חנוכת כביש כביש 201 תל אל פול בבית חנינה (צילום: ארנון בוסאני)
חנוכת כביש 201 תל אל פול בבית חנינה (צילום: ארנון בוסאני)

בהשקעה של מיליוני שקלים: נחנך ונפתח לתנועה כביש 201 תל אל פול במזרח ירושלים

הפרויקט כולל את הקמתו של כביש חדש וכן שיקום והרחבת כביש קיים, דו- נתיבי באורך כ- 1.150 ק"מ, המחבר בין תחנת הרכבת הקלה של בית חנינה לכביש 20. העבודות בפרויקט נמשכו כשלוש שנים וההשקעה הכספית בו הינה כ-40 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 28.12.21 13:58

אתמול, שני, נחנך ונפתח רשמית לתנועה כביש 201, תל אל פול, בשכונת בית חנינה במזרח העיר. פרויקט כביש 201, כולל את הקמתו של כביש חדש וכן שיקום והרחבת כביש קיים, דו- נתיבי באורך כ- 1.150 ק"מ, המחבר בין תחנת הרכבת הקלה של בית חנינה לכביש 20 (א-זהור), ואשר ישרת את תושבי השכונות בית חנינה, שועפט, קלנדיה והסביבה. העבודות בפרויקט נמשכו כשלוש שנים וההשקעה הכספית בו הינה כ-40 מיליון שקלים.

טקס חניכת הכביש החדש נערך במעמד ראש העיר משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון, נציגי משרד התחבורה, נציגי שכונת בית חנינה ואורחים נוספים.

כביש 201, מהווה חלק ממערך הכבישים ותשתיות התחבורה החדשים במזרח ירושלים, אותם מקדמות עיריית ירושלים ומשרד התחבורה בניהול ובביצוע חברת מוריה, בהשקעה כספית אדירה של מיליארדי שקלים. יצוין, כי הכביש, תוכנן על ידי חברת מוריה כחלק מפרוייקטי חומש א' שבוצעו במזרח העיר, בהתאם להחלטת הממשלה 3790.

בעיריית ירושלים מציינים כי "הכביש החדש, המהווה אלטרנטיבה תחבורתית חשובה לתושבי שכונות צפון מזרח העיר, יביא לשיפור בזרימת התנועה באזור, ישפר את הנגישות אל אותן שכונות וביציאה מהן, וכן יפחית את נפחי התנועה בעורק התחבורה הראשי המוביל לרמאללה. בנוסף, הכביש יסייע משמעותית לתחבורה הציבורית הנעה על הציר ולמערך ההיסעים של בתי הספר העירוניים הנמצאים על תוואי הכביש".


חנוכת כביש 201 תל אל פול בבית חנינה (צילום: ארנון בוסאני)

חנוכת כביש 201 תל אל פול בבית חנינה (צילום: ארנון בוסאני)


"העבודות בפרויקט, כללו בין היתר גם את שדרוג המרחב הציבורי, הסדרת מקומות חנייה ומדרכות רחבות בצדי הכביש, הקמת מעגלי תנועה, הקמת תשתיות חדשות, שדרוג מערכות תשתיות קיימות, התקנת מערכות תאורה ופיתוח נופי", עוד מציינים בעירייה.

כביש 201 החדש, מצטרף לשורה ארוכה של פרוייקטי תחבורה המבוצעים במזרח העיר, ביניהם: פרויקט הכביש האמריקאי, טבעת אום לסון, דרך הר הזיתים, דרך בית חנינה, כביש אשר וינר מזרח, כביש בתי הספר ג'אבל מוכבר, כביש 18 בצור באהר ועוד.

ראש העיר משה ליאון: "זו בשורה גדולה לתושבי צפון-מזרח העיר בכלל, ובית חנינא בפרט. הכביש החדש יאפשר לתושבים להתנייד בקלות, יצמצם את היקפי התנועה ויפחית משמעותית את העומסים ואת הפקקים. תודה לחברת מוריה ולאנשי המינהל הקהילתי על שיתוף הפעולה, יד ביד נמשיך לפתח את מזרח ירושלים ולשרת את כל תושביה".

מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון: "פתיחתו לתנועה של כביש 201 מהווה בשורה אמיתית עבור תושבי שכונות צפון מזרח ירושלים. מדובר בכביש בעל חשיבות רבה לאזור, והינו חלק ממכלול פרוייקטי הפיתוח ותשתיות התחבורה המוקדמות במזרח העיר על ידי עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, בתכנון ובביצוע של חברת מוריה".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר