מגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)
מגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

אומנות, טכנולוגיה ומעשי קסם: פסטיבל ZERO ONE יוצא לדרך

ZERO ONE, פסטיבל אומנות דיגיטלית בשיתוף מוזיאון מגדל דוד הפועל במפגש בין ״אומנות, טכנולוגיה, מיתוסים ומעשי קסם“, יתקיים במתכונת היברידית, המשלבת מרחב וירטואלי ואירועים חיים במגדל דוד ובבית הנסן

פורסם בתאריך: 27.12.21 10:37

ZERO ONE, פסטיבל אומנות דיגיטלית הפועל במפגש בין אומנות, טכנולוגיה, מיתוסים ומעשי קסם, יתקיים בין ה-27.12-31.12, כאשר האירועים ישייטו בין לוקיישנים שונים ברחבי העיר. ל"כל העיר" נמסר כי "השנה יפעל הפסטיבל במתכונת היברידית, המשלבת מרחב וירטואלי שוקק לצד אירועים חיים במוזיאון מגדל דוד ובבית הנסן ובמזקקה. מדובר בחמישה ימים של אמנות קצה בינלאומית ברחבי ירושלים עם הרצאות, תערוכה, פרפורמנס, רייב וממלכה אינטרנטית חדשה שתציע שורת התרחשויות דיגיטליות. הפסטיבל ותכניו יעסקו השנה במישרין ובעקיפין בתופעה האניגמטית של בינה מלאכותית. הפסטיבל שואף לפתח שפה שתאפשר לדמיין את יסודות העולם הדיגיטלי המתהווה, לסקור באמצעות כלים של יצירה, אומנות, חוויה ומחקר את ההיסטוריה של העתיד".


יש לציין כי הפסטיבל נוסד בשנת 2019, ומקורו בשיתוף פעולה בין מוזיאון מגדל דוד בירושלים והמנהלים האומנותיים יאיר מוס ודניאל זיני. בפסטיבל עד כה הועלו הופעות אודיו-ויזואליות, הוצגו עבודות אומנות וסאונד והתקיימו הרצאות, כנסים, ימי עיון, סדנאות ופרפורמנס על ידי יוצרים בינלאומיים ומקומיים. מאז שנת 2019 העולם הדיגיטלי שינה את פניו בעקבות מגפת הקורונה. אמנות דיגיטלית נכנסה עמוק יותר לתודעה הגלובלית, אנשים בילו הרבה יותר זמן בתוך העולמות הדיגיטליים. העובדה שאנשים לא יכלו ללכת למוזיאונים או כל חוויה אחרת של צריכת תרבות  ואמנות, גרמה לאמנות הדיגיטלית לתפוס מקום הרבה יותר משמעותי. עם התפתחות ה- NFT נפתח עולם אומנותי שלם ללא מתווכים שמתאים במיוחד לאומנות דיגיטלית. ZERO1NE 2021 יבחן את מקומן של הטכנולוגיות והיישומים הללו וכיצד הם יוצרים את המהפכה התרבותית החדשה.

הפסטיבל מיועד לאוהבי אמנות, תרבות ואנשים חושבים המעוניינים במפגש בין אמנות לטכנולוגיה. הוא נוסד מתוך תשוקה גדולה לתחום ומתוך הרצון לקדם את המחשבה האמנותית והאתית על ייצור והפקה של טכנולוגיה בישראל.

תמר ברלינר, משנה למנכ"ל מוזיאון מגדל דוד:  "מגדל דוד מציג את סיפורה של ירושלים בכל האמצעים העומדים לרשותנו. החל בתצוגת הקבע, בסיורים, בחצר הארכאולוגית, באירועי תרבות ועוד. באופן הזה יש לנו את הזכות להוסיף נדבך עכשווי על שכבת ההיסטוריה העשירה והצבעונית של ירושלים. במהלך העשור האחרון, המוזיאון פתח את שעריו למיזמים חדשניים המאפשרים לנו להציג פרשנויות חדשות וטכנולוגיות חדשניות המאפשרות למבקר לפגוש את ירושלים בדרכים רבות ושונות. לפני שש שנים פתחנו מעבדת חדשנות המתמקדת בטכנולוגיות AR ו-VR במטרה לשפר את חווית המבקר. כיום, כשחיינו היברידיים, נגועים בטכנולוגיות שאנו מנסים להבין טוב יותר, מוזיאון מגדל דוד גאה לתת שוב במה לעולם התרבותי העכשווי שלנו המשתנה ומתעצב על ידי טכנולוגיות ויישומים חדשים – שמורכבותם משקפת את מורכבותה של ירושלים ולארח כאן את סצינת האומנות הדיגיטלית הפורחת בעיר בעיצומה של מהפיכה תרבותית חדשה".

דניאל זיני, מנהלת אמנותית משותפת ZERO1NE"הפרספקטיבה שלנו כלפי המרחב הדיגיטלי החדש נשענת על רעיונות ומערכות חכמות וישנות יותר. אנו מאחדים את השניים יחד כדי ליצור מושגים חדשים הנוגעים להווה ולעתיד. בחינה של טכנולוגיות חדשות תוך קבלת השראה מתרבויות ורעיונות עבר, מאפשרת ניסוח של ביטויים יצירתיים עכשוויים. הרעיון הזה מסונכרן עם תפיסת הליבה של מוזיאון מגדל דוד, המסתכל על העבר וחושב על העתיד".

יאיר מוס, מנהל אמנותי משותף ZERO1NE : "ישנה משמעות גדולה לכך שהפסטיבל ZERO ONE מתרחש בישראל. העובדה שהטכנולוגיה היא משאב כה ענק מבחינת המדינה, כמות הסטארט אפים, חברות, עובדים, כלכלת היי טק ועוד. מצד שני, העובדה שיש פה רק פסטיבל אמנות וטכנולוגיה אחד מצביע על כך שהשימוש שלנו בטכנולוגיה לוקה בחסר, ובעיקר סביב החינוך שלנו לגביה. יש צורך לשאול שאלות מהותיות סביב השימוש שלנו בטכנולוגיה, האם מתקיימות ביקורת ומחשבה סביב היצירה והשימוש שלה. יש מקום גם לשאול את השאלה מדוע כל כך מעט יוצרים מתעסקים בטכנולוגיה? מהנדסים ומפתחים הם דמויות מפתח בקידום האנושות אך הם גם מתעסקים במסגרת החיצונית של הדברים, וליוצרים יש נטייה להסתכל על התוכן עצמו, ולייצר מסרים וסיפורים מאוד משמעותיים מבחינת החיבור של הכלי לעולם ולאנושות שמשתמשת בו, ולכן למדינה עם הכי הרבה סטארט אפים טכנולוגיים בעולם (פר אנשים באוכלוסייה) חשוב שתהיה סביבה מאוד מגוונת חושבת ויצירתית סביב העולמות הטכנולוגיים".

ביום חמישי הקרוב, החל מהשעה 21:00, יתקיים במוזיאון מגדל דוד רייב אמנותי אודיו ויזואלי שבו שני קולקטיבים ישתפו פעולה באירוע רב-חושי בשני לוקיישנים במגדל.

בחלל ה"קישלה" WACKELKONTAKT-SEEGWIN SAYA: מיצב סאונד, אור וקומפוזיציה תלוי מקום ותחום בזמן. המיצב מתקיים במסגרת המחקר של ואקלקונטקט הבוחן את יחסי הכוח בין אמן-קהל-חלל ובין כל אדם בקהל לבין עצמו פנימה. העבודה מבקשת להביא את המידע החושי לקצה ובו זמנית להעלים אותו כדי לאפשר למידע העל-חושי להתגנב ולהשתלט על התודעה הממושטרת.

WACKELKONTAKT הוא הפרויקט האודיו-ויזואלי של מרקו מילבסקי טומסין, אייל ללי ביטון ותומר דמסקי, היוצרים אירועים תלויי-מקום, מיצבי סאונד ועבודות במה ומשתמשים בעומס חושי, דיסוננס חברתי ומגוון אובססיבי של אמצעים טכניים כדי לתקשר עם העולם.

בחלל "המעבדה" SADAN LAB: שואוקייס של אלקטרוניקה אפלה שיכלול הופעות, תקלוטים והקרנות. בליין אפ: Tehomim | Anis7k | Philantropist | Ohad Peleg DJ set | Sadan Crew DJ set | Visuals by Karin Kimel & Tom Segev

Sadan Records הוא לייבל תל אביבי שנוסד כדי לתמוך באמנים המתמקדים בהפקה של מוסיקה אלקטרונית עכשווית ויצירה של עולמות ויזואליים. הלייבל התחיל את דרכו ב-2020 על ידי קבוצה של מוסיקאים, מפיקים, אמני CG ומעצבים גרפיים. האירוע מופק על ידי קבוצת אקססיב: בית הפקה, קולקטיב רב-תחומי ופתרונות טכנו-אמנותיים.

בבית הנסן (ובשידור אונליין סימולטנית) יציגו ירדן קולסי דבורה פישר ועופר קנטור מסתכלים על החוויה הקיבוצית החלוצית, שנדמה כאילו הלכה והתפרקה עם עליית הקפיטליזם, אך פתאום ברגע הזה שאנו נמצאים בו, עם כניסת הבינה המלאכותית והטכנולוגיות המבוזרות בודקים האם יש חזרה לאידיאלים הקיבוציים.

עוד בבית הנסן – אמנית המולטימדיה הדרום אפריקאית מגי רוברטס אשר ייסדה את הקולקטיב Orphan Drift בשנת 1994 תציג פרויקט של בינה מלאכותית המאומן על ידי תמנונים. פרויקט מחקר אומנותי, מדעי וטכנולוגי המתנסה בתקשורת בין המינים, בין תמנון ובינה מלאכותית – בתיווך בני אדם.

לפרטים נוספים, הרשמה ורכישת כרטיסים>  https://zer01ne.tod.org.il/he

להלן לוחות זמנים ופירוט אירועי הפסטיבל:

על סף מהפכה תרבותית (הרצאות ZOOM)

הדבר הבא:  Web3, NFTs, DAOs, AI and the Metaverse – על הטכנולוגיות העומדות בבסיסה של המהפכה התרבותית החדשה. ד"ר מילי פרי, יו"ר ABC – Art, Blockchain and Community, מנהלת מרכז המצוינות בתחום הבלוקצ'יין של הלשכה לטכנולוגיות מידע בישראל בשיחה עם יאיר מוס, יזם ומנהל אומנותי פסטיבל ZER0|1NE. (שני, 27.12, פתיחת הפסטיבל ושידורי לייב באתר בין השעות 18:00–23:00).

המהפכה התרבותית בעולם המוזיאונים

ד"ר מילי פרי, יו"ר ABC – Art, Blockchain and Community, מנהלת מרכז המצוינות בתחום הבלוקצ'יין של הלשכה לטכנולוגיות מידע בישראל בשיחה עם תמר ברלינר, משנה למנכ"ל מוזיאון מגדל דוד, ירושלים. (שני, 27.12, 18:30).

בית הנסן

פתיחת דלתות לקהל הרחב המוזמן לשוטט בין המיצבים של Orphan Drift, Entangled Studios, ניב גפני, תום לוי, ירדן קולסי + דבורה פישר + עופר קן-תור, ארז עזרא + אבי כהן + בורים לוין, רחלה אלקלעי, Memo Akten ועוד. (שלישי, 28.12, 18:00, בית הנסן).

הרצאה של מגי רוברטס (דרא"פ) 

אומנית המולטימדיה הדרום אפריקאית מגי רוברטס ייסדה את הקולקטיב Orphan Drift בשנת 1994. הקולקטיב משתף פעולה עם Etic Lab  בפיתוח הפרויקט ISCRI – מודל של בינה מלאכותית המאומן על ידי תמנונים. זהו פרויקט מחקר אומנותי, מדעי וטכנולוגי המתנסה בתקשורת בין המינים – בין תמנון ובינה מלאכותית – בתיווך בני אדם. בפיתוח הפרויקט שותפים גלריית Serpentine ומעבדת ה־Creative AI של UCL. (שלישי, 28.12, 19:30, בית הנסן).

שאמניזם דיגיטלי – פרופ' עמית רפאל צורן

בהרצאתו יצמצם פרופ' צורן את הפער בין תפיסות רוחניות ושמאניות לבין חשיבה מושכלת ומודעת תוך בניית גשר בין מסורות מערביות ומסורות שמאניות. כמו כן ינסה להנגיש את ראיית העולם של מרבית האנושות לאורך שנים ארוכות ולהציג היתכנות של אינטראקציות רוחניות בין האדם ובין מחשבים וטכנולוגיה. במפגש יתבוננו בפרט במערכות יחסים המתקיימות במערכות אקולוגיות המבוססות על עצי אלון, וילמדו כיצד שמאניזם מסורתי מסתמך על קשרים נסתרים בין ישויות הטבע, תיבחן ההיתכנות של הטמעת אינטראקציות דומות במרחבים ממוחשבים. (שלישי, 28.12, 20:30, בית הנסן).

מופע Live A/V – Latentscape – פרנץ רוזטי (איטליה)

המופע Latentscape מתאר חקר נופים וטריטוריות וירטואליות ומלווה במוזיקה שנוצרה בעזרת למידת מכונה שהוכשרה על בסיס מוזיקה מסורתית, מוזיקת עם ופו, ללא מגבלות זמן או תרבות.

פרנץ רוזטי הוא מוזיקאי, אומן דיגיטלי ומרצה. הוא משתמש בטכנולוגיות דיגיטליות ובתוכנות מותאמות אישית כבסיס להפקה האומנותית שלו, המציעה מבע ייחודי להופעות אודיו ויזואליות, למיצבי וידיאו, לאומנות תוכנה ועוד. הוא בוחן קשת רחבה של תפוקות אסתטיות, החל ממינימליזם פרוצדורלי וגנרטיבי (מרונדר בזמן אמת) דרך יצירת יצורים וירטואליים אוטונומיים ועד לחקר נופים אימננטיים דיסטופיים. (שלישי, 28.12, 22:00, בית הנסן).

ג'ין קוגן (ארה"ב) Artist in the Cloud: Towards an Autonomous Artist. שיח + לייב סטרים באתר

ג׳ין יציג את עבודתו ואת הפרויקט האחרון שלו Abraham AI. זהו פרויקט קוד פתוח וקהילתי לבניית ״אומן מלאכותי אוטונומי“, מעיין סוכן המייצר באופן אוטונומי אומנות ייחודית ומקורית. המודל הקהילתי שג׳ין יצר מחבר עולמות של בינה מלאכותית וקולקטיבית עם מודלים של כלכלה מבוזרת – טכנולוגיית בלוקצ׳יין, NFT וארגונים אוטונומיים מבוזרים ליצירת מערכת גומלין מרתקת שבה תודעה קולקטיבית יכולה ליצור אומנות משותפת המבוססת על מודל כלכלי בר-קיימא.

ג׳ין קוגן הוא אומן ומתכנת, איש חזון שעובד עם אומנות גנרטיבית, אינטליגנציה קולקטיבית ומערכות אוטונומיות. הוא מחבר כבר מעל לעשור בין עולמות מדעי המחשב והאומנות, מרצה בכל העולם, מעביר סדנאות וקורסים מקוונים. בעזרת סדנאותיו והקורסים המקוונים שלו הפתוחים לציבור הרחב קירב אין-ספור אומנים ויוצרים לעולמות הבינה מלאכותית. (רביעי, 29.12, 20:00, בית הנסן).

 הרצאה (אנגלית) – Artificial Life As Entanglement Entangled Others Studio פייליקאן מקורמיק (גרמניה/ גרמניה)

בעבודתו מבקש סטודיו Entangled Others להציע תרגיל של דמיון מחדש באמצעות מודלים עצביים המכירים את החזות הארצית של עולמנו. חקר החזיונות העצביים-ספקולטיביים של המציאות שאנו מקיימים מנסה לתמרן ולעוות את היום יום שלנו לייצוגים ספקולטיביים של מצבי הסתבכות דיגיטלית ופיזית: אנו חוקרים את האופן שבו אנו יכולים למתוח את הדמיון שלנו כדי לראות עולם שבו מתקיימת אינטראקציה הרמונית בין חיים מלאכותיים וחיים טבעיים במערכת אקולוגית אחת בת קיימא. (רביעי, 29.12, 20:30, בית הנסן).

הרצאה (אנגלית) Estranging Comics – אילן מנוח (יוון)

אילן מנוח יציג את ספרו האחרון Fastwalkers, ספר הקומיקס הראשון שנכתב באמצעות בינה מלאכותית. הספר הוא בבחינת מדיטציה לא ליניארית על למידה עמוקה, החוגגת את הפואטיקה הבלתי צפויה של המחשוב הגנרטיבי וחוקרת את הפוטנציאל שלו ליצור רגישויות חדשות אצל הקוראים. מאז החל הקומיקס להתפתח, בסוף המאה ה־19, התרחבה תעשיית הקומיקס בצמידות עם פיתוח טכנולוגיות הדפוס, ההפצה והתקשורת. בהיותו נפוץ במדיום דיגיטלי ובעל קהילות מקוונות פעילות, הקומיקס מתאים לתהליכי תוכנות המגדירים למידת מכונה. (רביעי, 29.12, 21:00, בית הנסן).

מוזיאון מגדל דוד

From The Ground Up לילה אודיו-ויזואלי – רייב אמנותי במוזיאון מגדל דוד, מחיר: 60 שקלים. שיתוף פעולה של פסטיבל ZER01NE עם קולקטיב אקססיב והלייבל סדן. ערב שנע בין שני מתחמים במוזיאון מגדל דוד ובין דינמיקה של אירוע חברתי – מרחב בו את רואה ונראית – לבין מקלט ארכיאולוגי שאליו אפשר לברוח: להיות ביחד כקהל אך להתכנס למצב של התבוננות פנימית. בחלל "הקישלה" יוצג מיצב סאונד ותאורה תלוי מקום של WACKELKONTAKT,  מכונת החוויות החושיות האינטנסיביות הידועה לשמצה. על חלל "המעבדה" ישתלט הלייבל התל אביבי SADAN בשואוקייס של אלקטרוניקה אפלה שיכלול הופעות, תקלוטים והקרנות. (חמישי, 30.12, 21:00, מוזיאון מגדל דוד).

Desperately Seeking מפגש ZOOM עם גבריאל משה מוזס. מארחת – מאיה מגנט

מדובר בעצם במשחק תפקידים (LARP) בפורמט פנל-אינטלקטואלי מופרע שמתקיים בזום ומשודר ביוטיוב כבר שנתיים, בכל אביב-קיץ. השידור רווי בארט, בהשראת אנימה וקומיקס. סביב סיפור מומצא בו הנוער עבר לחלוטין אונליין. הוא מתקשר רק עם בינות מלאכותיות כי רק הן מבינות לליבו. ספק כנקמה טינאייג׳רית, אט אט מתחוור שהנוער מזרז את סוף העולם הגשמי שחרבו הדורות הקודמים. זאת כדי שיוכל לקום דור חדש שיתקיים במרחבי הרשת, כתודעה דיגיטלית אחת מתוקנת ונפרדת. (שישי, 31.12, 17:30, מוזיאון מגדל דוד).


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר