(צילום: עמותת אור ירוק)
(צילום: עמותת אור ירוק)

מעודד: ירושלים בתחתית הערים המסוכנות לילדים בהיפגעות בתאונות דרכים

מניתוח מספר הילדים שנפגעו בתאונות דרכים בערים עם למעלה מ-50 אלף תושבים, בהשוואה לכל 1,000 ילדים, עולה כי בכל שנה נפגעים בירושלים בממוצע 197 ילדים בתאונות דרכים - 0.68 לכל 1,000 ילדים, נתון אשר מדרג את העיר במקום ה-22 מבחינת מסוכנות בכבישים

פורסם בתאריך: 15.12.21 08:00

הסכנה לילדים בירושלים: באור ירוק בחנו את מספר הילדים שנפגעו בתאונות דרכים בכל עיר ועיר מעל 50 אלף תושבים על בסיס נתוני הלמ"ס, בהשוואה לכל אלף ילדים. ניתוח הנתונים בוצע על פני חמש השנים האחרונות (2016-2020) כדי לאתר מגמות ולהצביע על ערים שבהן נפגעים ילדים בשיעור גבוה בתאונות דרכים באופן חזרתי, ערים שבהן ראשי הערים חייבים לשים את בטיחות הילדים בראש סדר העדיפויות. מנתוני אור ירוק עולה כי ירושלים מדורגת במקום ה-22 במסוכנות לילדים עם 0.63 ילדים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים, כאשר בכל שנה נפגעים 197 ילדים בממוצע בתאונות דרכים בעיר. על פי הנתונים, בחמש השנים האחרונות (2016-2020) נפגעו בעיר 987 ילדים (גילאי 0-14).


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


ניתוח הנתונים מראה כי חדרה נמצאת במקום הראשון בשיעור הילדים הנפגעים בכל שנה בתאונות דרכים לכל אלף ילדים – 1.34 ילדים, כאשר בכל שנה נפגעים בממוצע 31 ילדים בתאונות דרכים בעיר. על פי הנתונים, תל אביב –יפו נמצאת במקום ה-10 עם 0.86 ילדים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים, כאשר בכל שנה בממוצע נפגעים בעיר 73 ילדים בתאונות דרכים. על פי עמותת אור ירוק, 27 ילדים עד גיל 14 נהרגו מתחילת שנת 2021 בתאונות דרכים כאשר 12 מהם נהרגו כאשר הלכו ברגל (44%).

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "ילדים הם אוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים בשל המאפיינים הייחודיים שלה. בכל שנה כיתת לימוד שלמה נמחקת מנוף חיינו וחייהן של משפחות רבות לא ישובו להיות כפי שהיו. את האובדן הזה ניתן וחייבים לשנות. רוב הילדים נהרגים כאשר הם הולכים ברגל ולכן יש לרסן ולמתן את מהירות נסיעת כלי הרכב באותם אזורים שיש בהם ריבוי של ילדים כמו בתי ספר, גנים ציבוריים, מתנסים או פארקים באמצעות פסי האטה או הגבהת מעברי חציה. עלינו לזכור כי ילדים תמיד יתנהגו כמו ילדים אבל אם נתאים את התשתית כך שתגן עליהם במקום להאשים אותם, נוכל למנוע את הילד ההרוג הבא".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר