהתאם לרחוב)

טבלת ארנונה למגורים בנחלאות

  • הגדרת סוגי בניינים לחיוב ארנונה

1 – בניין אשר בו דירה אחת או יותר ששטחה (שטח היחידה) 120 מ"ר ומעלה.

2 – בניין אשר בו דירה אחת או יותר הבנוי מאבן, בטון או בלוקים.

3 – בניין אשר בו דירה אחת או יותר הבנוי מאבן, בטון או בלוקים ואשר אין בדירה חלק מחדר אמבטיה/שירותים או שהחדר או חלק ממנו נמצא מחוצה לה.

4 – בניין רעוע, בניין הבנוי עץ או פח, או דירה ללא חדר אמבטיה/שירותים, או דירת מרתף אשר תקרתה נמצאת בכל העברים בגובה פני הקרקע או למטה ממנו.

ארנונה למ"ר בשקלים לעסקים

עד 150 מ"ר – 343.74 שקלים.

מעל 150 מ"ר – 354.75 שקלים.

שטח (בדונם)

7,997.

שטח קמ"ר לתושב

0.08.

מוסדות חינוך

גנים לגיל הרך: כ-260 מוסדות חינוך לגיל הרך

בתי ספר יסודיים: בית יעקב רמות פולין – רמות ד', בית יעקב תבונת יעקב – רמות א', מופת רמות אלון – רמות ב', בית הספר למחוננים אופק (מיועד לילדים ממחוז ירושלים9, ממ"ד תורני רמות, אמרי מלך, רמות ממ"ד ב', קהילות יעקב, תבונת יעקב, נועם בנות רמות, נתיבות הלימוד – יסודי, אהבת ישראל חרד"ל, רמות בנות, נתיבי התורה – יסודי, ביה"ס חסידי רמות, רמות ממלכתי ג', יחי ראובן, בנות ציון, בית יעקב – יסודי, ידיד ה', עזר לחינוך.

חטיבות ביניים ותיכונים: אולפנת טל בנות, אור תורה סטון בנות, אור תודה סטון בנים, ממ"ד אולפנת בית שלומית, ממלכתי תבל, בנות משה, תורת משה, תפארת משה בצלאל, בית ספר מקצועי בית יעקב, תיכון ישיבת אוצר התורה, אהל תורה, ישיבת בית אשר, ים התורה, התיכון התורני, ישיבת פאר התלמוד, פני יהושוע, ישיבת אמרי נועם, ישיבה תיכונית דובר טוב, ישיבת נתיבות הלימוד, ישיבת נחלת משה.

מבני ציבור, דת, קהילה ופנאי

פארקים וגנים מרכזיים: גן הקיפוד רמות, גן משחקים לואי ליפסקי, גן השבלול, פארק עמק הארזים, יער רמות-מצפה נפתוח.

מרכזים מסחריים: קניון רמות, אונגוואר – רמות ד', מרכז מסחרי רמות א' כיסופים.

תנועות נוער: "בני עקיבא", "הצופים העבריים", "תנועת עזרא"

בתי כנסת מרכזיים: ברמות למעלה מ-40 בתי כנסת – הבולטים שבהם: "היכל רמות", "בית כנסת תפארת רמות", "בית אהרון", "המרכזי רמות", "הספרדי הירושלמי", "שערי ציון ברחמים", "חיבת ציון וירושלים".

מינהלים קהילתיים: רמות אלון, מעלה רמות.

מקוואות: מקווה אונגור רמות – רח' חזקיהו שבתאי 12, מקווה רמתיים צופים נשים – רח' משעור הקורנית 3, רמות 01 – רח' שירת הים 5, המצור ירושלים – רח' שלום סיוון 303, רמות ג' – רח' יוסף רוזנבלט 4.

דואר: סניף 166, רח' כיסופים 801.

קופות חולים: מאוחדת –שד' גולדה מאיר 255 (קניון רמות),  כללית –שד' גולדה מאיר 255 (קניון רמות), רמות א' – רח' לואי ליפסקי 1, רמות ב' – רח' ראובן מס 131, מכבי – מרכז רפואי רמות אלון –שד' גולדה מאיר 255 (קניון רמות), לאומית – רח' כיסופים 801.

אולמות ספורט: היכל הספורט קרית חינוך, היכל ספורט מינהל קהילתי רמות אלון.

אטרקציות: בריכת ג'ינוגלי ברמות ב', קאנטרי חדש רמות א', חוות טור סיני, מצפה נפתוח.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ליאור

    עיריית ירושלים בתהליכים של לחנוק את האוכלוסייה החילונית ברמות והפיכתה לשכונה חרדית על מלא, גם שכונות שעל פני השטח שווקו במקור עבור אוכלוסייה חילונית נמסרות בניין אחרי בניין לחרדים, הקאנטרי הפך לחרדי, החטיבה היחידה בשכונה מתפוררת ולא מספיקה לכמות התלמידים שנאלצים לנדוד בין מבנים בשכונה על בסיס מקום פנוי, ועוד ועוד…

  2. אהרון

    אין מה לעשות לא בונים להם אז הם באים לשכונות הישנות והזולות ופשוט קונים אחד אחרי השני
    לא נשכח שרמות היית שכונת פח שלקנות דירה בה היה כמו לקנות דירה בדרום והם הגיעו והעלו את כל המחירים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר