מימין איציק לוי משמאל אסף אפשטיין צילומים יחצ
מימין איציק לוי משמאל אסף אפשטיין צילומים יחצ

על מה דיברו בכנס לשכת המתווכים למקרקעין ירושלים?

בכנס, שנערך במלון קראון פלזה, התייחס יו"ר הלשכה איציק לוי, להצעות החוק שצפויות לעלות בכנסת: "מדובר בחוקים שבאים להצר את המתווכים ולפגוע בעתיד המקצוע"

פורסם בתאריך: 2.3.17 09:18

הכנס השנתי של לשכת המתווכים למקרקעין ירושלים התקיים בשבוע שעבר במלון קראון פלזה, בהשתתפות מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אשל ארמוני, נציגי בנק לאומי, מנהל שיווק "אתר מדלן" גיא שטרן, סגן מנהל מיסוי מקרקעין ירושלים יוסי אברהם, חברי לשכת המתווכים ואחרים. את הכנס קינח מופע "חוויה על חושית" של אמן החושים, אורן שלום.

במסגרת הכנס סקר יו"ר לשכת המתווכים איציק לוי את פעילות הלשכה בשנה האחרונה ואת התוכניות לשנה הקרובה. לוי ציין כי הלשכה מתמודדת מול התקפה חזיתית של ארבע הצעות חוק, שנמצאות בקריאה טרומית בכנסת, שמבקשות להגביל את דמי התיווך לאחוז אחד, להגביל את הבלעדיות של המתווך לשלושה חודשים ולהגביל את שכר הטרחה בגין עסקת שכירות עד 3,500 שקל בלבד. כמו כן, במידה והלקוח לא יוחתם 24 שעות לפני שמראים לו את הנכס, העמלה תעמוד על חצי אחוז בלבד.

"מדובר בחוקים שבאים להצר את המתווכים ולפגוע בעתיד המקצוע", הדגיש לוי, והוסיף כי "הוקם מטה מאבק ואנחנו מנסים למזער את הנזק מהחוקים הללו. חושבים שמתווכים זה ציבור חלש שאפשר לפגוע בו. הצלחנו לייצר שינוי בגלל היכולת להתאגד ולשנות ולהכניס את כל המתווכים תחת קורת גג אחת. אנו מבקשים להוזיל את האגרות השנתיות של משרד המשפטים וגם ליהנות מסדנאות ללא עלות נוספת החל משנת 2018 על מנת להתמקצע ולהגן על כבוד המקצוע על פי המודל של לשכת המתווכים".

מנכ"ל משרד השיכון ארמוני נתן סקירה על השנה שעברה והסתכל על העתיד, כשציין: "בירושלים מתוכננת בניה של 12 אלף יחידות במטרה לאזן את ההגירה השלילית מהעיר".

בנוסף, יו"ר ועדת הדרכה של לשכת המתווכים, אסף אפשטיין מסר בכנס את ברכת ארגון המתווכים האמריקאי לרגל הכנס הנערך בירושלים ועל הרצון שלהם לשתף פעולה עם הקולגות מישראל.
השמאי הראשי של בנק לאומי, רון מזור סקר את המגמות בשוק הנדל"ן למגורים ואמר כי על פי סקר ארצי ערך הנכס לדיור כיום שווה בממוצע פי שניים מאשר בשנת 2008, כשגם בירושלים חלה עליה של 100 אחוזים. לדבריו, הדבר נובע מקצב גידול האוכלוסייה בישראל, העולה בשיעור דרמטי של שני אחוזים בשנה, מה שמצריך תוספת של כ־50 אלף יחידות דיור, פי ארבע ממדינות ה־OECD שם שיעור גידול של חצי אחוז בלבד. עוד הסביר מזור את התופעה במגמת התעסוקה ושיעור האבטלה שעומדים על פחות מארבעה אחוזים, וכן בריבית האטרקטיבית שמשפיעה על כך שההון מופנה לכיוון הנדל"ן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר